X
-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.SGGW
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Przedsiębiorstwo jest jednym z najważniejszych podmiotów gospodarki narodowej. Ekonomika przedsiębiorstw jest nauką o warunkach, instrumentach i sposobach racjonalnego gospodarowania. Jest to związane z pozyskiwaniem i wykorzystywaniem zasobów do zaspokojenia określonych potrzeb społecznych.
Ekonomika przedsiębiorstwa ma swoje źródło w ekonomii (jest częścią nauk ekonomicznych). Zajmuje się podmiotami gospodarczymi oraz czynnikami wpływającymi na ich funkcjonowanie. Bada współzależności między przedmiotami i środkami pracy, związki między przedsiębiorstwem i otoczeniem, formułuje twierdzenia i ustala zasady i metody racjonalnego gospodarowania w przedsiębiorstwie. Ekonomikę przedsiębiorstwa można uznać za interdyscyplinarną dziedzinę nauczania, w której ma miejsce szerokie zastosowanie teorii i praktyki rachunkowości, analizy ekonomicznej, statystyki, techniki i technologii procesów produkcji, prawa, polityki itp.1.
W pracy zawarto najistotniejsze elementy ekonomiki przedsiębiorstw, w tym przedsiębiorstw turystycznych, przydatne w sprawnym prowadzeniu działalności. Przedstawiono także treści związane z potencjałem przedsiębiorstw turystycznych oraz z oceną efektywności ich działania. Szczególną uwagę zwrócono na efekty ekonomiczne i mierniki oceny efektywności finansowej, poprzedzając je charakterystyką celów działalności i zasobów przedsiębiorstw turystycznych. Osobny rozdział poświęcono także kosztom działalności przedsiębiorstw, których wysokość w gospodarce rynkowej często przesądza o sukcesie firmy.
Opracowanie jest kierowane do osób studiujących zagadnienia ekonomiki przedsiębiorstw turystycznych i nauki o przedsiębiorstwie.
1. Przedsiębiorstwo turystyczne i cele jego działalności
1.1. Wprowadzenie
1.2. Elementy przedsiębiorstwa i cel jego istnienia
1.3. Podstawowe kryteria podziału i klasyfikacji przedsiębiorstw turystycznych
1.4. Otoczenie i jego znaczenie dla przedsiębiorstwa turystycznego
1.5. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw
2. Zasoby przedsiębiorstwa turystycznego i ich wykorzystanie
2.1. Zasoby ludzkie
2.2. Zasoby rzeczowe (majątek trwały i obrotowy)
2.2.1. Środki trwałe i ich zużycie
2.2.2. Wycena środków trwałych
2.2.3. Majątek obrotowy
2.3. Finansowe zasoby przedsiębiorstwa
2.4. Zasoby informacyjne w przedsiębiorstwie
3. Koszty działalności przedsiębiorstwa
3.1. Wprowadzenie
3.2. Klasyfi kacja kosztów
3.3. Metody wyodrębniania kosztów stałych i zmiennych
3.4. Rachunek kosztów
4. Sprawozdania finansowe przedsiębiorstw
4.1. Wprowadzenie
4.2. Bilans majątkowy
4.3. Źródła przychodów i ustalanie wyniku finansowego
4.3.1. Źródła przychodów
4.3.2. Obliczanie wyniku finansowego
4.4. Rachunek przepływów środków pieniężnych
5. Badanie rezultatów działalności przedsiębiorstwa turystycznego
5.1. Analiza bilansu majątkowego
5.2. Analiza przychodów
5.3. Analiza kosztów
5.4. Ocena efektywności finansowej przedsiębiorstw
5.4.1. Wstępna analiza rachunku wyników
5.4.2. Analiza wskaźnikowa sprawozdań finansowych
5.5. Analiza przepływów środków pieniężnych
5.6. Analiza turystycznych obiektów zbiorowego zakwaterowania
6. Działalność inwestycyjna przedsiębiorstwa
6.1. Wprowadzenie
6.2. Podejmowanie decyzji inwestycyjnych w przedsiębiorstwach turystycznych
6.3. Cykl rozwojowy projektu inwestycyjnego
6.4. Zmiany wartości pieniądza w czasie
6.5. Badanie opłacalności przedsięwzięć rozwojowych
7. Próg rentowności i punkt największej opłacalności produkcji
7.1. Wprowadzenie
7.2. Wyznaczanie progu rentowności przy produkcji jednoasortymentowej
Literatura
Ekonomika przedsiębiorstwa ma swoje źródło w ekonomii (jest częścią nauk ekonomicznych). Zajmuje się podmiotami gospodarczymi oraz czynnikami wpływającymi na ich funkcjonowanie. Bada współzależności między przedmiotami i środkami pracy, związki między przedsiębiorstwem i otoczeniem, formułuje twierdzenia i ustala zasady i metody racjonalnego gospodarowania w przedsiębiorstwie. Ekonomikę przedsiębiorstwa można uznać za interdyscyplinarną dziedzinę nauczania, w której ma miejsce szerokie zastosowanie teorii i praktyki rachunkowości, analizy ekonomicznej, statystyki, techniki i technologii procesów produkcji, prawa, polityki itp.1.
