Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: , Gromkowska-Melosik Agnieszka, Melosik Zbyszko
Waga produktu: 0.650 kg
EAN: 9788375879544
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Impuls


Tożsamość w społeczeństwie współczesnym pop-kulturowe (re)interpretacje

Kraków 2012, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 344 str., oprawa twarda

Prezentowany Czytelnikowi tom to dzieło wartościowe, ukazujące wciąż nowe konteksty i perspektywy odczytania fenomenów kultury popularnej. Jest głosem interdyscyplinarnym, interparadygmatycznym i wielopokoleniowym, głosem ludzi z pasją i wiedzą merytoryczną, często będących już autorytetami w tej dziedzinie, ale również młodymi adeptami nauki. I nawet jeśli ktoś, mimo doznanej przyjemności (od)czytania zawartych w nim tekstów, uparcie kwestionowałby naukowość podejmowanej w nich problematyki, to jedno jest pewne: dyskurs, który przenika tę książkę, stał się „migotaniem prawdy, rodzącej się na własnych oczach.

Agnieszka Gromkowska-Melosik i Zbyszko Melosik

„Tożsamość w społeczeństwie współczesnym: pop-kulturowe [re]interpretacje” – to próba odpowiedzi na raczej pobłażliwe traktowanie akademickich rozważań na temat kultury popularnej. W ostatniej dekadzie nastąpiła zmiana – kultura popularna przestała być „gorszym Innym”, a stała się niemal dyscyplina naukową, ze swoimi sposobami interpretacji i teoriami. Prezentowany tom to doskonały przejaw naukowego podejścia do kultury popularnej. Na kilkadziesiąt artykułów składa się m.in. analiza M.Jaworskiego na temat buntu, jego roli w kontekście aktualnych wydarzeń, znaczeniach idoli w rozwoju tożsamości młodzieży, czy zjawisku bylejakości.


Spis treści

Wprowadzenie     

Roman Kubicki
Granice kultury popularnej. Kontekst filozoficzny i egzystencjalny    

Zbyszko Melosik
(Re)konstrukcje podróżowania w kulturze instant:
konteksty socjopedagogiczne    

Jan Kłos
Człowiek wobec pustyni: uwagi w kontekście
doświadczenia amerykańskiego    

Agnieszka Gromkowska-Melosik
Sukces edukacyjno-zawodowy i problem maskulinizacji kobiet    

Dobrochna Hildebrandt-Wypych
Pokoleniowe wzory sukcesu w doświadczeniach
amerykańskich i niemieckich    

Olga Mazurek-Lipka
Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego w Stanach Zjednoczonych.
Między orientacją na dyplom akademicki a telewizyjnym show 

Marcin Jaworski
Idea buntu w kulturze popularnej; od buntu radykalnego,
przez bunt upozorowany do buntu refleksyjnego 

Maciej Bernasiewicz
Kultura popularna w percepcji nieletnich przestępców   

Anna Woźniak
O pożytkach z etnografii w badaniach zjawisk kultury popularnej   
Adam Roter, Karolina Olszańska
Kultura narcyzmu a społeczeństwo lipofobiczne 

Jolanta Spychalska-Kamińska
Znaczenie idoli w rozwoju tożsamości młodzieży
w okresie wczesnej adolescencji   

Magdalena Giłka
Aktywność seksualna młodzieży a wpływ kultury popularnej 

Bożena Dusza
Sposoby bycia licealistów w roli ucznia w kontekście kultury popularnej   

Magdalena Cuprjak
Gimnazjum jako przestrzeń konstruowania tożsamości upozorowanej   

Ewa Bochno
Czy tylko rywalizacja i wyścig szczurów? Atmosfera w grupach studenckich
(doniesienie z badań) 

Izabela Kiwak
Bylejakość w nawiązywaniu relacji osobowych 

Sławomir Krzyśka
Konteksty bezpieczeństwa ontologicznego.
Pedagogika emocji   

Grażyna Teusz
W kręgu „przygodnych serii drobnych interakcji”.
Meandry tożsamościowe współczesnej rodziny 

Danuta Kamilewicz-Rucińska
Rodzina źródłem konstruowania tożsamości
(debaty na forum internetowym)   

Mirosława Nyczaj-Drąg
W drodze do tożsamościowej różnicy, czyli o edukacji dziecka
w rodzinie klasy średniej 

Barbara Toroń
Wpływ kulturotechniki na konstrukcję społecznie akceptowanej
tożsamości osób przebywających w jednostkach totalnych 

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7587-954-4

  • Redaktor: 

    Gromkowska-Melosik Agnieszka, Melosik Zbyszko

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss