Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Henryk Munk,Piotr Jardanowski,Krzysztof Kropielnicki, Piotr Matecki
Waga produktu: 0.650 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
EAN: 8392304756
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: SportWin

"Marketingowo o Sporcie" - publikacja wydana po III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Dni marketingu sportowego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu - 24 - 26 listopada 2004 r."

„We współczesnym świecie, wymagającym coraz większej koncentracji umysłu człowieka na zdobywaniu wiedzy i umiejętności intelektualnych, sport staje się nieocenionym źródłem dbałości o właściwe funkcjonowanie organizmu człowieka oraz dostarcza ludziom odprężającej ich rozrywki. Łacińska maksyma „mens sana in corpore sano” (zdrowy duch w zdrowym ciele) ciągle może być drogowskazem w codziennych oraz zawodowych działaniach człowieka. Harmonia osobowości ludzi obejmuje także zainteresowanie sportem, który jest jednym z obszarów aktywności społeczno-gospodarczej. Doskonale rozumiał to jeden z największych autorytetów, Jan Paweł II, przeznaczając część swego jakże cennego czasu na uprawianie sportu, spotkania ze sportowcami a także śledzenie rywalizacji zawodników i drużyn na ekranie telewizora. W ten nurt wpisuje się aktywność studentów Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, którzy już po raz trzeci zorganizowali Dni Marketingu Sportowego zapraszając do udziału w międzynarodowej konferencji znanych sportowców, działaczy sportowych, dziennikarzy a także inne osoby. Jest to tym bardziej cenne, bowiem pozwala młodym ludziom, studentom, rozumieć problemy związane z marketingowym zarządzaniem sportem oraz przygotować się do podejmowania wielu obowiązków praktycznych po ukończeniu nauki.
 
Zorganizowana i starannie wypełniona różnorodną i bogatą treścią konferencja ma również na celu wymianę informacji między różnorodnymi podmiotami funkcjonującymi w sferze sportu. Współzależność oraz dzielenie się informacjami uznaje się za podstawowe warunki zwiększania skuteczności działań w sferze społeczno- gospodarczej. Konferencja stała się areną szerszego oraz głębszego naświetlenia zagadnień związanych z marketingiem sportowym. W trzech prezentowanych w opracowaniu blokach tematycznych opisano problemy marketingowego zarządzania wizerunkiem sportowca, korzystania ze sponsoringu sportowego jako narzędzia komunikacji przedsiębiorstwa z jego otoczeniem a także budowania relacji między mediami a sponsorami oraz organizacjami sportowymi.
 
Innym, szczególnie ważnym celem a zarazem efektem konferencji jest propagowanie idei uczciwości i etyki w zarządzaniu całym obszarem sektora sportowego. Ideowość młodych serc i umysłów, wspierana pięknymi przykładami z życia gwiazd sportu i organizatorów wielu imprez przyczyni się w przyszłości do coraz bardziej skutecznego przestrzegania aprobowanych przez społeczeństwo zasad. Jest rzeczą niezwykle istotną, aby szlachetna rywalizacja sportowców harmonizowała z etyką wszystkich podejmowanych działań organizacyjnych.
 
Zawarte w materiałach z konferencji treści są materialnym świadectwem przeżytych dni a jednocześnie mogą inspirować do podejmowania dalszych badań oraz opracowań teoretycznych. Z jednej strony nawiązują one do wielu nowych zdarzeń i doświadczeń związanych z Olimpiadą w Atenach, w 2004 roku, natomiast z drugiej strony wytyczają nowe sposoby myślenia i działania. Wiele osób jest zgodnych co do tego, że najbliższe lata mogą przynieść sporo zmian w sferze sportu na naszym globie. Z dużą radością i zadowoleniem można odnotować fakt, że studenci Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, jako organizatorzy konferencji, aktywnie i profesjonalnie wpisują się w nurt badań i wymiany poglądów na temat teraźniejszości i przyszłości marketingowego zarządzania sportem.” - Prof. Dr Hab. Henryk Mruk, Katedra Strategii Marketingowych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu

Spis treści

I. Wstęp

Prof. dr hab. Henryk Mruk - Akademia Ekonomiczna w Poznaniu

Piotr Matecki, Piotr Jardanowski – Sport & Business Foundation

Uczestnicy o konferencji...

Debata o przyszłości polskiego sportu

Zapis debaty, która odbyła się podczas konferencji z udziałem
Artura łobanowskiego, Jacka Wszoły, Bogusława Biszofa, Rolanda Sprünga, Zenona Laskowika, Janusza Zaorskiego

„Kibic doskonały”

Andrzej Bobowski

II. Promocja przez sport

Być w dobrych rękach.

Sylwia Gruchała i inni

Kreowanie wizerunku sportowca polityka w kampanii wyborczej, po zakończeniu kariery sportowej.

Jausz Klisiński - Wyższa Szkoła Menedżerska w Legnicy, Politechnika Częstochowska

Wywiad z Otylią Jędrzejczak i Pawłem Słomińskim.

Wyprzedzić innych – promocja marki poprzez sport samochodowy

Michał Grabowski

Jak prowadzić skuteczne działania sponsoringowe w przypadku braku sukcesów sportowych?

Wojciech Pysiewicz - Warszawska Grupa Inwestycyjna

Sponsoring sportowy - forma promocji przedsiębiorstwa

Dorota Araźny – Uniwersytet Warszawski

Skuteczność działań sponsoringowych towarzyszących Olimpiadzie Ateny 2004

dr Adam Czarnecki – ARC Rynek i Opinia

Badanie efektywności sponsoringu sportowego.

Konrad Pudło, Expert – Monitor Wrocław

Dlaczego nie sponsorować?

Michał Górzyński

III. Komunikacja i media w sporcie

Media a sport

Janusz Zaorski

Sieć komunikacyjna i medialność. Czynniki wpływające na obecność sponsorów w świadomości kibiców

Maria Stachurska - Sport + Markt AG

Formy komunikacji działań sponsoringowych przedsiębiorstwa.

Zygmunt Waśkowski, Błażej Stawiarski - AE Poznań

Współpraca ze sponsorami i mediami na przykładzie Tour de Pologne.

Czesław Lang – Lang Team

Ile sportu, ile mediów? – recepta na sukces

Krzysztof Hołowczyc

Koncepcja promocji dyscypliny na antenie telewizyjnej na przykładzie transmisji z turniejów snookera w Eurosport.

Przemysław Kruk, Rafał Jewtuch, Eurosport Polska

Projekt M2A- Mission to Athens - studium przypadku

Michał Wierzbicki - Eurosport Polska

Tenis po polsku

Jakub Kowalski, Michał Rachoń – Materiały Dobrze Sprasowane

IV. Sportowe przedsięwzięcie marketingowe

Wprowadzenie do problematyki marketingu sportowego w żeglarstwie

Tomasz Chamera – Polski Związek żeglarski, AWFiS Gdańsk

Event marketing i sponsoring. Sportowe turnieje na polskich plażach

Anna Konieczna, Witold Lipiński – Sport Mega Marketing

Rewitalizacja projektu sponsorskiego „Orlen Team”

Andrzej Kalitowicz - Hołowczyc Management

Sport w strategii marketingowej PKO BP

Zbigniew Augustynowicz – PKO BP

Plan marketingowy dla Lech Poznań.

Piotr Matecki – Sport & Business Foundation

Marketing Sportowy w praktyce

Krzysztof Baran - KREISEL - Technika Budowlana Sp. z o.o.

Koncept marketingowy Mistrzostw Świata w Narciarstwie Klasycznym Oberstdorf 2005

Matthias Pietza - Wiceprezes i Dyrektor Zarządzający IMG Germany

V. Materiały dodatkowe

Jakość usług w fitness klubach

Anna Nowińska - Politechnika Częstochowoska

Jakość usług sportowo - rekreacyjnych

Agnieszka Widawska – Stanisz - Politechnika Częstochowoska

Turystyka sportowa jako dyscyplina akademicka i składowa zarządzania sportem

Janusz Klisiński - Wyższa Szkoła Menedżerska w Legnicy, Politechnika Częstochowska

Sport i Rekreacja jako Alternatywa Zachowań Antyspołecznych i Uzależnień

Mateusz Hędzelek, Agata Juskowiak – UAM Poznań

Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej

dr Piotr Potejko – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Wykorzystanie najnowszych rozwiązań technologicznych w treningu i procesie przygotowania zawodnika

Beata Fabisiak


Książka

  • ISBN: 

    83-923047-5-6

  • Autor: 

    Henryk Munk,Piotr Jardanowski,Krzysztof Kropielnicki

  • Redaktor: 

    Piotr Matecki

  • Wydanie: 

    1

  • Rok wydania: 

    2005

  • Format: 

    165 x 235

  • Liczba stron: 

    370

  • Oprawa: 

    miękka

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss