Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska,
Waga produktu: 0.380 kg
EAN: 9788364631399
Wysyłka od: 9.90 PLN
Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała książka napisana przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską i Ewę Zielińską „Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski”. Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Książka udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne.

Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu.


W publikacji znajdują się m.in.:

Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole,
Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy,
Informacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje,
Opisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieci,
Opis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej,
Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadań,
Eksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacje,
Cele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo,
Sposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci,
Arkusze diagnostyczne i rysunki.



Zawartość płyty CD:

ARKUSZE DIAGNOSTYCZNE:

Czynności samoobsługowe - arkusz zbiorczy badanych dzieci
Funkcjonowanie dzieci w zabawie tematycznej – zbiorczy arkusz diagnostyczny
Funkcjonowanie dzieci w zadaniach realizowanych indywidualnie i w grupach
Sprawność ruchowa - zbiorczy arkusz diagnostyczny

ARTYKUŁY NA TEMAT DIAGNOZY:

Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje
Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole
O diagnozie nauczycielskiej, jej celach i zakresach
Umiejętności społeczne - Wspomaganie rozwoju, wychowania i kształcenia pięciolatków

MATERIAŁY POMOCNICZE:

Normy dotyczące wzrostu i wagi chłopców i dziewcząt
Rozety - etapy układania
Schemat toru przeszkód

Książka

  • ISBN: 

    978-83-64631-39-9

  • Autor: 

    Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska

  • Wydanie: 

    1

  • Rok wydania: 

    2016

  • Format: 

    22.1x24.9

  • Liczba stron: 

    115

  • Oprawa: 

    Miękka

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss