-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kształtowanie wartości dydaktycznych i wychowawczych w procesie edukacji matematycznej z wykorzystaniem technik multimedialnych
Kraków 2011, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 174 str., oprawa miękka
Internet stał się krwiobiegiem świata, coraz więcej przedsiębiorstw wymienia za jego pomocą informacje, przyjmuje zamówienia, steruje produkcją, logistyką i dystrybucją. Rośnie także liczba usług, które są wykonywane za pomocą Internetu: ludzie pracują razem, nie mając bezpośredniego kontaktu, a jedynie wymieniając między sobą informacje i wyniki pracy, dokonuje się płatności i operacji finansowych. Sieć pomaga rozszerzać horyzonty, dostarcza informacji przydatnych w badaniach naukowych, w szkole, jak również zwykłych ciekawostek, które interesują wielu ludzi. Stwarza swoim użytkownikom ogromne możliwości rozwoju, odgrywając znaczną rolę w edukacji, szczególnie ustawicznej, gdzie rola sieci będzie rosła.
Niniejsza książka składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwszy stanowi próbę analizy roli Internetu w procesie dydaktycznym. W rozdziale drugim na podstawie konstruktywistycznego modelu myślenia przedstawiono nowe podejście do procesu kształcenia z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Kolejne dwa rozdziały to teoretyczne studium z zakresu psychologii twórczości i psychodydaktyki dotyczące kształtowania postaw twórczych młodzieży. W rozdziałach piątym i szóstym omówione zostały kolejno: metodologia badań własnych oraz analiza wyników badań Kwestionariuszem Zachowań Twórczych KANH, ankietą i arkuszem obserwacji lekcji. Opracowanie zamykają krytyczna analiza wyników, podsumowanie, jak również bibliografia i aneksy.
Przedmiotem badań był związek między zastosowaniem nowego środka dydaktycznego, jakim jest Internet, w nauczaniu matematyki, a jego oddziaływaniem na kształtowanie postaw twórczych młodzieży. Podjęto próbę analizy zmiany roli nauczyciela w przyszłym modelu szkoły.
Książka ma być odpowiedzią na pytanie, jak nowe technologie informacyjne wpływają na postawy twórcze młodzieży w dobie tak gwałtownych przemian cywilizacyjnych.
Autorka podejmuje ważkie i perspektywiczne kwestie dotyczące możliwości technik multimedialnych w kontekście kształtowania wartości dydaktycznych i wychowawczych w edukacji matematycznej. Książka jest adresowana do słuchaczy kierunków pedagogicznych i nauczycielskich szkół wyższych oraz nauczycieli – praktyków.
W publikacji omówione są m.in. takie tematy, jak:
– zastosowanie technik multimedialnych w edukacji matematycznej,
– kształtowanie postaw twórczych na lekcjach matematyki,
– możliwości i zagrożenia cyberprzestrzeni.
Poruszone zagadnienia w sposób jasny i klarowny ilustrują sens wykorzystywania mediów cyfrowych w procesie kształcenia młodzieży, skorelowanego z ideą szkoły platońskiej. Szkoła musi uczyć prawdy, wychowywać dla dobra i kształtować do tworzenia piękna.
Spis treści
WstępRozdział
Internet w procesie dydaktycznym
Internet – dobrodziejstwo czy zagrożenie?
Dziecko w informacyjnej sieci
Internet w edukacji
Edukacja medialna
Edukacja matematyczna młodzieży
Rozdział
Konstruktywistyczny model uczenia się
Próba wyjaśnienia terminu „konstruktywizm”
Konstruktywizm w pedagogice a nowe technologie informacyjne
Funkcje mózgu
Koncepcje pedagogiczne wspomagane technologiami
informacyjnymi
Kognitywistyka w pedagogice
Rozdział
Twórczość jako przedmiot naukowego poznania
Historyczna ewolucja pojęcia twórczości
Psychologiczne pojęcie twórczości
Klasyczne kierunki psychologiczne a twórczość
Transgresyjna koncepcja człowieka
Twórczość i jej osobowościowe wyznaczniki
Pedagogiczne pojęcie twórczości
Postawa twórcza, aktywność twórcza – cechy współczesnego człowieka
Twórczość w matematyce
Rozdział
Środowiskowe wyznaczniki twórczości
Środowisko domowe
Środowisko lokalne
Twórczość w szkole
Podsumowanie
Rozdział
Metodologiczne podstawy badań własnych
Założenia, problemy i hipotezy badawcze
Określenie zmiennych
Metody, techniki i narzędzia badawcze
Założenia naturalnego eksperymentu pedagogicznego
Organizacja, czas, miejsce i zakres badań
Uwagi o statystycznym opracowaniu materiału empirycznego
Rozdział
Analiza i interpretacja wyników badań własnych
Internet jako medium wdrażające do kształtowania
twórczych postaw wobec świata
Podsumowanie
Internet jako medium wyzwalające wielostronną aktywność poznawczą
Podsumowanie
Internet a rola nauczyciela w procesie dydaktycznym
Podsumowanie
Internet a funkcja podręcznika
Podsumowanie
Internet a organizacja lekcji
Podsumowanie
Internet a wartości dydaktyczne i wychowawcze w procesie edukacji
Podsumowanie
Internet w życiu młodego pokolenia – w świetle badań własnych
Uwagi i praktyczne wskazówki do przeprowadzonych zajęć
z wykorzystaniem zasobów edukacyjnych stron WWW
Rozdział
Krytyczna analiza otrzymanych wyników
Wnioski ogólne
Zakończenie
Bibliografia
Aneksy
Aneks – Ankieta przeznaczona dla uczniów
Aneks – Arkusz obserwacji lekcji
Aneks – Konspekty lekcji z wykorzystaniem Internetu
Spis tabel, schematów, wykresów
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-155-5
-
Autor:
Joanna Kandzia