-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2008, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 116 str., oprawa miękka
Książka dotyczy jakości szkolnego procesu kształcenia, a w szczególności standardów wyznaczających jakość przebiegu tego procesu. Wprowadzenie ich do praktyki szkolnej, pozwala spojrzeć na pracę dydaktyczną nauczycieli nie tylko w aspekcie uzyskiwanych wyników kształcenia. Standardy te bowiem, dotyczące tego „co się dzieje w klasie szkolnej", tworzą możliwości do uzyskiwania satysfakcjonującej oceny pracy dydaktycznej przez „dobrych" nauczycieli, którzy pracują w środowisku uczniów mających duże trudności w nauce i nie odnoszących spektakularnych sukcesów. Standardy te, tworzone przez nauczycieli „dla siebie" i wykorzystywane w samoocenie oraz modyfikacji ich pracy, a przez dyrektorów szkół w sprawowaniu nadzoru pedagogicznego, mogą się znacznie przyczynić do rozwoju jakości pracy dydaktycznej w szkołach.
W książce przedstawiona jest autorska koncepcja standardów jakości procesu kształcenia, wyprowadzonych ze wskazań współczesnej dydaktyki oraz wynikających z zaleceń współczesnej teorii jakości dla edukacji. Standardy te odnoszą się następujących elementów procesu kształcenia: celów, treści, metod, środków, form i zasad kształcenia.
Książka zawiera także opis badań przeprowadzonych w wybranych szkołach, które pozwoliły zdiagnozować w jakim stopniu proces uczenia się uczniów przebiega zgodnie ze wskaźnikami wyznaczonych standardów jakości procesu kształcenia.
Spis treści
WprowadzenieRozdział 1
Jakość i standardy w edukacji szkolnej
1.1. Pojęcie jakości
1.2. Postulaty jakości dla placówek szkolnych
1.3. Standardy i wskaźniki jakości edukacji szkolnej
1.4. Rodzaje standardów jakości edukacji szkolnej
1.5. Rola standardów w rozwoju jakości edukacji szkolnej
Rozdział 2
Standardy jakości procesu kształcenia
2.1. Jakość procesu kształcenia
2.2. Tworzenie standardów jakości procesu kształcenia
2.2.1. Tworzenie standardów jakości dotyczących celów kształcenia
2.2.2. Tworzenie standardów jakości dotyczących treści kształcenia
2.2.3. Tworzenie standardów jakości dotyczących metod kształcenia
2.2.4. Tworzenie standardów jakości dotyczących środków kształcenia
2.2.5. Tworzenie standardów jakości dotyczących form organizacyjnych kształcenia
2.2.6. Tworzenie standardów jakości dotyczących zasad kształcenia
2.3. Zestaw standardów jakości procesu kształcenia
Rozdział 3
Wykorzystanie standardów jakości procesu kształcenia w badaniach edukacyjnych
3.1. Badanie jakości procesu uczenia się uczniów
3.2. Analiza uzyskanych wyników badań
3.3. Ocena jakości procesu uczenia się uczniów
3.4. Wnioski – 14 postulatów dotyczących szkolnych standardów jakości procesu kształcenia
Bibliografia
Aneks 1
Ankieta dla uczniów
Aneks 2
Powiązanie standardów i wskaźników jakości kształcenia z kwestionariuszem ankiety dla uczniów
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-014-5
-
Autor:
Maria Koszmider