Załączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
Głównym celem niniejszej monografii jest wymiana poglądów naukowych i prezentacja wiedzy płynącej z badań na temat tańca, muzyki i innych dyscyplin, które są z nimi nierozerwalnie związane. Umieszczone są w niej doniesienia naukowe dotyczące wpływu technik tanecznych na możliwości motoryczne i fizjologiczne tancerzy. Prace dotyczą także zebranej wiedzy teoretycznej opisującej zjawisko tańca i muzyki we współczesnym świecie.
Taniec, który towarzyszy człowiekowi od zarania dziejów, we współczesnym świecie spełnia bardzo różnorodne funkcje. Taniec rozumiany jako źródło emocji, przeżyć estetycznych, duchowych i intelektualnych, stanowi istotny element sztuki, kultury masowej i rozrywki a także działań psychoterapeutycznych. Jako artystyczna forma komunikacji międzyludzkiej, taniec pełni ważne funkcje społeczne, patriotyczne, narodowościowe i obrzędowe, zarówno w odniesieniu do jednostek, jak i różnorodnych społeczności ludzkich. Z punktu widzenia nauk biologiczno-medycznych taniec jest formą aktywności mchowej, która oddziałuje na sferę biologiczną człowieka i stąd wynika jego rola w sporcie, w rekreacji, w działaniach prozdrowotnych i terapeutycznych. To wielokontekstowe znaczenie tańca dla człowieka znajduje również odzwierciedlenie w ogromnej różnorodności opracowań, wśród których znajdują się rozważania teatrologów i muzykologów, filozofów, socjologów, etnografów, specjalistów z zakresu kultury fizycznej oraz nauk medycznych i biologicznych. […]
Spis treści
Wprowadzenie
1. Elżbieta Kamińska, Ewelina Smol, Artur Fredyk, Tomasz Kamiński
Budowa Somatyczna 6 I 7 Letnich Uczniów Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej Im. L. Różyckiego W Bytomiu
2. Artur Fredyk, Elżbieta Kamińska, Ewelina Smol
Stabilność Posturalna Uczniów Klasy I Wczesnoszkolnej Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej W Bytomiu
3. Ewelina Smol, Artur Fredyk, Elżbieta Kamińska
Ocena Wybranych Wskaźników Rozwoju Fizycznego 6 I 7 - Letnich Uczniów Klasy Wczesnoszkolnej Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej W Bytomiu
4. Marta Miick
Trening Tancerza - Fizyczny, Czy Również Mentalny? Perspektywa Filozoficzna
5. Anna Bąk, Agnieszka Zając
Proces Motywowania Tancerzy W Kontekście Teorii Samodeterminacji
6. Magdalena Dyba, Bożena Kowalik, Luiza Barańska-Grabara, Artur Fredyk
Taniec Współczesny I Stres
7. Ewa Miler - Drożdż
Elementy Fizyki W Tańcu
8. Anna Pyda-Grajpcl
Relacje Między Kobietą I Mężczyzną Na Podstawie Tradycyjnych Tańców Polskich
9. Radosław Nosal, Luiza Barańska-Grabara, Bożena Kowalik, Artur Frcdyk
Kultura Hip - Hop W Polsce
10. Jolanta Bujak-Lcchowicz, Luiza Barańska-Grabara
„W Tańcu [Ruchu] Można Sobie Pozwolić Na Luksus Bycia Sobą”. Paulo Coelho. Formy Wokalne, Taneczne, Teatralne I Wesołe Na Zajęciach Z Emisji Głosu
11. Lidia Kuba, Angelika Torbus
Kierunki Przemian Oraz Integracja Fitnessu I Tańca We Współczesnych Rekreacyjnych Programach Treningowych
12. Agnieszka Narcwska
Wpływ Metody I Osobowości George’a Balanchine’a Na Układ Motoryczny I Psychosomatyczny Jego Tancerzy
13. Aleksandra Kleinrok
Do Tańca I Do... Sportu. Kinetografia Jako Uniwersalny System Zapisu Ruchu
14. Hanna Raszewska
Warszawska Pracownia Kinetograficzna. Historia, Osiągnięcia I Plany