-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2008, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 340 str., oprawa miękka
Szkoła zawsze była i nadal jest jednym ze strażników tradycji i istniejących dóbr kultury. Wprowadza w świat wartości, przekazuje i popularyzuje osiągnięcia nauki, dostarcza coraz bardziej pogłębioną wiedzę, upowszechnia dorobek kultury. Jednocześnie pełni ważne funkcje wychowawcze. Realizując je, uczy wzorów zachowań, komunikacji społecznej, kształtowania relacji interpersonalnych i korzystania z mądrości życiowej uznanych autorytetów. W naszych czasach musi jednak sprostać również wielu nowym wyzwaniom, wynikającym z wszechobecnej gwałtownej zmiany.
Zbiór prezentowanych w niniejszej publikacji tekstów przybliża niektóre zagadnienia charakterystyczne dla sytuacji, w której funkcjonuje współczesna szkoła. Ukazuje wyzwania, z którymi się mierzy i którym powinna sprostać. Zarysowuje przemiany modelu współczesnej szkoły i mechanizmy, które mogą umożliwić jej wywiązanie się z narastających zadań.
Spis treści
WstępI
Szkoła w zmieniającym się społeczeństwie
Mirosław J. Szymański
Funkcje edukacji szkolnej w zmieniającym się społeczeństwie
Zbigniew Nowak
Szkoła jako fabryka (szkic o standaryzacji ludzi i kultury)
Katarzyna Borawska-Kalbarczyk
Wyzwolenie czy wykluczenie?
Edukacyjne konteksty przemian współczesnego świata
Janusz Czerny
Pedagogika wobec współczesnych wyzwań cywilizacyjnych
Eugenia Potulicka
Kadra w szkole jako organizacji uczącej się
Barbara Kędzierska
Społeczno-technologiczne uwarunkowania współczesnej edukacji
Ludmiła Nowacka
Współpraca szkół z zagranicą – programy i fundusze unijne
II
Obraz szkoły współczesnej
Józef Kuźma
Nauka o szkole – założenia koncepcyjne, aktualne refleksje
i sondaż opinii
Małgorzata Kunicka
Szkoła organizacją hierarchiczną czy organizacją sieciową?
Iwona Ocetkiewicz
Środowiskowe uwarunkowania procesów selekcyjnych w gimnazjach
Jolanta Machowska
Obraz szkoły przyszłości w edukacji wczesnoszkolnej
Magdalena Grochowalska
Przedszkole i szkoła jako środowisko wspierania rozwoju dziecka
Edyta Łopacka-Sęczyk
Przemiany zachodzące w szkole jako źródło stresu nauczycieli
Beata Sufa
Szkoła i nauczyciel w języku środowiskowym uczniów klas III–VI
szkoły podstawowej
Anna Zadęcka-Cekiera
Szkoła i nauczyciel w słownictwie uczniów szkoły podstawowej
Bożena Tołwińska
Dyrektorzy szkół w świetle badań empirycznych
Maria Groenwald
Między cnotą a grzechem. O egzaminacyjnym oszustwie
Ewa Jówko
Stosunki interpersonalne w szkole determinantem kultury
szkoły współczesnej i przyszłej
III
Kształcenie i wychowanie w szkole
Urszula Gruca-Miąsik
Potrzeba edukacji moralnej w działalności szkoły
Klaudia Błaszczyk
Funkcja wychowawcza we współczesnej szkole
w kontekście wszechstronnego rozwoju ucznia. Raport z badań
Teresa Borowska
Wzbogacanie zasobów emocjonalnych dzieci i młodzieży
jako ważne wyzwanie dla współczesnej szkoły.
Studium teoretyczno-empiryczne
Andrzej Ryk
Pedagogika spotkania jako propozycja wychowawcza
w zmieniającym się społeczeństwie
Janusz Morbitzer
Od technologii kształcenia do pedagogiki medialnej
Dagmar Marková
About reformulate of strategies and approaches
in the area of sexual education at schools
Jerzy Dyląg
Muzyka jako źródło kształcenia i wychowania,
czyli jedna z dziedzin edukacji przez sztukę
Joanna Bulska
Idea szkolnej edukacji zdrowotnej we współczesnym kształceniu
i wychowaniu
Anna Seredyńska
Katecheza w szkole w ocenie katechetów i byłych uczniów
Aldona Gąsienica-Szostak
Muzykoterapia w procesie edukacji w szkole przyszpitalnej
Marta Uberman
Wychowanie przez sztukę „edukacją głębszego poziomu”.
Współczesne myśli wychowania plastycznego
Edyta Skoczylas-Krotla
Językowy obraz świata przyrody w podręcznikach do II klasy
szkoły podstawowej
Lenka Haburajová-Ilavská
The conception of the state policy in association with children
and young people education in the future
Zbyněk Kubíček, Jitka Kropáčová
Užití pojmu kompetence v rámcových vzdělávacích programech
z hlediska zajištění kvality vzdělávání
Katarzyna Kmita
Instytucje opiekuńczo-wychowawcze w percepcji rodziców
żyjących w dostatku
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-938-9
-
Redaktor:
Bożena Muchacka, Mirosław Szymański