-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2009, wyd. 5, format 165 x 235, objętość 216 str., oprawa twarda
W niniejszej publikacji autor pisze o różnych aspektach oddziaływania na sferę moralną chłopców i dziewcząt. W książce omówione zostały zagadnienia charakterystyki wychowania moralnego i jego uwarunkowania, rozwoju moralnego dzieci i młodzieży, wartości, autorytetu, nauczania religii, wychowania seksualnego w aspekcie wychowania moralnego, a także czynników dezorganizujących wychowanie moralne. Książka adresowana jest do nauczycieli, wychowawców i rodziców oraz studentów pedagogiki, psychologii i kierunków nauczycielskich. Pozycja ta przydatna będzie także pracownikom naukowo-dydaktycznym zainteresowanym problematyką wychowawczą i zajmującym się nauczaniem teorii wychowania w szkołach wyższych.
Spis treści
Słowo wstępne I. Charakterystyka wychowania moralnego i jego uwarunkowania1. Rozumienie wychowania moralnego
2. Potrzeba wychowania moralnego
3. Tradycyjne metody wychowania moralnego
4. Nowsze metody wychowania moralnego
5. Psychospołeczne uwarunkowania wychowania moralnego
6. Granice wychowania moralnego
II. Rozwój moralny dzieci i młodzieży
1. Pojęcie rozwoju moralnego i jego przejawy
2. Przegląd teorii rozwoju moralnego
3. Stadia rozwoju moralnego
4. Z badań nad rozwojem moralnym
5. Wychowanie a rozwój moralny
III. Wartości tworzywem wychowania moralnego
1. Wprowadzenie w problematykę wartości
2. Rola wartości w wychowaniu moralnym
3. Altruizm wartością nadrzędną w wychowaniu moralnym
4. Inne preferowane wartości w wychowaniu moralnym
5. Z teorii i badań dotyczących wartości
IV. Autorytet w wychowaniu moralnym
1. Rozumienie autorytetu
2. Rodzaje autorytetu
3. Znaczenie autorytetu w wychowaniu moralnym
4. Warunki uznania nauczyciela za autorytet
5. Osoby o uznanym autorytecie moralnym
V. Nauczanie religii a wychowanie moralne
1. Nauczanie religii w służbie moralności uczniów
2. Koncepcje nauczania religii w szkole
3. Wymagania stawiane katechetom
4. Problemy z nauczaniem religii w szkole
VI. Wychowanie seksualne a wychowanie moralne
1. Nierozłączność wychowania seksualnego i moralnego
2. Potrzeba wychowania seksualnego w szkole
3. Wychowanie seksualne zorientowane biologicznie
4. Wychowanie seksualne zorientowane etycznie
VII. Czynniki dezorganizujące wychowanie moralne
1. Co utrudnia wychowanie moralne w dobie współczesnej
2. Czynniki dezorganizujące wychowanie moralne w rodzinie
3. Czynniki dezorganizujące wychowanie moralne w szkole
4. Inne przeszkody w wychowaniu moralnym
Zakończenie
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-162-3
-
Autor:
Mieczysław Łobocki