-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Rea
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Organizacja pracy w hotelarstwie część 1 podręcznik do nauki zawodu Technik hotelarstwa
Warszawa 2009, wyd. 1, format 170 x 240, objętość 154 str., oprawa miękka
Organizacja pracy w hotelarstwie – podręcznik przeznaczony jest dla uczniów i słuchaczy kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa. Materiał został podzielony na dwie części.
W części pierwszej zaprezentowano ogólne wiadomości o historii hotelarstwa na świecie i w Polsce z akcentem położonym na nowoczesne kierunki rozwoju. zaprezentowano sylwetkę hotelarza, uwzględniając jego predyspozycje psychiczne, umiejętności komunikowania się oraz postępowanie zgodne z zasadami etyki zawodowej. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział dotyczący klasyfikacji i wymogów kategoryzacyjnych obiektów hotelarskich w Polsce i Europie. Zaprezentowano ważniejsze organizacje działające w hotelarstwie, podkreślono znaczenie i możliwości świadczenia usług przez zakłady hotelarskie. W formie schematów i ilustracji pokazano urządzenia i instalacje, zgodne z obowiązującymi standardami wyposażenia technicznego zakładu hotelarskiego. Zwrócono uwagę na funkcję zakładu hotelarskiego przyjaznego dla osób niepełnosprawnych. Na końcu każdego rozdziału znajduje się zbiór pytań i zadań o zróżnicowanym stopniu trudności, które uczniowie mogą rozwiązywać indywidualnie lub zespołowo. Podręcznik zawiera liczne ilustracje, tabele oraz schematy, które ułatwiają przyswajanie wiedzy oraz wzbogacają jego estetykę.
W części drugiej będą omówione głównie zagadnienia z zakresu organizacji pracy i zarządzania zakładem hotelarskim według ISO, zasady utrzymania porządku i czystości, funkcjonowanie działu gastronomii hotelowej z uwzględnieniem kontroli jakości żywieniowej, zgodnie z zasadami HACCP, współpraca z biurami podróży oraz przedstawiona zostanie charakterystyka parterowej części zakładu ze szczególnym uwzględnieniem działu recepcji.
Podręcznik został opracowany zgodnie z podstawą programową oraz standardami wymagań egzaminacyjnych dla zawodu technik hotelarstwa.
Spis treści
WstępRozdział 1 Hotelarstwo wczoraj i dziś
1.1. Historia rozwoju hotelarstwa
1.1.1. Hotelarstwo na świecie
1.1.2. Współczesne kierunki rozwoju hotelarstwa
1.1.3. Niekonwencjonalne obiekty noclegowe
1.2 Hotelarstwo w Polsce
Rozdział 2 Estetyka, Etykieta, Etyka (3E) w zawodzie hotelarza
2.1. Predyspozycje psychofizyczne i intelektualne hotelarza
2.2. Sylwetka wzorowego hotelarza
2.3. Kultura obsługi gościa hotelowego (hotelarski savoir vivre)
2.4. Formy komunikowania się z gościem
2.5. Zasady etyki zawodowej
Rozdział 3 Klasyfikacja i kategoryzacja bazy noclegowej
3.1. Pojęcia dotyczące standaryzacji
3.2. Kategoryzacja bazy noclegowej w Europie
3.3. Regulacje prawne w kategoryzacji bazy noclegowej w Polsce
3.4. Kategoryzacja bazy noclegowej w Polsce
Rozdział 4 Organizacja hotelarstwa
4.1. Gestorzy bazy noclegowej w Polsce
4.2. Światowe organizacje gospodarcze w hotelarstwie
4.3. Międzynarodowe łańcuchy i systemy hotelarskie w Polsce
4.4. Polskie sieci hotelowe
4.5. Międzynarodowe i krajowe organizacje hotelarskie
4.6. Współpraca branży hotelarskiej z organizacjami turystycznymi
Rozdział 5 Usługi hotelarskie
5.1. Rodzaje usług świadczonych przez zakłady hotelarskie
5.2. Obiekty i urządzenia rekreacyjne
5.3. Zespoły wielofunkcyjne w hotelach
5.4. Usługi hotelarskie w środkach transportu
Rozdział 6 Wyposażenie techniczne hotelu
6.1. Funkcje użytkowe budynku hotelowego
6.2. Wyposażenie obiektu w instalacje i urządzenia techniczne
6.2.1. Instalacja elektryczna
6.2.2. Instalacja wodna
6.2.3. Instalacja kanalizacyjna
6.2.4. Instalacja grzewcza
6.2.5. Wentylacja pomieszczeń
6.2.6. Instalacja odgromowa
6.3. Wyposażenie obiektu w dodatkowe instalacje i urządzenia techniczne
6.3.1. Klimatyzacja pomieszczeń
6.3.2. Instalacja centralnego odkurzania
6.3.3. Instalacja telefoniczna
6.3.4. Instalacja komputerowa
6.3.5. Instalacja telewizyjna
6.3.6. Telewizja dozorowa
6.3.7. Telewizja przemysłowa
6.3.8. System kontroli dostępu
6.3.9. System centralnego klucza
6.3.10. System sygnalizacji włamania i napadu
6.4. Zabezpieczenie przeciwpożarowe obiektów hotelarskich
6.5. Wpływ obiektów hotelarskich na środowisko
Rozdział 7 Dział techniczny
7.1. Struktura organizacyjna działu technicznego
7.2. Funkcja pralni w hotelu
7.3. Komunikacja wewnętrzna w hotelu i transport zewnętrzny
7.4. Garaże i parkingi
7.5. Udostępnianie obiektów hotelarskich osobom niepełnosprawnym.
Literatura
Przepisy prawne Adresy internetowe Zdjęcia
Książka
-
ISBN:
978-83-7141-975-1
-
Autor:
Joanna Orłowska, Małgorzata Tkaczyk