Łódź 2009, wyd 1, Format 145 x 205, objętość 152 str., oprawa miękka
Przedstawione opracowanie stanowi efekt przemyśleń i obserwacji autorów oraz ich różnorodnych poszukiwań badawczych, dotyczących ADHD. Poszukiwano, w obszarze rozważań etycznych, odpowiedzi na pytanie o społeczna^ naturę ADHD oraz o słuszność związanej z nia_ oceny ludzi dotkniętych zaburzeniem. Interesującym stało się poszukiwanie związków potocznego rozumienia nieprzystosowania społecznego dzieci z ADHD z ich doświadczeniami socjalizacyjnymi. Zsumowano także wiedzę o metodach wychowania dzieci nadpobudliwych, zawartą, we współczesnych poradnikach, popełnianych przez lekarzy, psycho-terapeutów i psychologów oraz publikacjach stricte pedagogicznych, stanowiących podstawową literaturę dla nauczycieli. Przedstawione czytelnikom wyniki badań odnoszat się do wielu obszarów poznawania złożonej problematyki zaburzenia: dietetyki, jako nauki wspomagającej psychofizyczny rozwój dziecka, psychologii klinicznej, wskazującej całokształt problemów związanych z ADHD oraz pedagogiki. Autorzy dokonują tu analizy nauczycielskiej wiedzy o ADHD oraz rodzicielskiej percepcji sytuacji szkolnej dziecka nadpobudliwego, która w sposób znaczący wpływa na domowe wspieranie jego rozwoju.
Spis treści
Adam K. GogaczEtyczny wymiar oceny społecznej dzieci i rodziców dotkniętych ADHD
Renata Szczepanik
Doświadczenia socjalizacyjne dziecka z ADHD związane z jego rolą płciową
Mariola Swiderska
Miejsce niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych i cukru w diecie uczniów z ADHD
Barbara Wiśniewska
Ocena współwystępowania zaburzeń i chorób u dzieci i młodzieży z ADHD
Wanda Baranowska
ADHD - różne źródła wiedzy o metodach wychowania
Barbara Wiśniewska, Katarzyna Smak
Ocena wybranych aspektów poziomu wiedzy nauczycieli w zakresie diagnozy i terapii ADHD
Wanda Baranowska
Postrzeganie sytuacji szkolnej uczniów z ADHD przez matki
Paweł Żak, Wanda Baranowska
Wspieranie społecznego rozwoju adolescenta z ADHD w młodzieżowym ośrodku socjoterapii - studium przypadku
Joanna Chrzanowska, Izabela Gomółka-Walaszek
Psychokorekcyjny trening zdolności poznawczych dziecka z ADHD
Książka
-
ISBN:
978-83-7405-457-7
-
Autor:
Baranowska Wanda