Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Jacek Pyżalski,
Waga produktu: 0.170 kg
EAN: 9788373088108
Wysyłka od: 9.00 PLN
Wydawca: Impuls


Kraków 2007,  wyd. 1, format 165 x 235, objętość 96 str., oprawa miękka

Problem dyscypliny w szkole jest często przedmiotem gorących dyskusji na różnych płaszczyznach: od płaszczyzny politycznej, poprzez regionalną – lokalnego zarządzania oświatą – aż do poziomu pokoju nauczycielskiego, rozmów ludzi w tramwaju czy internautów na forum internetowym. Rozmowom tym towarzyszy zwykle sporo emocji i konfliktów.

W książce Autor stara się przedstawić wiedzę na temat dyscypliny, opartą na wynikach badań – zarówno polskich, jak i zagranicznych. Badania dotyczą problematyki dyscypliny ujmowanej

z punktu widzenia nauczycieli i uczniów. Autor od kilku lat zajmuje się poszukiwaniem i testowaniem konkretnych rozwiązań dotyczących radzenia sobie z łamaniem dyscypliny przez uczniów. Wiele

z nich zostało zastosowane w praktyce.


Spis treści

Wstęp

Czym w ogóle jest dyscyplina w wychowaniu?

Różne spojrzenia na dyscyplinę
Nurt aksjologiczny
Nurt pragmatyczny
Nurt socjologiczny (społeczny)
Nurt dialogiczny

Nauczyciele i uczniowie – dwa spojrzenia na dyscyplinę
Spojrzenie uczniów
Spojrzenie nauczycieli

W stronę strategii i metod
Model Czterech Kół Zębatych

Bibliografia

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7308-810-8

  • Autor: 

    Jacek Pyżalski

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss