Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Hubertus von Schoenebeck,
Waga produktu: 0.200 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
Wysyłka od: 6.99 PLN
Wydawca: Impuls

Kraków 2009,  wyd. 1, format 165 x 235, objętość 110 str., oprawa mięka

Konstruktywny postmodernizm charakteryzuje się tym, że za podstawę przyjmuje równoważność poszczególnych zjawisk, które w swej różnorodności traktowane są jako godne uwagi w jednakowym stopniu. Dlatego oczywiste wydaje się to, że dzieci, będąc równie ważne jak osoby dorosłe, są od samego początku pełnowartościowymi ludźmi i niepotrzebna jest tutaj żadna interwencja, nawet ze strony szkoły. Autor odpowiada na pytanie, jakie konsekwencje mogą wynikać dla szkoły ze spojrzenia na człowieka z postpedagogicznej perspektywy. Odnosząc prawa człowieka do dzieci szkolnych, dochodzi do fascynujących odkryć związanych ze szkołą przyszłości.

Szkole – tu i teraz – daje on impuls do wprowadzenia postmodernizmu w jej codzienność. Rodzicom udziela porad opartych na wnikliwej analizie i praktyce, aby potrafi li redukować stres związany z kontaktem ze szkołą oraz łagodzić i leczyć cierpienia swych dzieci. Nauczycielom proponuje nowy rodzaj samorozumienia, który pozwala zerwać więzy sztywnej roli i pomaga w wyczerpującej pracy. Czytelnik dostrzeże tutaj siłę i odwagę nauczyciela, które sprawiają, że klasa szkolna staje się znacznie bardziej przyjazna dzieciom. W książce Jaka może być szkoła? dochodzi do spotkania wizji i rzeczywistości. Wszy

Myślę, że istotę twórczości pedagogicznej Schoenebecka, mocno osadzonej w filozofii, najlepiej oddaje Bogusław Śliwerski, który stwierdza, że chodzi przede wszystkim o zdobywanie szeroko pojętej samowiedzy, a nie o wzajemną eliminację racji i udowadnianie wyższości własnych argumentów, teorii czy doświadczeń.

Gorąco zachęcam czytelnika do lektury książki, którą przenika głęboka troska o to, aby dziecko i nauczyciel mogli jak najczęściej spotykać się na płaszczyźnie osobowej. Tylko wtedy szkoła i jednocześnie rodzina będą mogły skutecznie zapobiegać wszelkim działaniom zmierzającym do uczynienia z nich narzędzi „produkcji” osobowości autorytarnych.

Spis treści

Słowo od tłumacza
Słowo wstępne

1. Dzieci chodzą do szkoły
2. Rzeczywista władza rodziców
3. „Jakim prawem…?”
4. Przeciwstawić się krzywdzie
5. Schoolwatch
6. O szkole i prawach człowieka
7. Uczenie się bez obowiązku
8. Impulsy dla szkoły przyszłości
9. Marzenia o szkole przyjaznej dzieciom
10. Człowieczeństwo w klasie szkolnej

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7587-176-0

  • Autor: 

    Hubertus von Schoenebeck

Inne tytuły z tej serii: