-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2007, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 182 str., oprawa mięka
Dążenie do podwyższania jakości wszystkich aspektów życia człowieka to podstawowe zadanie zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki naukowej. Dla pedagogiki jest to nowe wyzwanie. W tym kontekście analiza problemu ma duże znaczenie z punktu widzenia rozwoju jednostki w trakcie jej życia i uwarunkowań społecznych tego procesu.
Autorka opisuje jakość życia na przykładzie nauczycieli studiujących. Grupa ta bywa bardzo rzadko przedmiotem badań naukowych. W książce zwrócono uwagę na określenie czynników istotnych dla poczucia jakości życia nauczycieli, z punktu widzenia ich motywacji do działania, wybór i sposób realizacji celów życiowych oraz przyjęcie określonego systemu wartości. Nie pominięto także analizy sytuacji życiowej jednostki, która determinuje jej interakcje społeczne, pośrednio wpływa na motywację, przyjmowane cele i wartości. Wraz z indywidualnym doświadczeniem staje się podstawą do refleksji nad własną egzystencją.
Spis treści
WstępRozdział 1
Jakość życia a terminy pokrewne
Jakość jako kategoria określająca życie
Terminy pokrewne pojęciu „jakość życia”
Szczęście, radość i zadowolenie – przegląd poglądów filozoficznych, psychologicznych i socjologicznych
Poczucie szczęścia i nieszczęścia a jakość życia
Rozdział 2
W poszukiwaniu pedagogicznej koncepcji jakości życia
Geneza terminu
Koncepcje jakości życia w literaturze i badaniach naukowych
Pedagogiczna koncepcja jakości życia
Rozdział 3
Wybrane wskaźniki oceny jakości życia
Kształtowanie oceny jakości życia
Wartości a ocena jakości życia
Cele życiowe a ocena jakości życia
Motywy a ocena jakości życia
Rozdział 4
Przegląd badań nad jakością życia nauczycieli studiujących
Rozdział 5
Metodologiczne podstawy badań własnych nad jakością życia
Analiza i uzasadnienie tematu badań
Cele pracy i problemy badawcze
Hipotezy, zmienne i wskaźniki
Metody badań
Osoby badane i tereń badań
Charakterystyka badanej grupy
Rozdział 6
Jakość życia w ocenie nauczycieli studiujących
Obiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących
Subiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących
Satysfakcje cząstkowe z życia nauczycieli studiujących
Rozdział 7
Wnioski z badań nad jakością życia nauczycieli studiujących
Zakończenie
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-842-9
-
Autor:
Jadwiga Daszykowska