Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo. Zebrane i opisane w tej publikacji zabawy i ćwiczenia są dużą pomocą w zwalczaniu wszelkich deficytów rozwojowych dzieci młodszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych; mogą być wykorzystane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też stanowić część zajęć z mniejszymi grupami dzieci.
Priorytetowym celem opracowanej pozycji jest pomoc w umożliwieniu dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji.
Spis treści
WstępObszar pierwszy:
Ćwiczenia i zabawy rozwijające i usprawniające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową.
Obszar drugi:
a) Ćwiczenia i zabawy rozwijające i usprawniające percepcję i pamięć słuchową oraz koordynację słuchowo-ruchową.
b) Ćwiczenia i zabawy rozwijające mowę i myślenie.
Obszar trzeci:
Ćwiczenia i zabawy rozwijające orientację zmysłową, przestrzenną i kierunkową.
Obszar czwarty:
Ćwiczenia i zabawy w zakresie sprawności ruchowej
Propozycje sytuacji edukacyjnych oparte na proponowanych zabawach i ćwiczeniach z wybranych obszarów etapów.
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-8095-630-8
-
Autor:
Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska
-
Wydanie:
9
-
Rok wydania:
2019
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
146
-
Oprawa:
miękka