Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Adam Karpiński, Julita Markiewicz-Patkowska
Waga produktu: 0.36 kg
Realizacja zamówienia: 2 dni
EAN: 9788368024227
Wysyłka od: 11.90 PLN
Wydawca: Humanitas

Niniejsza praca swoją tematyką obejmuje analizę potrzeb i preferencji seniorów w obszarze turystyki oraz analizę przeznaczonej dla nich oferty biur podróży. Tung i Ritchie w swojej pracy wskazują na „znaczenie rynku podróży dla seniorów, które zostało docenione przez marketingowców i badaczy turystyki. Podczas gdy badania akademickie zaczęły analizować psychologiczne aspekty starszych podróżników, należy poczynić większe postępy w obszarze psychologii, szczególnie w odniesieniu do wspomnień, stojących za naturą ich niezapomnianych doświadczeń. Problematyka różnych grup interesariuszy działających w przestrzeni turystycznej nieobca jest także innym dyscyplinom naukowym, w tym naukom o zarządzaniu i jakości, ekonomii i naukom o finansach, geografii społeczno-ekonomicznej i naukom o gospodarce przestrzennej, socjologii, pedagogice oraz naukom o kulturze fizycznej.

Praca składa się z siedmiu rozdziałów. W rozdziale pierwszym zaprezentowano tendencje rozwoju światowej turystyki, w tym trendy dotyczące rozwoju turystyki senioralnej. W rozdziale drugim opisano formy turystyki senioralnej oraz preferencje turystyczne osób starszych w kontekście literatury naukowej. Scharakteryzowano ofertę imprez turystycznych adresowaną do seniorów. Na końcu rozdziału określono cechy segmentu seniorów jako konsumentów na rynku turystycznym. W rozdziale trzecim przedstawiono metodologię badań, wraz z metodami i technikami. Informacje te systematyzują proces pozyskiwania i przetwarzania danych analitycznych. Niniejsza publikacja ma pozwolić na rozpoznanie luk badawczych i możliwości ich uzupełnienia. Opisano przedmiot badań i grupę badawczą - zarówno uczestników wyjazdów turystycznych, jak i losowo wybrane biura podróży. Omówiono strukturę narzędzi badawczych i sposób ich wykorzystania w badaniach. W końcowej części zaprezentowano problemy związane z gromadzeniem i przetwarzaniem informacji oraz opracowywaniem analiz statystycznych, wraz ze sposobem wnioskowania. Rozdział czwarty zawiera analizę preferencji turystycznych seniorów w świetle badań bezpośrednich. Informacje do tej części pracy zebrano w toku przeprowadzonego badania ankietowego. Scharakteryzowano grupę badawczą oraz przedstawiono wyniki badań w formie tabelarycznej. W tej części pracy zebrano również wnioski, które były wynikiem analizy statystycznej. W rozdziale piątym zaprezentowano analizę kluczowych determinant dotyczących organizatorów turystyki senioralnej. W sposób tabelaryczny zestawiono informacje pozyskane w wyniku przeprowadzonego wywiadu z przedstawicielami biur podróży. Celem tych badań było określenie rodzaju oferowanych produktów turystycznych przeznaczonych dla seniorów, sposobu funkcjonowania firm na rynku i komunikowania się z klientami z grupy senioralnej, a także stosowanych przez analizowane podmioty procedur badania rynku oraz segmentacji klientów. W rozdziale szóstym podjęto próbę oceny preferencji turystycznych seniorów oraz możliwości ich uwzględniania przez oferentów usług turystycznych. Część ta zawiera informacje płynące ze skorelowanych badań przeprowadzonych w grupie seniorów oraz wśród biur podróży. Wyniki uzyskane w ten sposób pozwoliły wskazać potencjał w zakresie odpowiedniego przygotowania przez organizatora oferty turystycznej zgodnej z preferencjami jej odbiorców (w tym badaniu była to grupa seniorów). Wyniki, podobnie jak w poprzednich rozdziałach, przedstawiono w formie tabelarycznej, uwzględniając wszystkie zmienne niezbędne w tym obszarze badawczym, łącznie z podziałem według płci badanych osób, ich wieku oraz dochodów. Rozdział siódmy opisuje funkcjonujące w przestrzeni gospodarczej modele biznesowe. Dokonano tutaj analizy wybranych rozwiązań w tym obszarze i ustalono lukę badawczą, którą uzupełniono autorskim modelem badania i zaspokajania potrzeb turystycznych seniorów. Wykazano na podstawie modelu relacji w turystyce senioralnej, że biuro podróży jako organizator jest inicjatorem potrzeb wyjazdowych seniorów. Przedstawiono tu również model biura podróży oparty na wzorze Business Model Canvas, opracowanym przez Alexandra Osterwaldera. Końcową część publikacji stanowi podsumowanie i wnioski z przeprowadzonych badań. Wykonane analizy pozwoliły opracować modelowe rozwiązanie w zakresie badania i uwzględniania preferencji seniorów w obszarze turystyki. Ponieważ zebrane wyniki badań statystycznych mają istotne znaczenie, przedstawiono je w formie tabelarycznej, która pozwala na szczegółową analizę i weryfikację. Ponadto do pracy dołączono streszczenie w języku polskim i angielskim.

Parametry

  • Tytuł: 

    Seniorzy na rynku usług turystycznych nowego tysiąclecia

  • ISBN: 

    9788368024227

  • Autor: 

    Adam Karpiński, Julita Markiewicz-Patkowska

  • Rok wydania: 

    2025

  • Numer wydania: 

    1

  • Liczba stron: 

    214

  • Szerokość produktu: 

    16.5

  • Wysokość produktu: 

    23.5

  • Okładka: 

    miękka

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss