W dobie rozwoju społeczeństw opartych na wiedzy, zdobywanie dyplomów akademickich staje się udziałem coraz szerszych kręgów społecznych. Masowość kształcenia na poziomie wyższym jest zjawiskiem globalnym, obserwowanym również w Polsce i niosącym ze sobą wiele konsekwencji społecznych, ekonomicznych czy kulturowych. Prezentowana publikacja stanowi próbę odpowiedzi na pytanie jaka jest wartość wyższego wykształcenia w świadomości zbiorowej Polaków oraz jego miejsce w systemach wartości we współczesnym społeczeństwie polskim. Jej podstawą są badania empiryczne prowadzone w latach 2012–2014 w ramach projektu badawczego finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki pt. Wartość wyższego wykształcenia w świadomości zbiorowej współczesnego społeczeństwa polskiego w perspektywie przemian modelu kształcenia akademickiego. Udział w nich wzięło kilka grup respondentów, bezpośrednio i pośrednio zaangażowanych w proces kształcenia akademickiego. Ważną częścią badań były opracowania materiałów statystycznych oraz analiza dyskursu publicznego poruszającego problematykę wyższego wykształcenia. W pracy zawarte zostały również funkcjonujące w naukach społecznych – głównie socjologii – koncepcje teoretyczne dotyczące zarówno wykształcenia, jak i sfery wartości oraz charakterystyka polskiego systemu szkolnictwa wyższego, ze szczególnym uwzględnieniem przemian związanych z transformacją ustrojową po 1989 r., akcesem Polski do Procesu Bolońskiego oraz nowelizacją ustawy „Prawo o szkolnictwie wyższym” (2011 r.).
Książka
-
ISBN:
978-83-232-2912-4
-
Autor:
Anna Kokocińska
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2015
-
Format:
17.0x24.0cm
-
Liczba stron:
350
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
W trosce o wychowanie w szkole
36,75
PLN
Fenomen sekt
22,89
PLN
Materiały do ćwiczeń z dydaktyki ogólnej
32,13
PLN
Szkoła w świecie współczesnym
30,00
PLN
Ku kulturowej koncepcji pedagogiki
28,00
PLN
Homo socjologicus w strukturze wartości
15,00
PLN
Aksjologia w kształceniu pedagogów
17,00
PLN