-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Waldorfski program nauczania Cele i zadania edukacyjne oraz treści nauczania. Wersja angielska
Kraków 2011, wyd. 1., format 165 x 240, objętość 560 str., oprawa twarda
Szkoły waldorfskie są znane ze swej awangardowej roli w dążeniach o niezależność szkół od instytucji państwowych oraz innych grup nacisku. Są również pionierami w zakresie struktur organizacyjnych opartych na kolegialnych samorządach złożonych z nauczycieli i rodziców. Szkoły waldorfskie opracowują własne programy nauczania, korzystając przy tym z doświadczeń innych szkół. Książka pod redakcją Martyna Rawsona i Tobiasa Richtera jest udanym przykładem takiego programu nauczania. Został on samodzielnie opracowany przez zespół młodych angielskich nauczycieli we współpracy z Uniwersytetem w Plymouth i może stanowić inspirujący przykład dla tych wszystkich, którzy zadają sobie dziś następujące pytanie: Jak w nowy sposób wykorzystać to, co w dwudziestym wieku zainicjował ruch pedagogicznej reformy? Johannes Kiersch
[…] Od czasu, gdy po raz pierwszy wydaliśmy tę książkę w roku jubileuszowym 2000, nie tylko wiele wody upłynęło w przysłowiowej rzece, ale także zmienił się świat, i to w sposób niemal niewyobrażalny. Nic nie wskazuje na to, aby stale zwiększające się tempo zmian społecznych miało ulec spowolnieniu. Globalizacja weszła do słownika powszechnie używanych terminów, a jej przełomowe skutki widać każdej dziedzinie życia, chociaż ludzie na ulicy, a nierzadko także profesorowie w swoich instytutach nie bardzo uświadamiają sobie, co się dzieje. Nadto świat nie jest miejscem bezpieczniejszym czy spokojniejszym. Opowieści o terroryzmie, wojnie, zmianach klimatycznych, „ruchach tektonicznych”, których źródłem są centra potęg ekonomicznych, i o widmie ekstremizmu politycznego wypełniają nadawane przez całą dobę serwisy informacyjne oraz nasze nocne koszmary. W edukacji zaś powszechne stają się klimat niepokoju, strach przed pozostaniem w tyle w wyścigu o dobre miejsce w testach PISA, pomiary i kontrole, coraz silniej kształtując myślenie urzędników instytucji oświatowych. […]
[…] Gdy wraz z Tobiasem Richterem wydaliśmy angielską wersję waldorfskiego programu nauczania, wyobrażaliśmy sobie, że po pięciu, najdalej siedmiu latach zostanie ona skorygowana. Zakładaliśmy, że nasza próba nakreślenia zrębów waldorfskiego programu nauczania pozostanie tym właśnie, czyli próbą. Myśleliśmy, że będzie podstawą, punktem wyjścia do dalszych modyfikacji, pewnego rodzaju wskaźnikiem sygnalizującym, jak sytuacja wygląda teraz; że po pięciu latach intensywnych badań zbierze się wystarczająco dużo obserwacji i ocen, które narzucą konieczność wprowadzenia znaczących zmian.
