Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Ho Law,Sara Ireland ,Zulfi Hussain, Hornowska Elżbieta
Waga produktu: 0.450 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
EAN: 9788301163815
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: PWN

Warszawa 2010, wyd. 1, format 170 x 235, ojętość 304 str, oprawa miękka

Pierwszy podręcznik dotyczący psychologii coachingu, który ¦ łącząc różne teorie psychologiczne ¦ tworzy bazę dla coachingu, mentoringu i uczenia się. Autorzy, prezentując najnowsze tendencje w myśleniu, badaniach i osiągnięciach psychologii coachingu, pokazują, jak indywidualni użytkownicy i organizacje mogą wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Przedstawione w książce przykłady praktycznych rozwiązań opierają się na elementach międzykulturowych, dzięki czemu mają wymiar uniwersalny i znajdują zastosowanie w różnych środowiskach. Omówione zostały tu także kwestie skuteczności stosowania wiedzy psychologicznej w coachingu, mentoringu i uczeniu się, wartości coachingu dla przedsiębiorstwa oraz zagadnienia dotyczące etyki i kompetencji osób prowadzących coaching.

Publikacja jest adresowana do studentów studiów społecznych, szczególnie psychologii i pedagogiki, terapeutów różnych orientacji, trenerów i konsultantów, specjalistów i menedżerów działów personalnych, kadry zarządzającej, a także czytelników zainteresowanych formami pomocy edukacyjnej dla osób dorosłych.

Książka autorstwa Lawa, Ireland i Hussaina jest przykładem opracowania problematyki coachingu z perspektywy wiedzy psychologicznej. To całkiem udana próba integrowania istniejącej wiedzy w tym obszarze i pokazania czym jest coaching z perspektywy jednostki i perspektywy organizacji. Dodatkową zaletą książki są liczne przykłady i ćwiczenia (także w postaci analizy przypadków) ilustrujące metodę coachingu i pozwalające zrozumieć jej specyficzny charakter. Z recenzji prof. Elżbiety Hornowskiej

Spis treści

1. Wprowadzenie
2. Czas dojrzewania: coaching, mentoring i psychologia pozytywna
3. Filozofia i psychologia w coachingu i mentoringu: teoria procesów uczenia się
4. Definicje: psychologia coachingu, coaching, mentoring i uczenie się
5. Rola coachingu i mentoringu w powstawaniu uczącej się organizacji i uczącej się wspólnoty
6. Uniwersalna struktura odpowiadająca potrzebom coachingu i mentoringu w zróżnicowanym środowisku międzykulturowym
7. Metody i narzędzia
8. Nieustający rozwój, zasoby przydatne do nauki i ćwiczenia praktyczne
9. Analiza przykładów
10. Ewolucja
11. Wnioski, dyskusja i zadania na przyszłość

Książka

  • ISBN: 

    978-83-01-16381-5

  • Autor: 

    Ho Law,Sara Ireland ,Zulfi Hussain

  • Redaktor: 

    Hornowska Elżbieta

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss