Wyprzedaż
Podręcznik został opracowany przez zespół autorski złożony z pracowników dydaktyczno-naukowych dwóch uczelni wyższych, mających wieloletnie doświadczenia zarówno teoretyczne, jak i praktyczne w zakresie prezentowanej problematyki, tj. Kated Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Katedry Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
Układ opracowania oparto na tradycyjnej strukturze podręczników marketingowy w celu uczynienia książki przyjazną dydaktycznie dla studentów, którzy korzystają tak z innych źródeł, w których podział treści przedstawiany jest w zbliżonym układzie. Treść podręcznika jest dostosowana do standardów nauczania Ministerstwa Edukacji Narodów i Sportu dla kierunku Turystyka i Rekreacja. Opiera się także na założeniach programowych przedmiotu dla kierunków ekonomicznych oraz zarządzania i marketingu; specjalizacjach turystycznych. W tym zakresie struktura podręcznika jest kontynuacją treści programowych przedmiotu podstawy marketingu.
Podręcznik podzielono na jedenaście rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówioi ogólne założenia koncepcji marketingowej w sektorze usługowym, prezentując przy tym podstawową terminologię. Rozdział drugi to prezentacja sektora turystycznego (uczestników i mechanizmów) jako obszaru odniesienia działań marketingowych. W rozdziale trzecim wskazano na konsumenta jako uczestnika rynku usług turystycznych, który jest adresatem działań marketingowych przedsiębiorstw i obszarów turystycznych. Rozdział czwarty omawia przesłanki wprowadzenia marketingu do turystyki wraz ze wskazanie struktury wykorzystywanych instrumentów marketingowych. W rozdziałach od piątego do dziewiątego przeprowadzono szczegółową charakterystykę instrumentów marketingu mix, która jest wykorzystywana w warunkach funkcjonowania podmiotów sektora turystycznego. W celu ułatwienia zrozumienia istoty i formy kształtowania tych instrumentów treść rozdziałów zostały wzbogacone licznymi studiami przypadków z praktyki rynków. Rozdział dziesiąty stanowi prezentację badań marketingowych wykorzystywanych na rynku usług turystycznych. Wskazano w nim na praktyczne źródła zbierania informac niezbędne do prowadzenia analiz marketingowych. Ostatni rozdział, jedenasty, po sumowuje całość treści podręcznika. Zaprezentowano w nim klasyfikacje oraz aspekt wykorzystania strategii rynkowych w turystyce.
Podjęte przez autorów rozważania oparto, w miarę możliwości i przystępnoś materiału, na stosunkowo najnowszych osiągnięciach marketingu, począwszy od marketingu partnerskiego poprzez marketing relacyjny, terytorialny po marketing lateralny. Wskazano przy tym na możliwości wykorzystania tych koncepcji marketingowych w sektorze turystycznym.
Każdy rozdział zakończono pytaniami i zadaniami kontrolnymi, podsumowującymi materiał w nich prezentowany i wskazującymi jednocześnie na kluczowe problemy w omawianej problematyce. Ponadto rozdziały uzupełniają wykazy zalecanej literatury.
Układ opracowania oparto na tradycyjnej strukturze podręczników marketingowy w celu uczynienia książki przyjazną dydaktycznie dla studentów, którzy korzystają tak z innych źródeł, w których podział treści przedstawiany jest w zbliżonym układzie. Treść podręcznika jest dostosowana do standardów nauczania Ministerstwa Edukacji Narodów i Sportu dla kierunku Turystyka i Rekreacja. Opiera się także na założeniach programowych przedmiotu dla kierunków ekonomicznych oraz zarządzania i marketingu; specjalizacjach turystycznych. W tym zakresie struktura podręcznika jest kontynuacją treści programowych przedmiotu podstawy marketingu.
Podręcznik podzielono na jedenaście rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówioi ogólne założenia koncepcji marketingowej w sektorze usługowym, prezentując przy tym podstawową terminologię. Rozdział drugi to prezentacja sektora turystycznego (uczestników i mechanizmów) jako obszaru odniesienia działań marketingowych. W rozdziale trzecim wskazano na konsumenta jako uczestnika rynku usług turystycznych, który jest adresatem działań marketingowych przedsiębiorstw i obszarów turystycznych. Rozdział czwarty omawia przesłanki wprowadzenia marketingu do turystyki wraz ze wskazanie struktury wykorzystywanych instrumentów marketingowych. W rozdziałach od piątego do dziewiątego przeprowadzono szczegółową charakterystykę instrumentów marketingu mix, która jest wykorzystywana w warunkach funkcjonowania podmiotów sektora turystycznego. W celu ułatwienia zrozumienia istoty i formy kształtowania tych instrumentów treść rozdziałów zostały wzbogacone licznymi studiami przypadków z praktyki rynków. Rozdział dziesiąty stanowi prezentację badań marketingowych wykorzystywanych na rynku usług turystycznych. Wskazano w nim na praktyczne źródła zbierania informac niezbędne do prowadzenia analiz marketingowych. Ostatni rozdział, jedenasty, po sumowuje całość treści podręcznika. Zaprezentowano w nim klasyfikacje oraz aspekt wykorzystania strategii rynkowych w turystyce.
Podjęte przez autorów rozważania oparto, w miarę możliwości i przystępnoś materiału, na stosunkowo najnowszych osiągnięciach marketingu, począwszy od marketingu partnerskiego poprzez marketing relacyjny, terytorialny po marketing lateralny. Wskazano przy tym na możliwości wykorzystania tych koncepcji marketingowych w sektorze turystycznym.
Każdy rozdział zakończono pytaniami i zadaniami kontrolnymi, podsumowującymi materiał w nich prezentowany i wskazującymi jednocześnie na kluczowe problemy w omawianej problematyce. Ponadto rozdziały uzupełniają wykazy zalecanej literatury.
Książka
-
ISBN:
978-83-01-15296-3
-
Autor:
Aleksader Panasiuk
-
Wydanie:
1, 4 Dodruk
-
Rok wydania:
2005
-
Format:
165 x 240 mm
-
Liczba stron:
215
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Kompendium wiedzy o marketingu
56,00
PLN
Konkurencyjność produktów turystycznych
64,68
PLN
Ekonomia dla bystrzaków
32,90
PLN
Przedsiębiorczość akademicka
10,40
PLN
Psychologia coachingu
52,20
PLN
Marketing w turystyce PWE
25,00
PLN
46,00 PLN
Oszczędzasz 21.00 PLN
Marketingowo o sporcie
29,90
PLN
Ekonomika turystyki i rekreacji
64,80
PLN
Marketing w turystyce i rekreacji
64,80
PLN
Zarządzanie projektami dla bystrzaków
31,90
PLN
Ekonomia i prawo w hotelarstwie Podręcznik Podstawy ekonomiczne i prawne w hotelarstwie
15,30
PLN
30,60 PLN
Oszczędzasz 15.30 PLN