Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: , Maria Deptuła
Waga produktu: 0.600 kg
EAN: 8370966063
Wysyłka od: 9.90 PLN


Bydgoszcz 2006, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 428 str., oprawa miękka

To już trzeci tom książki koncentrującej się wokół trzech głównych wątków: diagnostyki pedagogicznej czyli rozpoznawania warunków rozwoju i zagrożeń rozwoju dzieci i młodzieży; profilaktyki czyli zapobiegania pojawianiu się zagrożeń i wzmacniania czynników chroniących dzieci i młodzież; wreszcie profilaktyki adresowanej do grup ryzyka - dzieci i młodzieży z rodzin nieprawidłowo funkcjonujących, z zaburzeniami zachowania i trudnościami w realizacji zadań życiowych.

Publikacja, pozostając ciekawą propozycją dla studentów, przyczyni się zapewne do lepszego przygotowywania działań profilaktycznych zarówno w szkołach, jak i szeroko rozumianych instytucjach wsparcia społecznego.


Spis treści

WSTĘP

CZĘŚĆ PIERWSZA
Diagnostyka

Mariusz Cichosz, Jednostka, rodzina, społeczeństwo lokalne jako przedmiot badań pedagogiki społecznej - refleksja nad rozwojem dyscypliny

Aleksandra Karasowska, Zaburzenia zachowania uczniów jako dysfunkcyjna siła działająca w systemie społecznym szkoły

Ewa Wysocka, Diagnoza zaburzeń zachowania i zaburzeń osobowości - dylematy i propozycje metodologiczne

Ewa Jarosz, Rozpoznawanie sytuacji psychospołecznej dziecka w rodzinie - założenia zintegrowanego modelu diagnozy

Blanka Poćwiardowska, Diagnoza kompetencji wychowawczych rodziców dzieci w wieku przedszkolnym

Mirosława Żmudzka, Wybrane aspekty diagnozy i profilaktyki niepowodzeń szkolnych

Anna Borucka, Krzysztof Ostaszewski, Profilaktyka a obszary i zakres diagnozy w szkole


CZĘŚĆ DRUGA
Profilaktyka adresowana do całej populacji dzieci i młodzieży

Krzysztof Ostaszewski, Krzysztof Bobrowski, Anna Borucka, Katarzyna Kocoń, Katarzyna Okulicz-Kozaryn, Agnieszka Pisarska, Rozpowszechnianie zachowań problemowych młodzieży. Badania mokotowskie

Jolanta Jarczyńska, Percepcja postaw rodziców wobec spożywania alkoholu przez ich dzieci a intensywność picia wśród młodzieży gimnazjalnej

Piotr Kwiatkowski, Wybrane czynniki interweniujące w sekwencję ryzyka używania substancji psychoaktywnych Agnieszka Urbańska, Działalność profilaktyczna w uczelni wyższej w opiniach studentów,

Maria Deptuła, Zmiany w zakresie kompetencji społecznej zachodzące wśród uczniów starszych klas szkoły podstawowej,

Marta Klesińska, Samoocena uczniów klas IV-VI

Krzysztof Bobrowski, Zajęcie dla hobbystów - badanie odroczonych efektów programów profilaktycznych

Elżbieta Tomczak, Zastosowanie Grupy Fokusowej do ewaluacji szkolnego programu profilaktyki

Elżbieta Wiewióra, Aspekty profilaktyczne w programie edukacyjnym "Moje konsumenckie ABC"

Jolanta Boryszewska, Praktyka profilaktyki - problemy i doświadczenia


CZĘŚĆ TRZECIA
Profilaktyka adresowana do grup ryzyka

Anna Marzec-Tarasińska, Rodzina długotrwale bezrobotna jako rodzina dysfunkcyjna - charakterystyka i formy pomocy

Susanne Lorenz, Edukacja uliczna wśród młodych ludzi w wieku 15-25 lat w gminie Sion

Christophe Boule, Zgodność między oczekiwaniami odbiorców pomocy Akcji Wychowawczej w Środowisku Otwartym AEMO a spojrzeniem wychowawców AEMO na swoją działalność

Magdalena Dragan, Beata Oleksy, Ocena zapotrzebowania na działania profilaktyczne w programie "Tak" czy "Nie"

Wioletta Junik, Destrukcyjne wzory przystosowania społęcznego dzieci z rodzin z problemem alkoholowym

Amelia Krawczyk-Bocian, Proces tworzenia tożsamości u Dorosłych Dzieci Alkoholików

Małgorzata Zabłocka, Skuteczność autorskiego programu wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych

Beata Pituła, Wpływ bajek teraputycznych na sposoby radzenia sobie z lękiem przez dzieci siedmioletnie

Katarzyna Sawicka, Ekologiczny kontekst socjoterapii

Bogna Frąszczak, Psychologiczne problemy osób pomagających dzieciom i młodzieży

O autorach

Książka

  • ISBN: 

    83-7096-606-3

  • Redaktor: 

    Maria Deptuła

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss