Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Aleksander Stuła
Waga produktu: 0.3 kg
EAN: 9788365235718
Wysyłka od: 9.00 PLN

Przedmowa

Wszechstronnie rozumiany proces wychowania fizycznego dzieci i młodzieży wymaga wykorzystania coraz to atrakcyjniejszych form dydaktycznych. Postęp w rozwoju psychomotorycznym i fizycznym dzieci oraz młodzieży również wymusza zmiany w procesie ich kształcenia i wychowania do udziału w sporcie. W związku z tym uzasadniona jest potrzeba opracowania oryginalnych propozycji form i metod realizacji celów procesu nauczania i uczenia się dzieci i młodzieży, w omawianym przypadku, gry w piłkę nożną. Jest to czas przeznaczony na doskonalenie ich funkcjonalnych podstaw umiejętności w gry, by osiągnęły maksymalne możliwości w wieku dorosłym. Ich kształcenie traktować należy jako specyficzny etap sportu osób dorosłych

Treści zawarte w książce to kolejne przypomnienie, że zabawy i gry są wciąż nadzwyczaj przydatne, w szczególności w pracy z przyszłymi mistrzami. Proponowana metoda to kolejna próba przekonywania nauczających dzieci, że do mistrzostwa sportowego winny prowadzić środki treningowe o charakterze zabawy, a więc takie, które dostarczają radość trenującym niezależnie od uzyskiwanych wyników sportowych. Dalsze forsowanie treningu z nadmiernym wykorzystaniem formy ścisłej i znacznej intensywności ćwiczeń powoduje, że zajęcia są monotonne i często jest to główny powód przedwczesnego rezygnowania ze sportu, w tym także tych uzdolnionych, do konkretnej wielopodmiotowej gry. Natomiast zabawa i gra czynią trening radosnym, przyjemnym i ograniczają poczucie zmęczenia. Grze towarzyszą określone reguły, które nie ograniczają samodzielności zawodników a zapewniają uczenie się działań niezbędnych w grze dorosłych. Sprzyjają nauczaniu współdziałania i współpracy w przypadku obecności bramkarza. Uczą określonych zasad jak działać podczas atakowania i obrony. Jednak najważniejsze jest w nich to, że doskonalą takie cechy zawodników jak samodzielność działania, pewność siebie oraz umiejętność radzenia sobie ze zwycięstwem lub przegraną. Konieczność zachowania dyscypliny też nie jest przeszkodą w działaniach, którym towarzyszy zadowolenie, nieskrępowana psychomotoryczna i fizyczna aktywność ruchowa z piłką i bez piłki. W takich okolicznościach maksymalizuje się podmiotowość współćwiczących, co stwarza wyjątkową okazję do wykazania się osobistymi przymiotami. Opisane sytuacje od trenera - nauczyciela wymagają posiadania kompetencji społecznych, wśród których ważna jest akceptacja zawodników, podmiotowe ich traktowanie i okazywana sympatia. Zgromadzona wiedza o specyficznych cechach osobowych i umiejętnościach chłopców będzie bardzo przydatna w procesie dalszego ich kształcenia. W związku z powyższym warto zwrócić uwagę na treści zawarte w opracowaniu pt. „Gry i zabawy dla piłkarzy”. W każdym z ośmiu rozdziałów Autor wskazuje ważność różnorodności zintegrowanych oddziaływań dydaktyczno- wychowawczych stosowanych form zabaw i gier z piłką. Jest to bardzo interesujące i komplementarne opracowanie, w treściach którego nawiązuje się do nowych form metodycznych - „nauczania gry przez udział w grze.

