-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2009, wyd. 1, format 145 x 205, objętość 334 str., oprawa miękka
Książka Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym składa się z trzech części. Część pierwsza zawiera wyjaśnienia terminów związanych z pojęciami „środowisko lokalne" i „współdziałanie pedagogiczne". Przedstawia również rozważania na temat działalności wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej i profilaktycznej szkoły podstawowej jako najważniejszego ogniwa systemu oświatowego. Ponadto prezentuje rolę i zadania nauczyciela we współczesnej szkole na tle realiów wdrażania reformy oświatowej.
W części drugiej znajduje się opis metodologii badań własnych autorki. W szczególności przedstawia ona: problematykę badań (współdziałanie szkoły ze środowiskiem lokalnym w zakresie wychowania, kształcenia, opieki i profilaktyki), zmienne i określone wskaźniki, charakterystykę metod i narzędzi badawczych, miejsca i czasu badań oraz badanych grup. Badania przeprowadzono na terenie szkół podstawowych oraz środowiska lokalnego Tarnowa i okolic. Zastosowano następujące metody: wywiad, ankietę, skalowanie, analizę dokumentacji, obserwacje. Badaniami objęto 103 nauczycieli, 202 rodziców oraz 20 przedstawicieli instytucji i organizacji środowiska lokalnego.
Trzecia część książki zawiera analizę wyników badań. Koncentruje się przede wszystkim na takich zagadnieniach, jak: stan współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym (z określeniem m.in. instytucji i dziedzin współdziałania), realizacja współdziałania pedagogicznego (cele, treści, metody, formy), efekty współdziałania oraz ich uwarunkowania. Podsumowanie tej części stanowią uogólnienia wyników badań oraz wnioski dla praktyki.
Spis treści
WstępCzęść I
Teoretyczne podstawy badań
Rozdział I
Wyjaśnienia terminologiczne
1. Współdziałanie pedagogiczne
2. Środowisko lokalne
Rozdział II
Kształcenie i wychowanie we współczesnej szkole
1. Tendencje w funkcjonowaniu współczesnej szkoły
2. Główne zakresy działalności szkoły
2.1. Działalność wychowawcza
2.2. Działalność dydaktyczna
2.3. Działalność opiekuńcza
2.4. Działalność profilaktyczna
3. Rola nauczyciela we współczesnej szkole
Rozdział III
Reformowana szkoła podstawowa
1. Założenia reformy systemu oświaty
2. Realia funkcjonowania reformowanej szkoły
Rozdział IV
Społeczne uwarunkowania funkcjonowania szkoły
1. Szkoła jako centralne ogniwo systemu oświaty
2. Rola szkoły w społeczeństwie
3. Społeczny kontekst funkcjonowania szkoły
Rozdział V
Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym
1. Składniki środowiska lokalnego warunkujące pracę szkoły
2. Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym
2.1. Współdziałanie w zakresie wychowania
2.2. Współdziałanie w zakresie kształcenia
2.3. Współdziałanie w zakresie opieki
2.4. Współdziałanie w zakresie profilaktyki
Część II
Metodologiczne podstawy badań
Rozdział VI
Metodologia badań własnych
1. Problematyka badań
2. Zmienne i wskaźniki
3. Metody i narzędzia badawcze
4. Miejsce i czas badań
5. Charakterystyka badanych grup
6. Organizacja i przebieg badań
7. Charakterystyka zgromadzonych materiałów
Część III
Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym - analiza wyników badań
Rozdział VII
Stan współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
1. Waga przywiązywana do współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem
lokalnym
2. Instytucje współdziałania pedagogicznego szkoły ze środowiskiem lokalnym
3. Dziedziny współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
Rozdział VIII
Proces realizacji współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
1. Szczegółowe cele współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
2. Treści współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
3. Metody i formy organizacyjne współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
Rozdział IX
Efekty współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
1. Ocena wyników współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
2. Wyniki współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
Rozdział X
Uwarunkowania efektów współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
1. Czynniki ułatwiające i czynniki utrudniające współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
2. Możliwości efektywniejszego współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym
Rozdział XI
Uogólnienia i wnioski z badań
1. Uogólnienia wyników badań
2. Wnioski dla praktyki
Bibliografia
Aneksy
Streszczenie
Summary
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-218-7
-
Autor:
Łucja Reczek-Zymróz