Kraków 2007, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 96 str., oprawa miękka
Problem dyscypliny w szkole jest często przedmiotem gorących dyskusji na różnych płaszczyznach: od płaszczyzny politycznej, poprzez regionalną – lokalnego zarządzania oświatą – aż do poziomu pokoju nauczycielskiego, rozmów ludzi w tramwaju czy internautów na forum internetowym. Rozmowom tym towarzyszy zwykle sporo emocji i konfliktów.
W książce Autor stara się przedstawić wiedzę na temat dyscypliny, opartą na wynikach badań – zarówno polskich, jak i zagranicznych. Badania dotyczą problematyki dyscypliny ujmowanej
z punktu widzenia nauczycieli i uczniów. Autor od kilku lat zajmuje się poszukiwaniem i testowaniem konkretnych rozwiązań dotyczących radzenia sobie z łamaniem dyscypliny przez uczniów. Wiele
z nich zostało zastosowane w praktyce.
Spis treści
WstępCzym w ogóle jest dyscyplina w wychowaniu?
Różne spojrzenia na dyscyplinę
Nurt aksjologiczny
Nurt pragmatyczny
Nurt socjologiczny (społeczny)
Nurt dialogiczny
Nauczyciele i uczniowie – dwa spojrzenia na dyscyplinę
Spojrzenie uczniów
Spojrzenie nauczycieli
W stronę strategii i metod
Model Czterech Kół Zębatych
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-810-8
-
Autor:
Jacek Pyżalski