-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Tożsamość w społeczeństwie współczesnym pop-kulturowe (re)interpretacje
Kraków 2012, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 344 str., oprawa twarda
Prezentowany Czytelnikowi tom to dzieło wartościowe, ukazujące wciąż nowe konteksty i perspektywy odczytania fenomenów kultury popularnej. Jest głosem interdyscyplinarnym, interparadygmatycznym i wielopokoleniowym, głosem ludzi z pasją i wiedzą merytoryczną, często będących już autorytetami w tej dziedzinie, ale również młodymi adeptami nauki. I nawet jeśli ktoś, mimo doznanej przyjemności (od)czytania zawartych w nim tekstów, uparcie kwestionowałby naukowość podejmowanej w nich problematyki, to jedno jest pewne: dyskurs, który przenika tę książkę, stał się „migotaniem prawdy, rodzącej się na własnych oczach.
Agnieszka Gromkowska-Melosik i Zbyszko Melosik
„Tożsamość w społeczeństwie współczesnym: pop-kulturowe [re]interpretacje” – to próba odpowiedzi na raczej pobłażliwe traktowanie akademickich rozważań na temat kultury popularnej. W ostatniej dekadzie nastąpiła zmiana – kultura popularna przestała być „gorszym Innym”, a stała się niemal dyscyplina naukową, ze swoimi sposobami interpretacji i teoriami. Prezentowany tom to doskonały przejaw naukowego podejścia do kultury popularnej. Na kilkadziesiąt artykułów składa się m.in. analiza M.Jaworskiego na temat buntu, jego roli w kontekście aktualnych wydarzeń, znaczeniach idoli w rozwoju tożsamości młodzieży, czy zjawisku bylejakości.
Spis treści
WprowadzenieRoman Kubicki
Granice kultury popularnej. Kontekst filozoficzny i egzystencjalny
Zbyszko Melosik
(Re)konstrukcje podróżowania w kulturze instant:
konteksty socjopedagogiczne
Jan Kłos
Człowiek wobec pustyni: uwagi w kontekście
doświadczenia amerykańskiego
Agnieszka Gromkowska-Melosik
Sukces edukacyjno-zawodowy i problem maskulinizacji kobiet
Dobrochna Hildebrandt-Wypych
Pokoleniowe wzory sukcesu w doświadczeniach
amerykańskich i niemieckich
Olga Mazurek-Lipka
Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego w Stanach Zjednoczonych.
Między orientacją na dyplom akademicki a telewizyjnym show
Marcin Jaworski
Idea buntu w kulturze popularnej; od buntu radykalnego,
przez bunt upozorowany do buntu refleksyjnego
Maciej Bernasiewicz
Kultura popularna w percepcji nieletnich przestępców
Anna Woźniak
O pożytkach z etnografii w badaniach zjawisk kultury popularnej
Adam Roter, Karolina Olszańska
Kultura narcyzmu a społeczeństwo lipofobiczne
Jolanta Spychalska-Kamińska
Znaczenie idoli w rozwoju tożsamości młodzieży
w okresie wczesnej adolescencji
Magdalena Giłka
Aktywność seksualna młodzieży a wpływ kultury popularnej
Bożena Dusza
Sposoby bycia licealistów w roli ucznia w kontekście kultury popularnej
Magdalena Cuprjak
Gimnazjum jako przestrzeń konstruowania tożsamości upozorowanej
Ewa Bochno
Czy tylko rywalizacja i wyścig szczurów? Atmosfera w grupach studenckich
(doniesienie z badań)
Izabela Kiwak
Bylejakość w nawiązywaniu relacji osobowych
Sławomir Krzyśka
Konteksty bezpieczeństwa ontologicznego.
Pedagogika emocji
Grażyna Teusz
W kręgu „przygodnych serii drobnych interakcji”.
Meandry tożsamościowe współczesnej rodziny
Danuta Kamilewicz-Rucińska
Rodzina źródłem konstruowania tożsamości
(debaty na forum internetowym)
Mirosława Nyczaj-Drąg
W drodze do tożsamościowej różnicy, czyli o edukacji dziecka
w rodzinie klasy średniej
Barbara Toroń
Wpływ kulturotechniki na konstrukcję społecznie akceptowanej
tożsamości osób przebywających w jednostkach totalnych
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-954-4
-
Redaktor:
Gromkowska-Melosik Agnieszka, Melosik Zbyszko