Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Peg Dawson, Turopolski Witold
Waga produktu: 0.600 kg
EAN: 9788323332749
Wysyłka od: 9.90 PLN

Zdolne ale rozkojarzone Wspieranie rozwoju dziecka za pomocą treningu umiejętności wykonawczych
Kraków 2012, wydanie 1, format 160 x 230, objętość 380 str., oprawa miękka
Jeśli kiedykolwiek się zastanawiałeś, dlaczego twoje dziecko ma problemy z nauką lub zachowaniem – mimo że ma «wszystko, co trzeba», by odnieść sukces, ta książka powinna być dla ciebie lekturą obowiązkową.
Dr Sam Goldstein, współautor książki Raising Resilient Children
Autorzy przekładają najnowsze badania na konkretne, praktyczne, dobrze zorganizowane i łatwe do realizacji strategie, które rodzice mogą zastosować, żeby zwiększyć naturalne zdolności wykonawcze swoich dzieci. Ta znakomita książka jest zdecydowanie najlepszym opracowaniem w tej dziedzinie, z jakim się dotychczas spotkałem.
Dr Russell A. Barkley, autor Taking Charge of ADHD
Nie ma nic bardziej frustrującego niż patrzenie jak nasze bystre, uzdolnione dziecko ma problemy z wykonywaniem codziennych zadań, takich jak odrabianie lekcji, odkładanie zabawek na miejsce czy słuchanie poleceń w szkole. „Zdolne, ale rozkojarzone” dziecko może też mieć trudności z przyjmowaniem rozczarowań lub opanowaniem złości. Peg Dawson i Richard Guare pokazują, co mogą zrobić sami rodzice, żeby pomóc swojemu dziecku. Najnowsze badania w dziedzinie rozwoju dziecka wskazują, że wiele dzieci, które mają wystarczająco dużo serca i rozumu, by świetnie sobie radzić, odstają pod względem rozwoju istotnych „umiejętności wykonawczych” – podstawowych nawyków umysłowych potrzebnych, żeby dziecko umiało się zorganizować, utrzymać koncentrację oraz kontrolować impulsy i emocje. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka oraz zastosuj sprawdzone metody zwiększania konkretnych umiejętności. Niewielkie zmiany mogą przynieść wielką poprawę, – a ta inspirująca książka pokaże ci, jak tego dokonać.
Dr Peg Dawson jest psychologiem w Centrum Leczenia Zaburzeń Uczenia się i Uwagi w Portsmouth, New Hampshire, którym kieruje dr Richard Guare. Autorzy mają ponad 30-letnie doświadczenie pracy z dziećmi z trudnościami w uczeniu się, zaburzeniami uwagi i innymi problemami behawioralnymi.

Spis treści

Wprowadzenie VII

CZĘŚĆ I Co sprawia, że twoje dziecko jest zdolne, ale rozkojarzone
1. Dlaczego takie zdolne dziecko jest tak rozkojarzone?
2. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka
3. Jakie znaczenie mają twoje własne mocne i słabe umiejętności wykonawcze
4. Dopasowanie zadania do dziecka

CZĘŚĆ II Podstawy udanych interwencji
5. Dziesięć zasad rozwijania umiejętności wykonawczych u dziecka
6. Jak modyfikować otoczenie
7. Jak uczyć umiejętności wykonawczych
8. Jak motywować dziecko do uczenia się i używania umiejętności wykonawczych

CZĘŚĆ III Jak to wszystko połączyć
9. Ogólny plan działania
10. Gotowe plany uczenia codziennych czynności
11. Jak zwiększyć umiejętność hamowania reakcji
12. Jak poprawić pamięć roboczą
13. Jak zwiększyć kontrolę emocjonalną
14. Jak podnieść umiejętność utrzymywania uwagi
15. Jak uczyć umiejętności rozpoczynania zadań
16. Jak zwiększyć umiejętność planowania i ustalania priorytetów
17. Jak poprawić organizację
18. Jak uczyć umiejętności zarządzania czasem
19. Jak pobudzać elastyczność
20. Jak zaszczepić wytrwałość w dążeniu do celu
21. Jak kształtować umiejętność metapoznania
22. Gdy twoje działania nie wystarczą
23. Współpraca ze szkołą
24. Co przed tobą?
Pomoce dydaktyczne
O autorach
Indeks

Książka

  • ISBN: 

    978-83-233-3274-9

  • Autor: 

    Peg Dawson

  • Redaktor: 

    Turopolski Witold

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss