Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Danuta Wosik-Kawala, Teresa Zubrzycka-Maciąg,
Waga produktu: 0.300 kg
EAN: 9788375875720
Wysyłka od: 9.00 PLN
Wydawca: Impuls

Kraków 2011, wyd. 1, format 170 x 240, objętość 248 str., oprawa miękka

Niniejsze opracowanie ma służyć pomocą nauczycielom w ich pracy diagnostycznej i terapeutycznej.

Część I zatytułowana Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia ma na celu przybliżenie nauczycielom treści związanych z najczęściej występującymi w praktyce szkolnej trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi związanymi z pracą z dzieckiem: dyslektycznym, z ADHD, zdolnym, agresywnym, zagrożonym uzależnieniami czy ofiarą przemocy domowej.
Część II Rozwijanie wybranych cech i umiejętności psychospołecznych uczniów przedstawia podstawy teoretyczne  i wskazania praktyczne dotyczące wspomagania wychowanków w rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej, rozwijania u nich gotowości do zachowań asertywnych i empatii.
Część III Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą ukazuje obszar działalności pedagogicznej z zakresu arteterapii. Przedstawiono tu możliwości zastosowania w pracy pedagogicznej elementów teatroterapii i technik parateatralnych, muzykoterapii oraz biblioterapii, które jednocześnie stanowić mają inspirację dla nauczycieli do kreatywnego wypełniania zadań dydaktyczno-wychowawczych.

Inspiracją do przygotowania publikacji było odczucie, że dostępna na rynku wydawniczym literatura, dotycząca wykorzystywania kompetencji diagnostycznych i terapeutycznych przez nauczyciela w pracy z dziećmi i młodzieżą, najczęściej poświęcona jest oddzielnie poszczególnym przedstawionym w książce zagadnieniom. Mamy nadzieję, że niniejsze opracowanie, dzięki kompleksowemu omówieniu najczęściej występujących problemów w pracy z uczniami, będzie stanowić pomoc dla pedagogów w rozumieniu pojawiających się trudności i ich przezwyciężaniu.

Książka jest adresowana do wszystkich nauczycieli pragnących doskonalić swój warsztat zawodowy, a także do pedagogów, psychologów szkolnych i wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, którzy z jednej strony chcą wykonywać swoją pracę odpowiedzialnie i efektywnie, z drugiej zaś czerpać z niej satysfakcję.

Spis treści

Wstęp

Część I
Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia

Barbara Kalinowska-Witek
Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego

Magdalena Barabas
Diagnoza i praca z uczniem zdolnym

Aneta Rita Borkowska
Diagnoza i terapia ucznia z ADHD

Jolanta M. Wolińska
Diagnoza i terapia ucznia agresywnego

Anna Marzec-Tarasińska
Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami

Anna Grabowiec
Diagnoza i praca z uczniem – ofiarą przemocy domowej


Część II
Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów

Danuta Wosik-Kawala
Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów

Teresa Zubrzycka-Maciąg
Rozwijanie asertywności u uczniów

Agnieszka Lewicka, Ewelina Tymoszuk
Rozwijanie empatii uczniów


Część III
Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą

Danuta Wosik-Kawala
Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą

Teresa Lewandowska-Kidoń
Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą

Marzena Okrasa
Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą

Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7587-572-0

  • Autor: 

    Danuta Wosik-Kawala, Teresa Zubrzycka-Maciąg

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss