-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWF Wrocław
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Książka ta powstała jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie społeczne dotyczące odpowiedniego przygotowania do życia przyszłych pokoleń młodych ludzi. Coraz częściej słyszy się głosy, że dzisiejsze dzieci nie są wychowywane, że wychowują się same. Nie wiadomo, kto ma przyjąć na siebie ciężar wychowania — zagonieni pracą i codziennymi obowiązkami rodzice czy szkoła jako element szeroko rozumianego systemu edukacji społecznej. Oczywiście szkoła ma wpisane w swoje zadania obowiązki wychowawcze, ale czy wychowanie młodego człowieka może się opierać tylko na jednym źródle oddziaływania podlegającym kontroli społecznej (istnieje nadzór pedagogiczny, wytyczne programowe i kwalifikowani nauczyciele-pedagodzy, którzy mają ten program urzeczywistniać)? A co z mediami —czy, szerzej, z dostępem do Internetu — kto jest lub powinien być odpowiedzialny za to najpotężniejsze źródło oddziaływania na rozwój osobowościowy dziecka? Czy my, dorośli, mamy dzisiaj jakiś wpływ na to, co dziecko ogląda, przegląda, wybiera, zapamiętuje, naśladuje itd.? Warto przy tym zapytać, czy wszystko, co wiąże się z dostępem do Internetu, jest złe. Dzięki nowoczesnej technologii dzieci mogą obecnie pozyskiwać informacje szybciej niż ich rówieśnicy jeszcze 20-30 lat temu — dzisiaj coraz łatwiej wiedzę zdobyć, ale trudniej ją stosować. Dla „cyfrowych tubylców", jak określa się tych, którzy urodzili się, gdy na świecie rządziła już ponowoczesna technologia, Internet (w połączeniu z nowoczesnymi technologiami) będzie naturalnym środowiskiem funkcjonowania w rzeczywistości społecznej i zawodowej — czy walka z tym ma sens? Wręcz przeciwnie — trzeba pomóc najmłodszym odnaleźć się w tym chaosie informatycznym. Na tym właśnie będzie, naszym zdaniem, polegać wychowywanie dziecka w przyszłości — na przygotowaniu go do ustawicznego samorozwoju i samodzielnego efektywnego funkcjonowania w społeczeństwie jutra. Przeprowadzenie dziecka przez skomplikowany proces dojrzewania społecznego, fizycznego i poznawczego wymaga dobrej znajomości prawideł rozwojowych. W niniejszej książce staraliśmy się opisać — skrótowo z natury rzeczy — te najważniejsze aspekty, których stymulacja, monitorowanie i ewaluacja dają szansę na uzyskanie jak najlepszych efektów wychowawczych, choć warto zaznaczyć, że bez pełnej gwarancji. Trudno przewidzieć, co przyniosą najbliższe dekady, jak szybko zmienią się reguły funkcjonowania społecznego, jakie modyfikacje (i oczekiwania) wprowadzi w życie człowieka postęp cywilizacyjny, szczególnie w zakresie rozwoju zawodowego. Tą tematyką
Parametry
-
Tytuł:
Metoda mini-EDUBAL wychowanie i rozwój dziecka w świetle odkryć neuronauki
-
ISBN:
9788364354700
-
Autor:
Michał Bronikowski, Ireneusz Cichy, Michał Klichowski, Agnieszka Kruszwicka, Sara Wawrzyniak, Andrzej Rokita
-
Rok wydania:
2022
-
Numer wydania:
1
-
Liczba stron:
155
-
Szerokość produktu:
16.5
-
Wysokość produktu:
23.5
-
Okładka:
miękka