-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Uniwersytet K. Wielkiego
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Rozważania nad dzieckiem, a zarazem i dzieciństwem należą do bardziej istotnych na gruncie nauk o wychowaniu i edukacji, zarówno w tradycyjnych, jak i we współczesnych dyskusjach o rzeczywistości edukacyjnej i elementach ją konstytuujących. Wśród tych elementów nie może zabraknąć dziecka jako istotnego podmiotu edukacji, o którym już tak wiele napisano, a jednocześnie ciągle odczuwa się niedosyt wiedzy naukowej na jego temat. To z kolei staje się inspiracją do wciąż nowych poszukiwań i odczytywań dziecka, a zarazem miejsca, jakie zajmuje ono w świecie społecznym. Wielopłaszczyznowe spektrum kontekstów zarysowane w niniejszej pracy przekonuje o potrzebie rozważań nad dzieckiem i dzieciństwem nie tylko w warstwie teoretycznej, ale – co również istotne – metodologicznej i empirycznej.
Spis treści:
Wprowadzenie .7
Historyczne konteksty postrzegania dziecka i dzieciństwa
Krzysztof Jakubiak, Odkrywanie dziecka przez jego poznawanie
w nowożytnych dziejach europejskiej i polskiej pedagogii i pedologii .13
Elżbieta Magiera, Samodzielność dziecka jako podstawa zreformowanej
szkoły powszechnej w Polsce międzywojennej .25
Justyna Żychlińska, Dziecko – dobro społeczne w epoce brązu i wczesnej
epoce żelaza42
Krzysztof Ratajczak, Obraz dzieciństwa Piastów w świetle źródeł .55
Izabela Gomułka, Rola zabawy i zabawek w procesie wychowania
w okresie średniowiecza.70
Beata Toś, Problematyka poradników dla matek na ziemiach polskich
w drugiej połowie XIX i na początku XX wieku.77
Agnieszka Małek, Wychowanie fizyczne dzieci i młodzieży w świetle
podręczników pedagogicznych i poradników dla rodziców z lat 1918-1970 94
Mikołaj Brenk, Wychowanie socjalistyczne w domach dziecka
w pierwszych latach Polski Ludowej (1944-1953) 105
Teoretyczne i metodologiczne konteksty ujmowania
dziecka i jego otoczenia
Joanna Madalińska-Michalak, Renata Góralska, Wspieranie rozwoju
dziecka a kompetencje emocjonalne nauczyciela 117
Anna Więcławska, Wychowanie do rodzicielstwa wyzwaniem współczesnej
edukacji .136
6 SPIS TREŚCI
Blanka Poćwiardowska, Wyzwania związane ze wspomaganiem rozwoju
kompetencji wychowawczych rodziców148
Magda Kalkowska, Dziecko wobec wyzwań współczesnego rynku pracy
w świetle kompetencji przyszłości.159
Zdzisław Piwoński, Metodologiczne uwarunkowania badań
quasi-panelowych w zakresie edukacyjnego wspierania dziecka168
Anita Gulczyńska, Badania partycypacyjne z udziałem dzieci
jako przykład metodologii uważniających ich głos180
Spojrzenie na dziecko i dzieciństwo
w kontekście empirycznym
Barbara Bilewicz-Kuźnia, Renesans poglądów pedagogicznych Friedricha
Froebla w wychowaniu przedszkolnym XXI wieku – badania w działaniu .195
Marta Majorczyk, Aneta Mac, Adaptacja dziecka do warunków życia
przedszkolnego i jej uwarunkowania 210
Ewa Piwowarska, Obrazowanie przez dzieci w wieku przedszkolnym
obserwowanych przedmiotów220
Maria Pieprzyk, Formy działalności dzieci w leśnych przedszkolach
– Waldkindergarten w Niemczech.231
Daria Wojtkiewicz, Wspieranie rozwoju dziecka w perspektywie
rodziców240
Nota o Autorach .253
Książka
-
ISBN:
978-83-8018-089-5
-
Redaktor:
Monika Nawrot-Borowska, Dariusz Zając
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2017
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
256
-
Oprawa:
miękka