Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Wojciech B.Cieśliński,
Waga produktu: 0.640 kg
EAN: 9788376950914
Wysyłka od: 9.90 PLN


Doskonalenie procesowej orientacji przedsiębiorstw model platformy treningu procesowego

Wrocław 2011, wyd. 1, format 165 x 240, objętość 259 str., oprawa miękka

Przedsiębiorstwa i ich organizacje poszukują możliwości ciągłego doskonalenia. Jednym z kierunków rozwoju organizacyjnego, który pozwala budować potencjał przedsiębiorstw umożliwiający wdrożenie mechanizmów ciągłego rozwoju i doskonalenia, jest procesowa orientacja przedsiębiorstw (POP, Business Process Orientation).

Doskonalenie procesowej orientacji przedsiębiorstw z zastosowaniem modelu platformy treningu procesowego (PTP) jest przedsięwzięciem badawczym opisującym trendy rozwojowe przedsiębiorstw stosujących myślenie i działanie procesowe i dokonującym próby ich wyjaśnienia. Wyniki badań teoretyczno-empirycznych oraz projektowo-wdrożeniowych wskazują na sposoby integracji metodyk postępowania umożliwiających diagnozę, usprawnianie i projektowanie procesowej orientacji przedsiębiorstw.

 


Spis treści

Założenia badawcze
Cele badawcze i zakres prowadzonych badań
Zdefiniowanie problemu badawczego i hipotez badawczych
Metoda prowadzenia badań i wnioskowania naukowego
Organizacja badań
Struktura i układ pracy
1. Koncepcje i kierunki rozwoju podejścia procesowego w przedsiębiorstwie
Wprowadzenie
1.1. Procesowa orientacja przedsiębiorstw
1.2. Kierunki rozwoju organizacyjnego polskich przedsiębiorstw – perspektywa orientacji na procesy
1.3. Modele rozwoju organizacyjnego – perspektywa organizacji zorientowanej na procesy
Podsumowanie
2. Procesowa orientacja przedsiębiorstw – aspekty metodyczne
Wprowadzenie
2.1. Klasyfikacja metod doskonalenia procesowej orientacji przedsiębiorstw
2.2. Rola i znaczenie wybranych koncepcji zarządzania w rozwoju organizacji zorientowanej na procesy – krytyczna ocena i analiza
2.3. Zarządzanie informacją a kształtowanie potencjału rozwojowego przedsiębiorstw w kierunku orientacji na procesy
Podsumowanie
3. Modele rozwoju organizacyjnego i perspektywa orientacji na procesy – studia przypadków
Wprowadzenie
3.1. Orientacja procesowa w kontekście zarządzania jakością – studium przypadku
3.2. Orientacja procesowa w kontekście zarządzania informacją – studium przypadku
3.3. Orientacja procesowa w kontekście zarządzania efektywnością – studium przypadku
Podsumowanie
4. Wyniki badań – aspekty metodyczne diagnozy procesowej dojrzałości przedsiębiorstw (PDP)
Wprowadzenie
4.1. Ogólna metodyka badań procesowej dojrzałości przedsiębiorstw
4.2. Metodyka badań sondażowych, obserwacja uczestnicząca – wersja PDP‐1.01
4.3. Metodyka badań sondażowych z zastosowaniem interaktywnej ankiety internetowej – wersja PDP‐1.02
Podsumowanie
5. Model metodyk doskonalenia procesowej orientacji przedsiębiorstw. Idea platformy treningu procesowego
Wprowadzenie
5.1. Metodyka audytu procesowej orientacji przedsiębiorstw (MM‐MAP)
5.2. Metodyki w przygotowywaniu organizacji przedsiębiorstw do ewolucyjnej zmiany z orientacji na funkcje w orientację na procesy (MM‐TZP)
5.3. Model platformy treningu procesowego (MM‐PTP)
Podsumowanie

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7695-091-4

  • Autor: 

    Wojciech B.Cieśliński

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss