-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Uniwersytet K. Wielkiego
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Bydgoszcz 2006, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 428 str., oprawa miękka
To już trzeci tom książki koncentrującej się wokół trzech głównych wątków: diagnostyki pedagogicznej czyli rozpoznawania warunków rozwoju i zagrożeń rozwoju dzieci i młodzieży; profilaktyki czyli zapobiegania pojawianiu się zagrożeń i wzmacniania czynników chroniących dzieci i młodzież; wreszcie profilaktyki adresowanej do grup ryzyka - dzieci i młodzieży z rodzin nieprawidłowo funkcjonujących, z zaburzeniami zachowania i trudnościami w realizacji zadań życiowych.
Publikacja, pozostając ciekawą propozycją dla studentów, przyczyni się zapewne do lepszego przygotowywania działań profilaktycznych zarówno w szkołach, jak i szeroko rozumianych instytucjach wsparcia społecznego.
Spis treści
WSTĘPCZĘŚĆ PIERWSZA
Diagnostyka
Mariusz Cichosz, Jednostka, rodzina, społeczeństwo lokalne jako przedmiot badań pedagogiki społecznej - refleksja nad rozwojem dyscypliny
Aleksandra Karasowska, Zaburzenia zachowania uczniów jako dysfunkcyjna siła działająca w systemie społecznym szkoły
Ewa Wysocka, Diagnoza zaburzeń zachowania i zaburzeń osobowości - dylematy i propozycje metodologiczne
Ewa Jarosz, Rozpoznawanie sytuacji psychospołecznej dziecka w rodzinie - założenia zintegrowanego modelu diagnozy
Blanka Poćwiardowska, Diagnoza kompetencji wychowawczych rodziców dzieci w wieku przedszkolnym
Mirosława Żmudzka, Wybrane aspekty diagnozy i profilaktyki niepowodzeń szkolnych
Anna Borucka, Krzysztof Ostaszewski, Profilaktyka a obszary i zakres diagnozy w szkole
CZĘŚĆ DRUGA
Profilaktyka adresowana do całej populacji dzieci i młodzieży
Krzysztof Ostaszewski, Krzysztof Bobrowski, Anna Borucka, Katarzyna Kocoń, Katarzyna Okulicz-Kozaryn, Agnieszka Pisarska, Rozpowszechnianie zachowań problemowych młodzieży. Badania mokotowskie
Jolanta Jarczyńska, Percepcja postaw rodziców wobec spożywania alkoholu przez ich dzieci a intensywność picia wśród młodzieży gimnazjalnej
Piotr Kwiatkowski, Wybrane czynniki interweniujące w sekwencję ryzyka używania substancji psychoaktywnych Agnieszka Urbańska, Działalność profilaktyczna w uczelni wyższej w opiniach studentów,
Maria Deptuła, Zmiany w zakresie kompetencji społecznej zachodzące wśród uczniów starszych klas szkoły podstawowej,
Marta Klesińska, Samoocena uczniów klas IV-VI
Krzysztof Bobrowski, Zajęcie dla hobbystów - badanie odroczonych efektów programów profilaktycznych
Elżbieta Tomczak, Zastosowanie Grupy Fokusowej do ewaluacji szkolnego programu profilaktyki
Elżbieta Wiewióra, Aspekty profilaktyczne w programie edukacyjnym "Moje konsumenckie ABC"
Jolanta Boryszewska, Praktyka profilaktyki - problemy i doświadczenia
CZĘŚĆ TRZECIA
Profilaktyka adresowana do grup ryzyka
Anna Marzec-Tarasińska, Rodzina długotrwale bezrobotna jako rodzina dysfunkcyjna - charakterystyka i formy pomocy
Susanne Lorenz, Edukacja uliczna wśród młodych ludzi w wieku 15-25 lat w gminie Sion
Christophe Boule, Zgodność między oczekiwaniami odbiorców pomocy Akcji Wychowawczej w Środowisku Otwartym AEMO a spojrzeniem wychowawców AEMO na swoją działalność
Magdalena Dragan, Beata Oleksy, Ocena zapotrzebowania na działania profilaktyczne w programie "Tak" czy "Nie"
Wioletta Junik, Destrukcyjne wzory przystosowania społęcznego dzieci z rodzin z problemem alkoholowym
Amelia Krawczyk-Bocian, Proces tworzenia tożsamości u Dorosłych Dzieci Alkoholików
Małgorzata Zabłocka, Skuteczność autorskiego programu wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych
Beata Pituła, Wpływ bajek teraputycznych na sposoby radzenia sobie z lękiem przez dzieci siedmioletnie
Katarzyna Sawicka, Ekologiczny kontekst socjoterapii
Bogna Frąszczak, Psychologiczne problemy osób pomagających dzieciom i młodzieży
O autorach
Książka
-
ISBN:
83-7096-606-3
-
Redaktor:
Maria Deptuła