-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych w niepublicznych szkołach podstawowych
Kraków 2011, wyd 1, format 160 x 235, objętość 308 str., oprawa miękka
Publikacja ma charakter empirycznego studium porównawczego różnych typów niepublicznych szkół podstawowych działających na terenie województwa świętokrzyskiego (badanie pełne). Przeanalizowano identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych najważniejszych zbiorowości szkolnych: nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Tłem dla porównań są szkoły publiczne wybrane do badań na zasadzie doboru celowego. Autorka ma świadomość, że wyniki uzyskane z prób celowych uprawniają do wnioskowania o charakterze ograniczonym, odnoszącym się jedynie do badanych szkół, dlatego dane uzyskane ze szkół publicznych przedstawiono w przypisach.
Książka liczy pięć rozdziałów: Rozdziały 1 i 2 tworzą część teoretyczną pracy, natomiast pozostałe – empiryczną.
Część teoretyczna jest próbą usystematyzowania niezbędnej wiedzy na temat definicji i koncepcji potrzeb, ich klasyfikacji oraz kategoryzacji. Stanowi inspirację przeprowadzonych badań empirycznych. Znajduje się w niej także rozdział dotyczący szkoły jako instytucji i organizacji społecznej, a zwłaszcza „organizacji uczącej się”, której cechą charakterystyczną jest umiejętność nieustającego rozwoju szkoły przez reagowanie na zróżnicowane i zmienne potrzeby należących do niej zbiorowości. Analizie – na podstawie literatury przedmiotu badań – poddano również stan wiedzy na temat funkcjonowania niepublicznych szkół podstawowych w kontekście wpływu transformacji ustrojowej na przemiany edukacyjne.
W części empirycznej przedstawiono metodologiczne założenia badań własnych (rozdział 3). Ukazano cele, problemy badawcze oraz przyjęty model badań. Ponadto zarysowano przebieg i organizację badań, uwzględniając odpowiednie – dla przyjętej koncepcji – metody i narzędzia badawcze. Można tu także znaleźć charakterystykę badanych szkół oraz respondentów (rozdział 4). Rozdział 5 przedstawia szczegółowe wyniki badań własnych odnoszące się do tych kategorii potrzeb społecznych, w zakresie których uzyskano najciekawsze rezultaty. Skoncentrowano się na następujących grupach potrzeb społecznych: łączności, przynależności do grupy, więzi emocjonalnej, społecznej akceptacji, społecznej gratyfikacji, organizacji, współuczestnictwa, ochrony i autonomii…
Spis treści
Wstęp1. Teoretyczne podstawy badania potrzeb
1.1. Definicje i wybrane koncepcje potrzeb
1.1.1. Pojęcie potrzeby
1.1.2. Wybrane koncepcje potrzeb
1.2. Miejsce potrzeb społecznych w systemie potrzeb człowieka
1.3. Problematyka potrzeb w badaniach własnych
1.3.1. Potrzeby obiektywne a potrzeby subiektywne
1.3.2. Potrzeby jednostek a potrzeby zbiorowości
1.3.3. Stopnie zaspokojenia potrzeb
1.3.4. Zróżnicowanie potrzeb człowieka
1.4. Empiryczna operacjonalizacja potrzeb w badaniach naukowych
2. Szkoła w kontekście .problematyki badawczej
2.1. Szkoła jako instytucja
2.2. Szkoła jako organizacja społeczna
2.2.1. Szkoła jako organizacja ucząca się
2.3. Szkoła jako przedmiot krytyki społecznej
2.4. Transformacja ustrojowa w Polsce i jej wpływ na przemiany edukacyjne
2.5. Potrzeby społeczne jako czynnik stymulujący rozwój szkół niepublicznych
2.6. Funkcjonowanie niepublicznych szkół podstawowych w Polsce po roku 1989
3. Koncepcja metodologiczna własnych badań empirycznych
3.1. Przyjęte założenia badań
3.2. Cele badań; problem i problematyka badawcza
3.3. Operacjonalizacja podstawowych pojęć
3.4. Model badań własnych
3.5. Metody, techniki i narzędzia badań
3.6. Teren i przebieg badań; badane zbiorowości
4. Charakterystyka badanych zbiorowości
4.1. Sytuacja finansowa i infrastruktura materialna badanych szkół
4.2. Oferta programowa i organizacja pracy badanych szkół
4.3. Ogólna charakterystyka badanych społeczności szkolnych
5. Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych podmiotów szkolnych
5.1. Uczniowie klas I–III
5.2. Uczniowie klas IV–VI
5.3. Nauczyciele
5.4. Rodzice
Wnioski z badań własnych
Podsumowanie
Postulaty końcowe
Aneks
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-633-8
-
Autor:
Zuzanna Zbróg