-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Uniwersytet Rzeszowski
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Praca dr Zofii Fraczek i dr Barbary Lulek zasługuje na uwagę każdego, kto zajmuje się podstawami pedagogiki, a zwłaszcza tą jej subdyscypliną, jaką jest pedagogika rodziny. Książka wpisuje się w wiele kontekstów, przy pomocy których możemy usiłować ją rozpatrywać. Wielość tych kontekstów świadczy sama przez się o wartości publikacji i jej swoistej „wielofunkcyjności”. Książka zawiera niezbędne elementy, które układają się w interesującą lekturę i studium. Układ treści podręcznika w szczególny sposób zdaje się wpisywać w bardzo interesujące ujęcie problematyki, które możemy określić jako antropologiczne, czyli antropologiczną pedagogikę rodziny, zwracając się do postaw wychowania, wynikających z lektury sytuacji człowieka i jemu najbliższego środowiska rodzinnego.
W tym sensie nade wszystko trzeba podkreślić, że książka jest aktualna i zdaje się odzwierciedlać tendencję współczesnej myśli pedagogicznej (także w Polsce), która uświadamia sobie niemożność prowadzenia nie tylko pracy dydaktycznej i wychowawczej, lecz również budowania refleksji teoretycznej w każdej z dyscyplin i subdyscyplin pedagogicznych bez podłoża antropologicznego. Autorki książki, skupiając się zwłaszcza na fakcie wychowania w rodzinie i jej roli w życiu ludzkim, potrafiły skorzystać z tej interdyscyplinarności i podjęły wytrwałą analizę nie tylko podstawowych aspektów i problemów bezpośrednio związanych z obszarem swoich zainteresowań, lecz również dążyły do odzwierciedlenia tła społecznego i kulturowego swoich poszukiwań.
Przedstawienie problemu, konstrukcja opracowania, stałe utrzymywanie się w rytmie dobrej narracji, wieloaspektowe wyczerpanie problematyki pozwalają stwierdzić, że książka stanowi dojrzały owoc poszukiwań Autorek oraz wartościowy wkład do budowania w Polsce współczesnej pedagogiki rodziny. Z recenzji ks. dra hab. Mariana Nowaka, prof. KUL
Spis treści
Rozdział I: Kształtowanie się pedagogiki rodziny jako dyscypliny naukowej (Zofia Frączek) – Uzasadnienia dla integracji wiedzy o rodzinie, Pedagogika rodziny jako subdyscyplina pedagogiczna, Specyfika wychowania w rodzinie, Zasady wychowania w rodzinie,Rozdział II: Znaczenie rodziny w życiu człowieka (Zofia Frączek) – Pojęcie rodziny – przegląd stanowisk, Przemiany funkcji i zadań rodziny, Potrzeby dziecka i jego wspieranie w rodzinie, Wspólnota rodzinna miejscem odkrywania wartości miłości,
Rozdział III: Wychowawcza wartość rodziny (Zofia Frączek) – Przemiany ról rodzicielskich i ich wychowawcze konsekwencje, Wpływ postaw rodzicielskich i stylów wychowania w rodzinie na rozwój dziecka, Ocena wychowawczej działalności rodziny w jej wybranych typologizacjach, Specyfika i skuteczność metod wychowania w rodzinie, Dysfunkcjonalny system rodzinny jako środowisko wychowawcze,
Rozdział IV: Współpraca szkoły z rodziną ucznia (Barbara Lulek) – Współdziałanie – współpraca – partnerstwo – dialog nauczycieli i rodziców, Dziedziny współpracy szkoły z rodziną, Tradycyjne i współczesne formy partnerstwa – współpracy – współdziałania rodziców z nauczycielami, Wybrane modele współpracy szkoły z rodziną i środowiskiem,
Rozdział V: Uwarunkowania procesu diagnostycznego w rodzinie (Barbara Lulek) – Diagnoza rodziny jako podstawowego środowiska wychowawczego, Kryteria diagnozy rodziny, Diagnoza typologiczna i klasyfikacyjna środowiska życia dziecka, Przegląd metod, technik i narzędzi stosowanych w diagnozie rodziny, Zasady diagnozy w środowisku rodzinnym,
Rozdział VI: Rodzina jako miejsce realizacji działań profilaktycznych (Barbara Lulek) – Poziomy i strategie działań profilaktycznych w rodzinie, Rola rodziny w procesie działań profilaktycznych, Sposoby opracowania programów profilaktycznych w rodzinie, Programy profilaktyczne kierowane ku rodzinie, Modele profilaktyki realizowane w środowisku rodzinnym, Zakończenie, Conclusion, Bibliografia, Spis tabel, Słownik ważniejszych pojęć.
Chapter I: Family pedagogics as a scientific discipline – formation (Zofia Frączek) – Reasoning for family knowledge integration, Family pedagogics as a pedagogical subdiscipline, Specific character of family education, Rules of family education,
Chapter II: Significance of a family in man’s life (Zofia Frączek) – Family concept – conceptions review, Changes in family function and duty, Supporting child in a family and child’s needs, Family union as a place of discovering love value),
Chapter III: Educational value of a family (Zofia Frączek) – Parental role changes and their educational consequences, Parental attitude and family education styles – their influence on child’s development, Evaluating educational activity of a family in selected types, Family education methods – this specific character and effectiveness, Disfunctional family system as an educational environment,
Chapter IV: Cooperation between school and student’s family (Barbara Lulek) – Cooperation – coworking – partnership – teachers and parents dialogue, School and family coworking fields, Parents and teachers – traditional and modern forms of partnership-coworking-cooperation, School, family and evrironment cooperation models,
Chapter V: Conditioning of family diagnostic process (Barbara Lulek) – Diagnosing family as a basic educational environment, Family diagnosis criteria, Typological and classificational diagnosis of child’s living environment, Diagnosing family – the review of methods, techniques and tools, The rules of diagnosing in a family environment,
Chapter VI: Family as a place of executing preventive activity (Barbara Lulek) –Preventive activities in a family – levels and strategies, Family role in preventive activities process, Family preventive program – ways of elaborating, Preventive programs directed to family, Preventive models exectuted in family environment, Zakończenie, Conclusion, Bibliography, Tables index, Glossary of main concepts.
Książka
-
ISBN:
978-83-7338-615-0
-
Autor:
Zofia Frączek, Barbara Lulek
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2010
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
212
-
Oprawa:
miękka