-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWF Poznań
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Poznań 2001. Wyd. 1, format 165 x 235, objętość 99 str., oprawa miękka
W okresie ostatnich kilkudziesięciu lat ogromnie wzrosło zainteresowanie społeczeństw na całym świecie ruchem fizycznym człowieka z towarzyszeniem akompaniamentu muzycznego. Również w Polsce stosowano i nadal wprowadza się nowe formy gimnastyczne, w których muzyka pełni rolę sterującą.
Prowadzącymi tego typu zajęcia są przede wszystkim absolwenci Akademii Wychowania Fizycznego. Natomiast studenci tych Uczelni na zajęciach z gimnastyki mają pewne trudności w prowadzeniu programowych ćwiczeń kształtujących z akompaniamentem, ponieważ nie posiadają podstawowych wiadomości z zakresu teorii muzyki. W Polsce bowiem realizuje się program wychowania muzycznego głównie w szkole podstawowej, natomiast w szkołach średnich realizowany jest wymiennie z plastyką. Z Akademii Wychowania Fizycznego wychowanie muzyczne jako przedmiot zostało usunięte.
Warunkiem poprawnego prowadzenia gimnastycznych ćwiczeń kształtujących ze zintegrowaną z nimi muzyką jest w dostatecznym stopniu rozwinięty słuch muzyczny i poczucie rytmu charakteryzujące prowadzącego zajęcia. Nieodzownym warunkiem jest też znajomość zasad muzyki, wchodzących w zakres treści wychowania muzycznego. Dlatego też wychowanie muzyczne lub też zarys nauki o muzyce należałoby znowu i to koniecznie wprowadzić do programu nauczania w AWF.
Spis treści
Wstęp1. Geneza ruchu fizycznego człowieka z towarzyszeniem muzyki
l. l. Rys historyczny związku ruchu fizycznego człowieka z muzyką
1.2. "Muzyka i ruch" we współczesnych kierunkach gimnastyki
1.3. "Muzyka i ruch" w innych dyscyplinach sportowych
l.4. Badania studentów i przygotowanie ich do prowadzenia gimnastycznych ćwiczeń kształtujących
1.5. Sylwetka akompaniatora i zakres j ego pracy
1.6. Prowadzenie gimnastycznych ćwiczeń kształtujących z muzyką mechaniczną
2. Czynniki decydujące o prawidłowym doborze muzyki do gimnastycznych ćwiczeń kształtujących
2.1 Elementy muzyki
2.2. Elementy muzyki stanowiące podstawowe kryteria dobom muzyki do gimnastycznych ćwiczeń kształtujących
2.3. Zasady oraz prawa rządzące doborem muzyki do gimnastycznych ćwiczeń kształtujących
2.4. Sposoby przygotowania gimnastycznych ćwiczeń kształtujących z muzyką
2.5. Rodzaje muzyki do gimnastycznych ćwiczeń kształtujących
2.6. Charakterystyka utworów muzycznych
3. Przygotowanie studentów do prowadzenia gimnastycznych ćwiczeń kształtujących z akompaniamentem muzycznym
3.1. Etapowość i gradacja przygotowania studentów do samodzielnego prowadzenia przez nich gimnastycznych ćwiczeń kształtujących z muzyką
3.2. Aparatura do nagrywania i przegrywania muzyki nie tylko do gimnastycznych ćwiczeń kształtujących
3.3. Warunki prawidłowego nagrania akompaniamentu muzycznego
4. Zakończenie
4.1. Uwagi końcowe
4.2. Słownik niektórych terminów muzycznych
4.3. Przykłady gimnastycznych ćwiczeń kształtujących z zapisami nutowymi
4.4. Przykłady nutowe marszów
Piśmiennictwo
Książka
-
ISBN:
83-86336-97-8
-
Autor:
Andrzej Arcimowicz