Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: , Tadeusz Lewowicki,Jolanta Suchodolska
Waga produktu: 0.400 kg
EAN: 9788375875300
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Impuls

Dzieci w procesie kształtowania postaw kulturowych Przewodnik po ścieżkach edukacji regionalnej wielo- i międzykulturowej (materiały dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych)

Kraków 2011, wydanie 1, format 170 x 240, objętość 200 str., oprawa miękka

Po licznych pracach teoretycznych pojawia się opracowanie wspomagające praktykę edukacji wielo- i międzykulturowej. […] Redaktorzy tomu zadbali o adekwatne do zamieszczonych scenariuszy zajęć wsparcie teoretyczne obejmujące istotne dla praktyki edukacyjnej kwestie. […] Zarówno w części odnoszącej się do edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, jak i w części dotyczącej edukacji uczniów szkoły podstawowej znalazły się propozycje rozwiązań metodycznych zajęć ukierunkowanych na świat kulturowy, kulturę narodową, europejską i kulturę regionu, poznawanie innych kultur, postrzeganie różnic, tolerancję, pozbywanie się uprzedzeń i stereotypów oraz budowanie własnej tożsamości. […]

Zawarte w tomie scenariusze zajęć […] inspirują do samodzielnych dopełnień i modyfikacji. […] nauczyciele mogą je modyfikować stosowanie do lokalnych okoliczności. Należy zarazem zwrócić uwagę na to, że propozycje metodyczne są silnie zorientowane na aktywny, twórczy i uspołeczniający udział dzieci i uczniów w zajęciach. Poza tym zadbano o warstwę erudycyjną zajęć, umieszczając załączniki informujące między innymi o obyczajach związanych z różnymi kulturami. W propozycjach metodycznych rozwiązań wyraźnie przewija się idea edukacji wielostronnej aktywizującej dzieci i uczniów pod względem poznawczym, emocjonalnym, społecznym oraz praktycznym.

[…] tom przyniesie istotne korzyści w zakresie praktycznie realizowanej edukacji wielo- i międzykulturowej dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów szkół podstawowych. Jestem przekonany, że spotka się on z zainteresowaniem nauczycieli, wychowawców, a także pracowników domów kultury, ośrodków edukacyjnych i opiekuńczych. Z recenzji prof. dr. hab. Stefana Mieszalskiego

Spis treści

Wstęp

Część I
Przedszkolak wobec znajomości regionu, Innego i samego siebie

Jolanta Suchodolska
Wprowadzenie
Barbara Chojnacka-Synaszko
Dziecko w wieku przedszkolnym poznaje świat kulturowy
Scenariusze
Jolanta Suchodolska
Poznajemy Innego i jego kulturę oraz kształtujemy tolerancję
Scenariusze

Część II
Dziecko w szkole podstawowej wobec dziedzictwa kulturowego regionu, narodu i Europy

Alina Szczurek-Boruta
Wprowadzenie
Alina Szczurek-Boruta
Poznajemy region, kształtujemy otwartość na dziedzictwo kultury narodowej i europejskiej
Scenariusze – propozycje zajęć dla klas I–III
Aniela Różańska
Poznajemy Innego, pozbywamy się stereotypów i kształtujemy tolerancję
Scenariusze – propozycje zajęć dla klas I–III
Scenariusze – propozycje zajęć dla klas IV–VI
Gabriela Piechaczek-Ogierman
Kształtujemy postawy otwarte na świat i budujemy własną tożsamość
Scenariusze
Wykaz publikacji w serii „Edukacja Międzykulturowa”
Spis scenariuszy

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7587-530-0

  • Redaktor: 

    Tadeusz Lewowicki,Jolanta Suchodolska

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss