X
-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Frel
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Celem niniejszej monografii jest promocja nowych form zarządzania zmianami w organizacjach. Wskazuje ona także, że zmiany zachodzące we współczesnych organizacjach wymagają skutecznych rozwiązań i umiejętności sprawnego zarządzania.
Zmiany należą do zjawisk wpisanych na stałe do scenariusza funkcjonowania obecnego świata. Mogą pojawiać się jako skutek działań zamierzonych, a więc celowych interwencji człowieka, ale występują też bez jego świadomego udziału. Wówczas mówimy o ich naturalnych źródłach. Współcześnie obserwowane tendencje w tej dziedzinie pozwalają przypuszczać, że istotnie wzrośnie częstotliwość zmian, ich szybkość oraz zasięg.
Aby zmierzyć się z XXI wiekiem, trzeba zrozumieć stałość zmian i zaakceptować towarzyszącą im niepewność. To z kolei wymaga opanowania nowych reguł i nowego sposobu myślenia. „Stare zasady” nie wystarczą, aby zrozumieć procesy gwałtownie zmieniającej się rzeczywistości.
Publikacja adresowana jest do studentów studiów wyższych, doktorantów oraz słuchaczy studiów podyplomowych z szeroko pojętej dziedziny zarządzania i dziedzin pokrewnych. Opracowanie stanowi źródło wiedzy teoretycznej dla pracowników i praktyków zarządzania (menedżerów) ochrony zdrowia.
Rozdział 1
Zmiana jako podstawowe pojęcie w charakterystyce warunków funkcjonowania organizacji
Interpretacja pojęcia „zmiana” i charakterystyka pojęć bliskoznacznych
Definicje zmiany
Pojęcia bliskoznaczne zmianie
Typologie zmian
Źródła i strategie zmian
Rozdział 2
Zarządzanie zmianami w organizacji
Pojęcie zarządzania zmianami
Koncepcje struktury procesu zarządzania zmianami
Podstawowe podejścia w zarządzaniu zmianami
Podejście diagnostyczne
Podejście prognostyczne
Wybrane modele badania potencjału organizacji na potrzeby zarządzania zmianami
Uczestnicy procesu zarządzania zmianami
Rola człowieka w procesie zmian
Opór wobec zmian i jego źródła
Znaczenie kultury organizacyjnej w procesie zarządzania zmianą
Pojęcie i składniki kultury organizacyjnej
Funkcje kultury organizacyjnej w zarządzaniu zmianami
Adaptacja kultury organizacyjnej w zarządzaniu zmianami
Miejsce i rola wiedzy w zarządzaniu zmianami
Wiedza w świetle zarządzania zmianami
Struktura procesu przepływu wiedzy a zmiany w organizacji
Znaczenie komunikacji społecznej w zarządzaniu zmianami
Charakterystyka procesu komunikacji w zarządzaniu zmianami
Bariery komunikacji
Rola kadry kierowniczej w zarządzaniu zmianami
Podstawowe funkcje kadry kierowniczej w procesie zarządzania zmianami
Zakres uczestnictwa kadry kierowniczej w zarządzaniu zmianami
Czynniki adaptacji kadry kierowniczej do zmian
Doradztwo jako forma wspomagania zewnętrznego procesu zarządzania zmianami
Problem czasu w zarządzaniu zmianami
Zarządzanie zmianami w kontekście globalizacji
Rozdział 3
Zmiany w organizacji i kryzysy mogące wynikać z ich wdrożenia
Zarządzanie w organizacji
Pojęcie, funkcje i cechy sprawnego zarządzania
Funkcjonowanie oraz struktura organizacji
Menedżer i jego zadania w organizacji
Kryzys w rozwoju organizacji
Niepewność i ryzyko w działalności gospodarczej
Zmiany i sytuacje kryzysowe w cyklu życia przedsiębiorstwa
Pojęcie, cechy, funkcje i typy zjawiska kryzysu
Przyczyny i przebieg kryzysu
Systemy wczesnego ostrzegania w przedsiębiorstwach
Przyczyny kryzysu na drodze do upadłości przedsiębiorstwa
Klasyfikacja metod prognozowania upadłości przedsiębiorstw
Źródła danych finansowych do badania kondycji przedsiębiorstwa
Wady i zalety stosowania punktowej oceny zdolności finansowej przedsiębiorstwa
Informacyjne podstawy pokonywania kryzysu
Strategie zarządzania organizacją w kryzysie
Identyfikacja uwarunkowań wyborów strategicznych
Pozycja konkurencyjna organizacji
Opcje strategiczne i kryteria wyboru
Warunki osiągania sukcesu
Przyczynowo-skutkowe uwarunkowania sukcesu
Organizacja wewnętrzna przedsiębiorstwa
Specyficzność motywowania personelu w sytuacjach kryzysowych
Rozdział 4
Publiczne jednostki opieki zdrowotnej w Polsce jako obszar wymaganych zmian
Podstawowe pojęcia związane z opieką zdrowotną
Organizacje w opiece zdrowotnej
Opieka zdrowotna w Polsce – historia zmian
Zmiany systemowe w latach 1945–1989
Opieka zdrowotna w okresie transformacji (1989–1999)
Opieka zdrowotna w świetle ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym
Sektor prywatny w systemie opieki zdrowotnej
Zmiany w kontekście Narodowego Funduszu Zdrowia
Kadra kierownicza publicznych placówek opieki zdrowotnej jako uczestnik zmian
Kierownik jako agent zmian organizacji opieki zdrowotnej
Oczekiwania w stosunku do kierownika-agenta zmian a zadania realizowane przez niego w rzeczywistości
Systemy oceny jakości funkcjonowania jednostek opieki zdrowotnej
Zewnętrzne systemy jakości w opiece zdrowotnej jako element zmian
Filozofia Total Quality Management jako element reorientacji
Unia Europejska a opieka zdrowotna w Polsce
Kierunki harmonizacji zmian w polskim systemie opieki zdrowotnej
Szanse i zagrożenia integracji dla polskich organizacji opieki zdrowotnej
Rozdział 5
Kierunki usprawnień zarządzania zmianami w organizacjach opieki zdrowotnej
Podsumowanie wyników diagnozy zarządzania zmianami w organizacjach opieki zdrowotnej
Propozycje zmian w procesie zarządzania zmianami w organizacjach opieki zdrowotnej
Zakończenie
Bibliografia
Literatura przedmiotu
Akty prawne i inne
Strony internetowe
Spis tabel, rysunków i wykresów
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
Zmiany należą do zjawisk wpisanych na stałe do scenariusza funkcjonowania obecnego świata. Mogą pojawiać się jako skutek działań zamierzonych, a więc celowych interwencji człowieka, ale występują też bez jego świadomego udziału. Wówczas mówimy o ich naturalnych źródłach. Współcześnie obserwowane tendencje w tej dziedzinie pozwalają przypuszczać, że istotnie wzrośnie częstotliwość zmian, ich szybkość oraz zasięg.
Aby zmierzyć się z XXI wiekiem, trzeba zrozumieć stałość zmian i zaakceptować towarzyszącą im niepewność. To z kolei wymaga opanowania nowych reguł i nowego sposobu myślenia. „Stare zasady” nie wystarczą, aby zrozumieć procesy gwałtownie zmieniającej się rzeczywistości.
Publikacja adresowana jest do studentów studiów wyższych, doktorantów oraz słuchaczy studiów podyplomowych z szeroko pojętej dziedziny zarządzania i dziedzin pokrewnych. Opracowanie stanowi źródło wiedzy teoretycznej dla pracowników i praktyków zarządzania (menedżerów) ochrony zdrowia.
Spis treści
WstępRozdział 1
Zmiana jako podstawowe pojęcie w charakterystyce warunków funkcjonowania organizacji
Interpretacja pojęcia „zmiana” i charakterystyka pojęć bliskoznacznych
Definicje zmiany
Pojęcia bliskoznaczne zmianie
Typologie zmian
Źródła i strategie zmian
Rozdział 2
Zarządzanie zmianami w organizacji
Pojęcie zarządzania zmianami
Koncepcje struktury procesu zarządzania zmianami
Podstawowe podejścia w zarządzaniu zmianami
Podejście diagnostyczne
Podejście prognostyczne
Wybrane modele badania potencjału organizacji na potrzeby zarządzania zmianami
Uczestnicy procesu zarządzania zmianami
Rola człowieka w procesie zmian
Opór wobec zmian i jego źródła
Znaczenie kultury organizacyjnej w procesie zarządzania zmianą
Pojęcie i składniki kultury organizacyjnej
Funkcje kultury organizacyjnej w zarządzaniu zmianami
Adaptacja kultury organizacyjnej w zarządzaniu zmianami
Miejsce i rola wiedzy w zarządzaniu zmianami
Wiedza w świetle zarządzania zmianami
Struktura procesu przepływu wiedzy a zmiany w organizacji
Znaczenie komunikacji społecznej w zarządzaniu zmianami
Charakterystyka procesu komunikacji w zarządzaniu zmianami
Bariery komunikacji
Rola kadry kierowniczej w zarządzaniu zmianami
Podstawowe funkcje kadry kierowniczej w procesie zarządzania zmianami
Zakres uczestnictwa kadry kierowniczej w zarządzaniu zmianami
Czynniki adaptacji kadry kierowniczej do zmian
Doradztwo jako forma wspomagania zewnętrznego procesu zarządzania zmianami
Problem czasu w zarządzaniu zmianami
Zarządzanie zmianami w kontekście globalizacji
Rozdział 3
Zmiany w organizacji i kryzysy mogące wynikać z ich wdrożenia
Zarządzanie w organizacji
Pojęcie, funkcje i cechy sprawnego zarządzania
Funkcjonowanie oraz struktura organizacji
Menedżer i jego zadania w organizacji
Kryzys w rozwoju organizacji
Niepewność i ryzyko w działalności gospodarczej
Zmiany i sytuacje kryzysowe w cyklu życia przedsiębiorstwa
Pojęcie, cechy, funkcje i typy zjawiska kryzysu
Przyczyny i przebieg kryzysu
Systemy wczesnego ostrzegania w przedsiębiorstwach
Przyczyny kryzysu na drodze do upadłości przedsiębiorstwa
Klasyfikacja metod prognozowania upadłości przedsiębiorstw
Źródła danych finansowych do badania kondycji przedsiębiorstwa
Wady i zalety stosowania punktowej oceny zdolności finansowej przedsiębiorstwa
Informacyjne podstawy pokonywania kryzysu
Strategie zarządzania organizacją w kryzysie
Identyfikacja uwarunkowań wyborów strategicznych
Pozycja konkurencyjna organizacji
Opcje strategiczne i kryteria wyboru
Warunki osiągania sukcesu
Przyczynowo-skutkowe uwarunkowania sukcesu
Organizacja wewnętrzna przedsiębiorstwa
Specyficzność motywowania personelu w sytuacjach kryzysowych
Rozdział 4
Publiczne jednostki opieki zdrowotnej w Polsce jako obszar wymaganych zmian
Podstawowe pojęcia związane z opieką zdrowotną
Organizacje w opiece zdrowotnej
Opieka zdrowotna w Polsce – historia zmian
Zmiany systemowe w latach 1945–1989
Opieka zdrowotna w okresie transformacji (1989–1999)
Opieka zdrowotna w świetle ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym
Sektor prywatny w systemie opieki zdrowotnej
Zmiany w kontekście Narodowego Funduszu Zdrowia
Kadra kierownicza publicznych placówek opieki zdrowotnej jako uczestnik zmian
Kierownik jako agent zmian organizacji opieki zdrowotnej
Oczekiwania w stosunku do kierownika-agenta zmian a zadania realizowane przez niego w rzeczywistości
Systemy oceny jakości funkcjonowania jednostek opieki zdrowotnej
Zewnętrzne systemy jakości w opiece zdrowotnej jako element zmian
Filozofia Total Quality Management jako element reorientacji
Unia Europejska a opieka zdrowotna w Polsce
Kierunki harmonizacji zmian w polskim systemie opieki zdrowotnej
Szanse i zagrożenia integracji dla polskich organizacji opieki zdrowotnej
Rozdział 5
Kierunki usprawnień zarządzania zmianami w organizacjach opieki zdrowotnej
Podsumowanie wyników diagnozy zarządzania zmianami w organizacjach opieki zdrowotnej
Propozycje zmian w procesie zarządzania zmianami w organizacjach opieki zdrowotnej
Zakończenie
Bibliografia
Literatura przedmiotu
Akty prawne i inne
Strony internetowe
Spis tabel, rysunków i wykresów
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
Książka
-
ISBN:
978-83-64691-09-6
-
Autor:
Joanna Jasińska
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2015
-
Format:
170 x 240 mm
-
Liczba stron:
548
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Ekonomia i prawo w hotelarstwie Podręcznik Podstawy ekonomiczne i prawne w hotelarstwie
15,30
PLN
30,60 PLN
Oszczędzasz 15.30 PLN
Przedsiębiorczość akademicka
10,40
PLN
Marketingowo o sporcie
29,90
PLN
Zarządzanie projektami dla bystrzaków
31,90
PLN
Marketing w turystyce i rekreacji
64,80
PLN
Konkurencyjność produktów turystycznych
64,68
PLN
Marketing w turystyce PWE
19,90
PLN
46,00 PLN
Oszczędzasz 26.10 PLN
Ekonomia dla bystrzaków
32,90
PLN
Kompendium wiedzy o marketingu
56,00
PLN
Psychologia coachingu
52,20
PLN
Ekonomika turystyki i rekreacji
64,80
PLN