-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2010, wyd. 1, format 160 x 230, objętość 282 str., oprawa miękka
Wielość podjętych w tej pracy wątków spaja wspólna intencja – próba (re)konstruowania rzeczywistego obrazu współczesnej szkoły i nauczyciela w świetle teorii i praktyki dydaktyczno-wychowawczej, uprawomocnienia głosu samych nauczycieli i poszukiwania dróg „rewitalizowania” nauczycielskiej profesji.
Mam nadzieję, że czytelnikami tej książki będą nie tylko nauczyciele akademiccy i studenci pedagogiki, lecz także sami nauczyciele, którym zależy na zrozumieniu procesów regulujących pracę szkoły i poszukiwaniu sposobów podnoszenia jej jakości oraz doskonaleniu własnego warsztatu pracy. Ewa Murawska (fragment Wstępu)
Oddawana w ręce Czytelników książka jest pokłosiem spotkania polskich i ukraińskich pedagogów, wymiany poglądów i wspólnego wysiłku włączenia się w nurt toczących się dyskusji nad współczesną edukacją i perspektywami jej rozwoju. W obu wyodrębnionych jej częściach – tej dotyczącej polskiej szkoły i nauczyciela w świetle potrzeb, możliwości i rozwiązań i drugiej, dotykającej dylematów szkoły i nauczyciela w Europie Wschodniej – dominują opracowania egzemplifikujące społeczny kontekst zawodu nauczyciela, przemiany jego roli i wyzwania w zakresie kompetencji i etycznych dylematów środowiska nauczycielskiego , wiele miejsca poświęcono zagadnieniom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w kontekście zmieniających się oczekiwań społecznych, a także znaczenia edukacji medialnej, e – learningu, w pracy szkoły na różnych poziomach kształcenia i w pracy nauczyciela. Ukazano również z różnych perspektyw praktyczne problemy szkolnej codzienności, w tym interesujące zagadnienie możliwości i specyfiki uczenia się języka obcego przez dzieci z ryzyka dysleksji. Wielu odbiorców powinny zainteresować teksty prezentujące sylwetki i dorobek wielkich pedagogów: A. S. Makarenki, W. A. Suchomlińskego, czy A. A. Zacharenki (J. Bida, L. Prokopenko, A. Kuzminski).
Spis treści
WstępIntroduction
Polska szkoła i nauczyciel w świetle potrzeb, możliwości i rozwiązań – wybrane konteksty
Lucyna Preuss-Kuchta
Iluzoryczność – (nie)kwestionowaną cechą edukacji szkolnej
Roma Kwiecińska, Jolanta Rybska-Klapa
Rola zawodowa nauczyciela – nowe zadania i kompetencje
Katarzyna Waszyńska, Agata Woźniak
Społeczny kontekst zawodu nauczyciela. Analiza zasobów i trudności
Hanna Krauze-Sikorska
Uczenie się języka obcego przez dzieci z ryzykiem dysleksji jako jedno ze współczesnych wyzwań edukacyjnych
Ewa Murawska
Dylematy oceniania pracy nauczyciela – od szlachetnej utopii do edukacyjnej mistyfikacji
Krzysztof Juszczak
Nauczyciel wobec wyzwań XXI wieku
Lucyna Maksymowicz
Założenia edukacji wczesnoszkolnej w kontekście zmieniających się oczekiwań współczesnego społeczeństwa
Kinga Kuszak
Kompetencja komunikacyjna dzieci – właściwości i potrzeba stymulowania
Iwona Konopnicka
Obraz nauczyciela w marzeniach dzieci w młodszym wieku szkolnym (komunikat z badań)
Mirosława Żurawska, Agnieszka Łukasik
ICT narzędziem pracy nauczyciela
Dorota Werbińska
Dylematy etyczne początkujących nauczycieli języka angielskiego
Tatiana Kłosińska
Wczesna edukacja medialna. Możliwości i ograniczenia
Ewa Kumik
Kształcenie uczniów w polskich szkołach muzycznych
Renata Kaczmarek
Refleksje edukacyjne
Joanna Krol-Mazurkiewicz
Życiowa stop-klatka. Drugoroczność
Bartosz Miodek
Rola i miejsce technologii informacyjnej w warsztacie pracy nauczyciela
Mateusz Nitka
E-wychowanie w e-learningu?
Szkoła i nauczyciel w Europie Wschodniej – dylematy teorii i praktyki
Jelena Bida, Ludmiła Prokopenko
Czołowe idee A.S. Makarenki, W.A. Suchomlińskiego, A.A. Zacharenki – nasza przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Anatolij Kuźmiński
Działalność A.A. Zacharenko – wzorzec zarządzania rozwojem szkoły w kontekście kształtowania duchowych wartości uczniów
Aleksiej Czebykin
Właściwości zawodowego image nauczyciela i warunki jego kształtowania
Swietłana Skworcowa
Kształtowanie kompetencji zawodowych przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Irina Palszkowa
Kształtowanie kultury pedagogicznej jako element kompetencji zawodowych przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Galina Tarasenko, Bogdan Nesterowicz
Kształtowanie potencjału wychowawczego przyszłych nauczycieli na podstawie międzypokoleniowej transmisji wartości i wzorców kulturowych
Olga Komar
Gotowość studentów do zastosowania technologii interaktywnej w procesie edukacji
wczesnoszkolnej
Nelli Łysenko
Przedszkolne dzieciństwo w Ukrainie: etnopedagogiczny wymiar we współczesnej przestrzeni wielokulturowej
Kateryna Shestakova
Edukacja w szkole „etnicznej”: problemy i perspektywy (na przykładzie Czerniowiec, Ukraina)
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-426-6
-
Redaktor:
Ewa Murawska