-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2007, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 256 str., oprawa miękka
W wychowaniu intelektualnym zwraca się uwagę na osobowość umysłową człowieka. Ważne są takie cechy, jak: otwartość na wiedzę, dociekliwość naukowa, dążenie do prawdy, wytrwałość, ale jednocześnie zdolność selekcji wiedzy i krytyczne oceny napływających informacji.
Autorka traktuje człowieka jako jedność psychofizyczną. Wyodrębnienie sfery intelektualnej (wychowania intelektualnego) ma charakter poznawczy i służy lepszemu uzmysłowieniu pedagogom – zarówno teoretykom, jak i praktykom – możliwości oraz potrzeb w zakresie wychowania intelektualnego, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności jego realizowania w szkole.
Wykorzystanie wiedzy o wychowaniu intelektualnym w praktyce edukacyjnej może stworzyć szansę uzyskania wysokiego poziomu rozwoju intelektualnego, ogłady, obycia oraz kultury umysłowej u uczniów.
Spis treści
WstępRozdział I
Charakterystyka rozwoju intelektualnego młodzieży w wieku dorastania
Rozdział II
Współczesne tendencje w procesie dydaktyczno-wychowawczym w reformowanej szkole
Rozdział III
Geneza i rozwój koncepcji wychowania intelektualnego w teorii kształcenia
Rozdział IV
Wyjaśnienia terminologiczne
1. Wychowanie intelektualne
2. Wartości poznawcze
3. Zdolności poznawcze (procesy poznawcze)
4. Zainteresowania i zainteresowania poznawcze
5. Postawa i postawa poznawcza
6. Motywacja poznawcza
7. Teoria dydaktyczna i praktyka edukacyjna
Rozdział V
Metodologia badań własnych
1. Problematyka badań
2. Zmienne i wskaźniki
3. Metody i narzędzia badawcze
4. Miejsce i czas badań
5. Charakterystyka badanych osób
6. Organizacja i przebieg badań
7. Charakterystyka zgromadzonego materiału
Rozdział VI
Wychowanie intelektualne w praktyce edukacyjnej
1. Znaczenie przydawane wychowaniu intelektualnemu w praktyce edukacyjnej
2. Cele wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej
3. Treści wychowania intelektualnego
4. Metody realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej
5. Formy realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej
6. Środki realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej
7. Efektywność realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej
8. Efektywność wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej
Rozdział VIII
Możliwość efektywniejszego realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej według nauczycieli i uczniów
Rozdział IX
Uogólnienia i wnioski z badań
1. Wychowanie intelektualne w podstawach programowych kształcenia ogólnego
2. Wychowanie intelektualne w praktyce edukacyjnej
3. Możliwości efektywniejszego realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej w opinii nauczycieli i uczniów
Bibliografia
Aneksy
Aneks nr 1
Aneks nr 2
Aneks nr 3
Aneks nr 4
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-788-0
-
Autor:
Marta Myszkowska - Litwa