Rzeszów 2011, wydanie 1, format 165 x 240 objętość 282 str., oprawa miękka
Kompetencje nauczycieli są kluczowym elementem wszelkich reform edukacyjnych. W przypadku kompetencji multimedialnych mamy do czynienia zarówno z kompetencjami kierunkowymi, jak i informacyjnymi. Dobrze zatem się stało, że ta złożona problematyka doczekała się obszernej i wielowątkowej publikacji.
W części I książki: Kompetencje nauczycieli – technologie informatyczne, informacyjne i multimedialne w procesie kształcenia – Autor umiejętnie łączy wątki techniczne i technologiczne ze współczesną myślą pedagogiczną i nowoczesną dydaktyką. Swobodnie porusza się w sferze teorii i praktyki, właściwie uzasadnia celowość rekomendowanych rozwiązań.
W części II: Metodologiczne podstawy badań kompetencji w zakresie konstruowania i stopnia wykorzystania multimedialnych opracowań metodycznych – na podkreślenie zasługuje staranna charakterystyka badanego środowiska – z licznymi danymi, podziałem na grupy przedmiotowe i miejsce pracy.
Część III: Kompetencje multimedialne nauczycieli w świetle wyników badań własnych – będąca opisem i komentarzem dotyczącym wyników badań, zawiera wnikliwe analizy jakościowe świadczące o bardzo dobrym przygotowaniu merytorycznym Autora, jego kompetencjach informacyjnych i dydaktycznych, znajomości szkoły i uwarunkowań jej efektywności. Autorskie wnioski i uogólnienia wnoszą nowe elementy tak do teorii dydaktycznej, jak i praktyki, znacznie wykraczając poza wąsko rozumiane stosowanie multimediów. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Książka
-
ISBN:
978-83-7338-698-3
-
Autor:
Aleksander Piecuch