Spis treści:

Przedmowa.
1. Forma zabawowa w szkoleniu młodych piłkarzy nożnych     
2.Pojęcie zabawy i gry                
3.Metodyka prowadzenia lekcji treningowej z zastosowaniem gier i zabaw
3.1. Zadania prowadzącego            
3.2. Organizacja gry i zabawy         
3.3.Podział gier i zabaw ruchowych              
4.Gry i zabawy przygotowujące do zajęć treningowych            
5.Gry i zabawy kształtujące sprawność fizyczną        
5.1.Gry i zabawy z akcentem wytrzymałości
5.2.Gry i zabawy z akcentem szybkości        
5.3.Gry i zabawy z akcentem siły  
5.4.Gry i zabawy z akcentem koordynacji mchowej     
6. Gry i zabawy stosowane w nauczaniu, uczeniu się i doskonaleniu specjalnych umiejętności ruchowych 
6.1 .Gry i zabawy doskonalące poruszanie się i podania piłki
6.2. Gry i zabawy doskonalące strzały do bramki          
6.3.  Gry i zabawy doskonalące „grę głową”    
6.4.Gry i zabawy doskonalące wyrzuty piłki z autu     
7.  Gry i zabawy przygotowujące do nauczania, uczenia i doskonalenia gryw piłkę nożną
7.1. Gry i zabawy „łączone”            
7.2.Gry na jedną bramkę
7.3.Gry i zabawy na dwie i więcej bramek     
8.Gry i zabawy oraz sporty uzupełniające  
8.1.  Futsal       
8.2.  Kwadrant piłkarski   
8.3. Footrollery               
8.4.Koszykówka nożna  
8.5.Footbag    
8.6.Minipilka nożna       
9.Bibliografia            

SPIS TREŚCI

Przedmowa.......................................................................................................................................

1.                                                                                                                                                                                                                                Forma zabawowa w szkoleniu młodych piłkarzy nożnych..................................................................................................................................................... 6

2.                                                                                                                                                                                                                             Pojęcie zabawy i gry                  

3.                    Metodyka prowadzenia lekcji treningowej z zastosowaniem gier i zabaw 15

3.1.                                                                                                                                                   Zadania prowadzącego      15

3.2.                                                                                                                                                   Organizacja gry i zabawy 16

3.3.                                                                                                                                                 Podział gier i zabaw ruchowych           17

4.                                                                                                                                                                                                                                Gry i zabawy przygotowujące do zajęć treningowych................................................................................................................................................... 18

5.                                                                                                                                                                                                                                Gry i zabawy kształtujące sprawność fizyczną        32

5.1.                          Gry i.................................................................. zabawy z akcentem wytrzymałości     33

5.2.                          Gry i......................................................................... zabawy z akcentem szybkości     42

5.3.                          Gry i................................................................................. zabawy z akcentem siły     47

5.4.                          Gry i......................................................... zabawy z akcentem koordynacji mchowej     52

6.         Gry i zabawy stosowane w nauczaniu, uczeniu się i doskonaleniu specjalnych umiejętności ruchowych               

6.1 .Gry i zabawy doskonalące poruszanie się i podania piłki ................................................................ 59

6.2.                                                                                                                                                                                                                             Gry i zabawy doskonalące strzały do bramki        87

6.3.                                                                                                                                                                                                                             Gry i zabawy doskonalące „grę głową”               103

6.4.                                                                                                                                                                                                                             Gry i zabawy doskonalące wyrzuty piłki z autu    112

7.                    Gry i zabawy przygotowujące do nauczania, uczenia i doskonalenia gry

w piłkę nożną........................................................................................................................... 130

7.1.                                                                                                                                                   Gry i zabawy „łączone”    131

7.2.                                                                                                                                                   Gry na jedną bramkę        169

7.3.                                                                                                                                                  Gry i zabawy na dwie i więcej bramek 178

8.                                                                                                                                                                                                                                Gry i zabawy oraz sporty uzupełniające  203

8.1.                                                                                                                                                   Futsal           203

8.2.                                                                                                                                                   Kwadrant piłkarski          212

8.3.                                                                                                                                                   Footrollery     213

8.4.                                                                                                                                                   Koszykówka nożna          214

8.5.                                                                                                                                                   Footbag         215

8.6.                                                                                                                                                   Minipiłka nożna             218

 Bibliografia      222

Książka

  • ISBN: 

    978-83-65235-71-8

  • Autor: 

    Aleksander Stuła

  • Wydanie: 

    1

  • Rok wydania: 

    2017

  • Format: 

    160 x 230

  • Liczba stron: 

    227

  • Oprawa: 

    Miękka

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss