-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Podręcznik metodyczny dla nauczycieli. Praca z dzieckiem uzdolnionym, wrażliwym lub nieśmiałym w małych grupach. Grupy wiekowe: 5-7 lat, 7-9 lat, 9-13 lat. Ponad 100 tematów plastycznych
Kraków 2006, wyd. 3, format 165 x 235, objętość 100 str., oprawa miękka
Tego typu książki nie było dotąd w Polsce na rynku wydawniczym. Autorka skupiła się przede wszystkim na pracy plastycznej z dziećmi zdolnymi, wrażliwymi oraz nieśmiałymi w wieku 5-13 lat. Sztuka dla jednych dzieci może być terapią, dla innych realizowaniem siebie i rozwijaniem talentów, ale dla wszystkich dzieci powinna być znakomitą zabawą.
Podręcznik adresowany jest do nauczycieli prowadzących zajęcia plastyczne, psychologów, którzy na temat twórczości plastycznej wiedzą niewiele, a także rodziców dzieci uczęszczających na zajęcia plastyczne. W książce znajdziemy ponad 100 tematów plastycznych, podzielonych na trzy grupy wiekowe: 5-7, 7-9 oraz 9-13 lat.
Spis treści
WstępTematy i zagadnienia dla dzieci w wieku 5–7 lat
1. Tematy, techniki, wystawy
2. Wystawy
3. Tematy i krótkie wprowadzenia metodyczne
4. Ja i moja mama
5. Ja i moje ulubione zwierzę. Moje ulubione zwierzę
6. Jestem z mamą na zakupach
7. Oto ja, mój portret
8. Myję zęby
9. Proste formy w glinie
10. Wisiorki
11. Ja i moja rodzina
12. Mój prezent imieninowy
13. Ja i moja ulubiona zabawka
14. Miałem sen (dobry lub zły). Mój sen (dobry lub zły)
15. Kwestia palety
16. Pociągi i ludzie (Jadę pociągiem). Samochody i ludzie (Jadę samochodem)
17. Wykonujemy fantastyczne zwierzęta w glinie
18. Czy należy wprowadzać takie tematy, przy których dzieci ilustrują wierszyk lub bajkę?
19. Ptaki, które znam
20. Smoki i dziwadła
21. Mój spacer w deszczu
22. Dziecko, rodzic, nauczyciel. Charakterystyka zajęć plastycznych
23. Pomagam w domu
24. Jestem w wesołym miasteczku
25. Jestem w górach (w lesie lub nad morzem)
26. Uczęszczam na basen. Uczęszczam na gimnastykę
27. Byłem u dentysty
28. Czy tematy oparte całkowicie na wyobraźni dziecka są konieczne– szczególnie w grupie przedszkolnej?
29. A co z dzieckiem, które nie chce nic namalować? Sztuka jako terapia
30. Duże wystawy i aukcje prac plastycznych
31. Znaczenie koloru w pracach plastycznych dzieci w wieku przedszkolnym
32. Pojęcie piękna
33. Przestrzeń w pracach plastycznych dzieci
34. Wyolbrzymianie elementów ważnych dla dziecka
Tematy i zagadnienia dla dzieci w wieku 7–9 lat
1. Umiejętność korzystania z palety
2. Techniki plastyczne i materiały
3. Tematyka
4. Przykłady tematów
5. Portret mojej mamy
6. Drzewa (drzewo-dłoń, drzewo-krzesło, drzewo-parasol, drzewo-but)
7. Mój ulubiony bohater książkowy
8. Tłum ludzi
9. Kłótnia przedmiotów (np. w kuchni, w bibliotece, w sali widowiskowej – krzesła)
10. Fragment martwej natury (z ograniczoną ilością przedmiotów)
11. Zwierzęta-dziwolągi. Zwierzęta, które nie istnieją w rzeczywistości
12. Światła i noc. Noc w moim mieście
13. Autoportret
14. Muchy to też owady
15. Pająki. Wszystko z życia pająków
16. Motyle. Ćmy, kapustniki, jedwabniki i...
17. Pszczoły. Szerszenie
18. Owady na łące. Koniki polne i ważki
19. Mrówki. Z życia mrówek
20. Ćwiczenia w cyrku na trapezie. Ćwiczenia gimnastyczne.
21. Olimpiada – różne dyscypliny
22. Widok z okna
23. Maska wesoła lub maska smutna. Maska dziwaczna
24. Broszki, biżuteria, pierścionki i koraliki
25. Drzewo i nastrój
26. Ciekawe tematy związane z przyrodą
27. Psy i koty
28. Kwiat paproci
29. Żywioły (burza śnieżna, trąba powietrzna, powódź, pożar)
30. Mój totem (znak obrazkowy – znak plastyczny)
31. Architektura z wyobraźni. Zamek dobrego króla. Zamek złego króla
32. Jeszcze kilka tematów związanych z przyrodą
33. Wiosna żółcią podszyta
34. Moja ulubiona litera, która chce tańczyć
35. Ulice, mosty i miasta
36. Działania artystyczne, happeningi, performances, działania typu scenki artystyczne, działania z modą
Tematy i zagadnienia dla dzieci w wieku 9–13 lat
1. Techniki plastyczne i materiały
2. Tematyka i metodyka
3. Moja najciekawsza podróż (pociągiem, autobusem, samochodem).
4. Wrażenia z podróży
5. Jestem w teatrze. Jestem w kinie
6. Nastrój i litera
7. Realny rysunek z natury w nadrealnej rzeczywistości
8. Szkice linearne kilku przedmiotów w perspektywie
9. Wykonanie kompozycji złożonych z płaskich figur geometrycznych (np. koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt) w różnych układach tworzących pewien wzór (np. wzór dynamiczny lub wzór statyczny)
10. Prawdziwe – nieprawdziwe (wykorzystanie „właściwości”dwóch światów: realnego i nierealnego)
11. Jesień w dwóch kontrastach (kompozycje jesienne w martwej naturze)
12. Witraż (projekty na papierze)
13. Rysunek kolegi lub koleżanki (szkice pozującej postaci)
14. Czy mówić o światłocieniu dzieciom w wieku 9, 10, 11 czy 12 lat?
15. Czy mówić o walorze?
16. Mozaika (projekty na kartonie)
17. Studium głowy z natury
18. Książka artystyczna (realizacje plastyczne na kilku płaszczyznach)
19. Walor – pierwsze ćwiczenia rysunkowe
20. Tworzenie abstrakcyjnych form przestrzennych z papieru
21. Moje opakowanie (projekt w kolorze)
22. Powiększenie
23. Kompozycje dwubarwne płaskich figur geometrycznych, pasków pionowych, poziomych lub poprzecznych
24. Kwiaty w wazonie, czyli pierwsze próby z akwarelą
25. Kalendarz – dwanaście miesięcy w dwunastu pracach plastycznych
26. Malarstwo na tkaninie – wstęp do projektowania (pierwsze próby projektowania strojów użytkowych)
27. Portret charakterystyczny, czyli szukamy cech szczególnych. Pierwsze próby karykatury
28. Moja artystyczna gazeta
29. Projekt ubioru – szkice plastyczne i proste realizacje
30. Malowanie na szkle użytkowym
31. Plakat
Quiz o sztuce – dla dzieci w wieku 9–13 lat
Zakończenie
Najmłodsza grupa wiekowa dzieci: 5–7 lat
Średnia grupa wiekowa dzieci: 7–9 lat
Najstarsza grupa wiekowa dzieci: 9–13 lat
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-700-2
-
Autor:
Anna Kalbarczyk