X
-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2009, wyd. 7, format 165 x 235, objętość 272 str., oprawa twarda
Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.
Spis treści
Wstęp I. Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym1. Świadomość potrzeby badań pedagogicznych
2. Znajomość metodologii badań pedagogicznych
3. Poprawność logiczna i językowa w badaniach pedagogicznych
4. Wystrzeganie się błędów w badaniach pedagogicznych
II. Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych
1. Charakterystyka teorii pedagogicznych
2. Rola teorii w badaniach pedagogicznych
3. Funkcja teorii w badaniach pedagogicznych
4. Teorie a praktyka pedagogiczna
5. Teorie pedagogiczne w świetle indukcji i dedukcji
III. Badania ilościowe i pomiar w pedagogice
1. Określenie badań ilościowych i pomiaru
2. Znaczenie badań ilościowych i pomiar w pedagogice
3. Typy skal pomiarowych
4. Rzetelność i trafność pomiaru
5. Słabe strony badań ilościowych i pomiaru
IV. Badania jakościowe w pedagogice
1. Czym są badania jakościowe?
2. Zapotrzebowania na badania jakościowe
3. Warunki poprawności badań jakościowych
4. Niedomagania w badaniach jakościowych
5. Uwagi godne podkreślenia w badaniach jakościowych
V. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych
1. Rozumienie i rodzaje problemów badawczych
2. Geneza problemów badawczych
3. Zakres problemów badawczych
4. Kryteria poprawności problemów badawczych
5. Hipotezy robocze i stawiane i wymagania
VI. Zmienne, wskaźniki i typy badań pedagogicznych
1. Pojecie i klasyfikacja zmiennych
2. Wskaźniki i ich uzasadnienie
3. Podział wskaźników
4. Dobór i interpretacja wskaźników
5. Typy badań pedagogicznych
VII. Dobór próby w badaniach pedagogicznych
1. Ogólna charakterystyka doboru próby
2. Losowy dobór próby
3. Celowy dobór próby
4. Wielkość i inne aspekty próby
VIII. Etapy badań pedagogicznych
1. Etapy badań a fazy myślenia refleksyjnego
2. Zaistnienie sytuacji problemowej
3. Formułowanie problemów i hipotez
4. Wybór i konstruowanie narzędzi badawczych
5. Dobór badanych osób
6. Przeprowadzanie badań
7. Opracowywanie wyników badań
IX. Moralne aspekty badań pedagogicznych
1. Potrzeba uwzględniania kontekstu moralnego w badaniach
2. Poszukiwanie prawdy głównym celem badań
3. Wiarygodność i kompetencja badawcza
4. Zobowiązania wobec osób badanych
5. Łączność badań z praktyka pedagogiczną
X. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych
1. Obserwacja
2. Eksperyment pedagogiczny
3. Testy osiągnięć szkolnych
4. Metoda socjometryczna
5. Metoda sondażu diagnostycznego
6. Analiza dokumentów
7. Inne metody badań
Zakończenie
Bibliografia cytowana
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-163-0
-
Autor:
Mieczysław Łobocki
Inne tytuły z tej serii:
Materiały do ćwiczeń z dydaktyki ogólnej
32,13
PLN
Szkoła w świecie współczesnym
30,00
PLN
Fenomen sekt
22,89
PLN
Ku kulturowej koncepcji pedagogiki
28,00
PLN
Aksjologia w kształceniu pedagogów
17,00
PLN
W trosce o wychowanie w szkole
36,75
PLN
Homo socjologicus w strukturze wartości
15,00
PLN