-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2008, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 236 str., oprawa miękka
Jeśli na przedmiot pedagogiki spojrzymy z wewnętrznej perspektywy – perspektywy dyscypliny, to zaktywizujemy kilka problemów wymagających rozstrzygnięcia.
Po pierwsze, historyczne zmiany, jakim podlegał przedmiot badań od chwili powstania pedagogiki akademickiej. Po drugie, pojawi się kwestia różnicowania metodologii badań pedagogicznych, szczególnie na poziomie metod zbierania i analizowania danych. Po trzecie, przywołamy różnicowanie się perspektyw teoretycznych, które nadają sens gromadzonym informacjom, czyli stanowią podstawę formułowanych interpretacji. I po czwarte, wkroczymy w obszar wewnętrznego różnicowania się przedmiotu badań pedagogiki w obrębie jej głównych subdyscyplin: pedagogiki ogólnej, teorii wychowania, dydaktyki, pedagogiki społecznej, itd.
Tak zarysowane pole problemów związanych z konceptualizacją przedmiotu badań pedagogiki z wewnętrznej perspektywy, jest treścią analiz prowadzonych w prezentowanej książce. Stanowi ona raport z przebiegu II Ogólnopolskiego Seminarium Metodologii Pedagogiki, które zostało zorganizowane w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu w 2007 roku.
Publikacja zainteresuje pracowników naukowych, nauczycieli akademickich oraz studentów kierunku pedagogiki.
Spis treści
WstępCzęść pierwsza
Przedmiot badań – perspektywa dyscyplinarna
Janusz Gnitecki
Eksplikacja pojęcia „przedmiot badań pedagogiki”
Dariusz Kubinowski
Wychowanie i jego konteksty
w perspektywie pozapedagogicznej i pedagogicznej
Teresa Bauman
Komplikacje i dylematy przy określaniu przedmiotu
badań pedagogicznych
Marian Nowak
Przedmiot pedagogiki w kontekście jej wyzwań i założeń
Zbigniew Kwieciński
Edukacja – moralność – sfera publiczna
Cześć druga
Przedmiot badań – perspektywa subdyscyplinarna
Krzysztof J. Szmidt
Wśród aspektów, wymiarów, poziomów i biegunów, czyli o próbie
konceptualizacji przedmiotów badań pedagogiki twórczości
Jacek Piekarski
Warunki uczestnictwa społecznego
– uwagi o przedmiocie pedagogiki społecznej
Krystyna Ablewicz
Potencjał badawczy antropologii pedagogicznej
– przedmioty i konteksty badań
Część trzecia
Sposoby poznawania rzeczywistości pedagogicznej
Krzysztof Rubacha
Metodologiczna struktura przedmiotu badań pedagogiki
Stanisław Palka
Dziedzina i pogranicza poznania naukowego
oraz badań w pedagogice
Danuta Urbaniak-Zając
Rzeczywistość pedagogiczna a sposoby jej poznawania
– perspektywa interpretacyjna
Janusz Gnitecki
Obiektywistyczne, konstruktywistyczne i neoobiektywistyczne ujęcie
przedmiotu badań pedagogicznych
Teresa Hejnicka-Bezwińska
Konceptualizacja przedmiotu badań pedagogicznych
w kontekście społecznej teorii strukturacji Anthony’ego Giddensa
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-022-0
-
Redaktor:
Krzysztof Rubacha