W pracy zawarto najistotniejsze elementy ekonomiki przedsiębiorstw, w tym przedsiębiorstw turystycznych, przydatne w sprawnym prowadzeniu działalności. Przedstawiono także treści związane z potencjałem przedsiębiorstw turystycznych oraz z oceną efektywności ich działania. Szczególną uwagę zwrócono na efekty ekonomiczne i mierniki oceny efektywności finansowej, poprzedzając je charakterystyką celów działalności i zasobów przedsiębiorstw turystycznych. Osobny rozdział poświęcono także kosztom działalności przedsiębiorstw, których wysokość w gospodarce rynkowej często przesądza o sukcesie firmy.
Opracowanie jest kierowane do osób studiujących zagadnienia ekonomiki przedsiębiorstw turystycznych i nauki o przedsiębiorstwie.
Spis treści
Wstęp1. Przedsiębiorstwo turystyczne i cele jego działalności
1.1. Wprowadzenie
1.2. Elementy przedsiębiorstwa i cel jego istnienia
1.3. Podstawowe kryteria podziału i klasyfikacji przedsiębiorstw turystycznych
1.4. Otoczenie i jego znaczenie dla przedsiębiorstwa turystycznego
1.5. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw
2. Zasoby przedsiębiorstwa turystycznego i ich wykorzystanie
2.1. Zasoby ludzkie
2.2. Zasoby rzeczowe (majątek trwały i obrotowy)
2.2.1. Środki trwałe i ich zużycie
2.2.2. Wycena środków trwałych
2.2.3. Majątek obrotowy
2.3. Finansowe zasoby przedsiębiorstwa
2.4. Zasoby informacyjne w przedsiębiorstwie
3. Koszty działalności przedsiębiorstwa
3.1. Wprowadzenie
3.2. Klasyfi kacja kosztów
3.3. Metody wyodrębniania kosztów stałych i zmiennych
3.4. Rachunek kosztów
4. Sprawozdania finansowe przedsiębiorstw
4.1. Wprowadzenie
4.2. Bilans majątkowy
4.3. Źródła przychodów i ustalanie wyniku finansowego
4.3.1. Źródła przychodów
4.3.2. Obliczanie wyniku finansowego
4.4. Rachunek przepływów środków pieniężnych
5. Badanie rezultatów działalności przedsiębiorstwa turystycznego
5.1. Analiza bilansu majątkowego
5.2. Analiza przychodów
5.3. Analiza kosztów
5.4. Ocena efektywności finansowej przedsiębiorstw
5.4.1. Wstępna analiza rachunku wyników
5.4.2. Analiza wskaźnikowa sprawozdań finansowych
5.5. Analiza przepływów środków pieniężnych
5.6. Analiza turystycznych obiektów zbiorowego zakwaterowania
6. Działalność inwestycyjna przedsiębiorstwa
6.1. Wprowadzenie
6.2. Podejmowanie decyzji inwestycyjnych w przedsiębiorstwach turystycznych
6.3. Cykl rozwojowy projektu inwestycyjnego
6.4. Zmiany wartości pieniądza w czasie
6.5. Badanie opłacalności przedsięwzięć rozwojowych
7. Próg rentowności i punkt największej opłacalności produkcji
7.1. Wprowadzenie
7.2. Wyznaczanie progu rentowności przy produkcji jednoasortymentowej
Literatura
Książka
-
ISBN:
978-83-7583-067-5
-
Autor:
Barbara Gołębiewska
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2009
-
Format:
165 x 235 mm
-
Liczba stron:
113
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Ekonomia i prawo w hotelarstwie Podręcznik Podstawy ekonomiczne i prawne w hotelarstwie
15,30
PLN
30,60 PLN
Oszczędzasz 15.30 PLN
Ekonomia i prawo w hotelarstwie
32,13
PLN
Międzynarodowe organizacje turystyczne
25,00
PLN
38,85 PLN
Oszczędzasz 13.85 PLN
Organizacja pracy w hotelarstwie
8,00
PLN
Wyspy Bałtyku Przewodnik dla nurków
45,15
PLN
Strategie rozwoju turystyki w regionie
39,20
PLN
Ekonomika turystyki i rekreacji
64,80
PLN
Promocja i informacja w turystyce
9,90
PLN
Transformacje prawa turystycznego
6,90
PLN
Polska Atlas turystyki wiejskiej 2010/2011
12,76
PLN
42,53 PLN
Oszczędzasz 29.77 PLN
Drogi ewolucji drukowanych przewodników turystycznych po Polsce
14,90
PLN
36,90 PLN
Oszczędzasz 22.00 PLN
Marketing w turystyce PWE
19,90
PLN
46,00 PLN
Oszczędzasz 26.10 PLN
Obsługa ruchu turystycznego
56,00
PLN
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...
Ekonomika turystyki i rekreacji
64,80
PLN
Obsługa ruchu turystycznego
56,00
PLN
Organizacja pracy w hotelarstwie
8,00
PLN
Marketing w turystyce i rekreacji
64,80
PLN
Turystyka i rekreacja na obszarach niezurbanizowanych wybrane zagadnienia
24,08
PLN
34,40 PLN
Oszczędzasz 10.32 PLN