Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: , Rafał Włodarczyk,Wiktor Żłobicki
Waga produktu: 0.480 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
EAN: 9788375870244
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Impuls


Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność pedagogiki wymiary teoretyczny i praktyczny

Kraków 2011, wydanie 1, format 160 x 235, objętość 302 str., oprawa miękka

W prezentowanej książce autorzy poszczególnych rozdziałów prezentują badania teoretyczne i praktyczne nad problematyką transgresji – inter- i transdycyplinarność pedagogiki.

Jej problematyka obejmuje zagadnienia związane z płynną tożsamością pedagogiki, w której to procesach formowania należy uwzględniać udział oznaczania i przekraczania własnych granic oraz integrowania w sobie wiedzy z innych dziedzin, nie tylko w obszarze badań i praktyki edukacyjnej, ale także refleksji teoretycznej…

W części pierwszej, zatytułowanej „Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność pedagogiki – wymiar teoretyczny”, znalazły się prace autorów, którzy wykorzystując różne perspektywy badawcze i założenia, podjęli namysł teoretyczny nad kategoriami oraz przejawami inter- i transdyscyplinarności w pedagogice.

Część drugą, pt. „Interdyscyplinarny transfer wiedzy – doświadczenia pedagogicznego pogranicza”, tworzą teksty lokujące się na pograniczach dyscyplin i obszarów badawczych, ukazujące próby integracji pozyskiwanej z nich wiedzy na gruncie pedagogiki. Doświadczenia związane z podejmowaniem przez badaczy problemów i zagadnień znajdujących się na granicach dyscyplin oraz dotyczące transferu wiedzy z innych dyscyplin naukowych i dziedzin badawczych na obszar pedagogiki dostarczają także wiedzy teoretycznej z zakresu praktyki interdyscyplinarnej.

W części trzeciej, pt. „Interdyscyplinarność pedagogiki – doświadczenia transdyscyplinarne”, znalazły się prace autorów koncentrujących swoją uwagę na styku pedagogiki i różnych dziedzin oraz form praktyki społecznej. Społecznie wytwarzana wiedza, nierespektująca dyscyplinarnych podziałów, wykraczająca poza kompetencje dyscyplinarne, stanowi dla badaczy nie lada wyzwanie, ponieważ jej integracja z wiedzą wytwarzaną na gruncie pedagogiki wymaga właściwego przygotowania oraz kompetentnie prowadzonych badań.

Czytelnikom życzymy zadowolenia i badawczych pożytków wyniesionych z lektury.


Spis treści

Część I
Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność pedagogiki – wymiar teoretyczny
Część II
Interdyscyplinarny transfer wiedzy – doświadczenia pedagogicznego pogranicza
Część III
Interdyscyplinarność pedagogiki – doświadczenia transdyscyplinarne

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7587-024-4

  • Redaktor: 

    Rafał Włodarczyk,Wiktor Żłobicki

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss