-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Uniwersytet Rzeszowski
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Rzeszów 2014, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 161 str., oprawa miękka
Głównym tematem monografii jest GŁOS, zarówno w wąskim rozumieniu, jako dźwięk artykułowany, wydawany przez istoty żyjące jak i w szerszym - jako synonim mowy: 'zdolność mówienia, zdanie, sąd, opinia, przemówienie, wypowiedzi. Autorzy poszczególnych artykułów omawiają go w aspekcie fizjologii, higieny, psychologii, ale też funkcji społecznych i kulturowych oraz w aspekcie normatywnym. A ponieważ głos to tylko jedno z narzędzi językowego porozumiewania się, część artykułów poświęcona jest także innym sposobom komunikowania. Autorzy zwrócili uwagę przede wszystkim na zmiany w języku młodego pokolenia. Ważne miejsce zajmują ponadto sposoby terapii zaburzeń głosu i szerzej: zaburzeń komunikacji językowej.
Książka jest kierowana przede wszystkim do studentów logopedii, a także do już pracujących logopedów, nauczycieli, kandydatów na nauczycieli, dziennikarzy i wszystkich innych osób czynnie pracujących głosem i nad głosem.
Ze Wstępu
Spis treści
CZĘŚĆ I GŁOS JAKO NARZĘDZIE PRACYWanda Kostecka, Logopedyczne podstawy prawidłowego mówienia dla nauczycieli
Krzysztof A. Sobiech, Rola witamin, minerałów i składników pokarmowych w diecie osób pracujących głosem
Barbara Misztal, Gimnastyka języka, czyli rola łamańców językowych oraz innych ćwiczeń artykulacyjnych na zajęciach teatralnych
CZĘŚĆ II ZABURZENIA KOMUNIKACJI
Aneta Kotowicz, Podstawy rozwijania mowy dzieci z autyzmem według modelu wczesnej intensywnej interwencji behawioralnej
Paulina Orłowska, Wanda Kostecka, Diagnoza i terapia logopedyczna osób pracujących głosem - na przykładzie dwójki teleankieterów
Agnieszka Wasąg, Wanda Kostecka, Diagnoza i terapia logopedyczna trzynastoletniej dziewczynki z zaburzeniami głosu
Agnieszka Rydz, Wanda Kostecka, Diagnoza i terapia logopedyczna w przypadku młodzieżowej grupy teatralnej
CZĘŚĆ III NAJNOWSZA POLSZCZYZNA
Agnieszka Myszka, Wymowa grup spółgłoskowych - znajomość normy a realizacja (badania sondażowe)
Magdalena Wasylewicz, Monika Zielińska, Język środowiskowy współczesnych nastolatków w kontekście języka nowych nowych mediów
Sylwia Popis, Kultura języka użytkowników portali społecznościowych
CZĘŚĆ IV
TECHNIKI USPRAWNIAJĄCE EMISJĘ GŁOSU
Magdalena Kędzior, „Technika Alexandra” - coś więcej niż kolejna metoda radzenia sobie z problemami z głosem
Marzena Motyl-Kozłowska, Gimnastyka oddechowa według metody A. Strielnikowej w pracy nad emisją głosu
Marzena Motyl-Kozłowska, Naturalna emisja głosu. Techniki i metody pracy na bazie warsztatów głosowych Fundacji OVO dla Kultury i Edukacji
Książka
-
ISBN:
978-83-7996-037-8
-
Redaktor:
Agnieszka Myszka