Stało się natomiast tak, że nasza książka została przetłumaczona na wiele innych języków. Powstały przekłady, które widziałem lub o których słyszałem: na język rosyjski, ukraiński, włoski, hiszpański, tajski, szwedzki, fiński, węgierski, gruziński, serbsko-chorwacki; słyszałem też o tłumaczeniu dużych partii tej Książki na język chiński i prawdopodobnie na koreański (przepraszam, jeśli czyjeś starania uszły mojej uwadze). Wiem, że w niektórych wypadkach tłumaczenie służyło tylko za podstawę do napisania adaptacji odpowiedniej dla danego kraju. Tak było w Rosji, gdzie długi proces adaptacji został dobrze udokumentowany. A teraz powstaje polski przekład. To wspaniałe – powstaje pewnego rodzaju globalna przeciwwaga dla stert państwowych programów nauczania i tabeli standardów.[…] Martyn Rawson
Spis treści
Przedmowa do wydania angielskiego, M. RawsonPrzedmowa do wydania polskiego, M. Rawson
Wstęp, M. Rawson
1. Antropozofi a jako podstawa edukacji waldorfskiej, M. Rawson
1.1. Antropologia antropozoficzna
1.2. Indywiduacja
2. Fazy rozwoju dziecka a program waldorfski, J. Burnett ,T. Mepham, M. Rawson
2.1. Okres od narodzin do 7 roku życia
2.2. Gotowość szkolna
2.3. Okres od 7 do 14 roku życia
2.4. Okres od 7 do 9 roku życia
2.5. 9/10 rok życia
2.6. Od 10 do 12 roku życia
2.7. Od 12 do 14 roku życia
2.8. Wiek młodzieńczy
2.9. Struktura szkoły
3. Metodyka nauczania w szkołach waldorfskich, J. Burnett , T. Mepham, M. Rawson
3.1. Nauczyciel klasowy
3.2. Struktura dnia szkolnego
3.3. Lekcja główna
3.4. Znaczenie rytmu w nauczaniu
3.5. Zapominanie i zapamiętywanie
3.6. Uczenie się etapami
3.7. Nauczanie całej klasy
3.8. Znaczenie opowiadania
3.9. Język obrazowy i wyobrażeniowy
3.10. Podręczniki
3.11. Autorytet nauczyciela
3.12. Dyscyplina
3.13. Wartości
4. Ewaluacja i ocenianie, T. Mepham, M. Rawson
4.1. Dokumentacja
4.2. Stale prowadzona obserwacja dziecka
4.3. Świadectwa opisowe
4.4. Opisowy obraz ucznia (sylwetka)
4.5. Obserwacja i omawianie dziecka
4.6. Obserwowanie i omawianie klasy
5. Samorządność w szkołach waldorfskich, M. Rawson, J. Swann
5.1. Republika nauczycieli
5.2. Współpraca rodziców i nauczycieli
5.3. Ciągłe podnoszenie jakości
6. Program nauczania przedszkolnego, S. Jenkinson
6.1. Przedszkole (wiek od 3 do 6 lat)
6.2. Ogólne zasady
6.3. Charakterystyka wczesnego dzieciństwa
6.4. Nauczanie w okresie wczesnego dzieciństwa – cele
6.5. Jeden dzień w przedszkolu (przykład)
6.6. Wprowadzenie do formalnego nauczania
7. Horyzontalny program nauczania, M. Rawson, K. Podirsky, T. Richter, H. Schirmer
7.1. Nauczanie początkowe: klasy 1–3
7.2. Klasy 4–6
7.3. Klasy 7–8
7.4. Sumaryczne ujęcie okresu szkoły średniej (klasy 9–12)
7.5. Klasa 9
7.6. Cele nauczania w 9 klasie
7.7. Klasa 10
7.8. Cele nauczania w klasie 10
7.9. Klasa 11 -04 09:23:31
7.10. Cele nauczania dla klasy 11
7.11. Klasa 12
7.12. Cele nauczania w 12 klasie
8. Wertykalny program nauczania
8.1. Matematyka, G. Kniebe, K. Podirsky, T. Richter, D. Urieli
8.2. Zajęcia artystyczne, T. Richter, U. Rolfi ng, M. van Santvliet, M. Rawson
8.3. Chemia, G. Kennish, W. Oppolzer
8.4. Prace ręczne i rzemiosła, M. Rawson (redakcja)
8.4.1. Prace ręczne, koszykarstwo, krawiectwo, przędzenie, batik, tkactwo, kartonaż i introligatorstwo, H. David, J. Milne
8.4.2. Stolarstwo, ciesielka, obróbka metali i wykonywanie masek, B. Graves, H. Seufert
8.4.3. Lalkarstwo, T. Richter
8.5. Język ojczysty i literatura, J. Alwyn, M. Rawson
8.6. Eurytmia, R. Bock, B. Reepmaker, E. Reepmaker
8.7. Języki obce, M. Rawson
8.7.1. Język niemiecki, W. Forward, M. McGovern, M. Rawson
8.7.2. Język francuski, A. Denjean, A. Kux, M. Scott , A. Tandree
8.8. Ogrodnictwo, S. Gill man, K. Matzke
8.9. Geografi a, C. Gopfert, M. Rawson, T. Richter
8.10. Historia, M.W. Gott e, R. Kneucker, C. Lindenberg, M. Rawson
8.11. Informatyka, R. Jarman, M. Rawson
8.12. Nauki biologiczne, G. Kennish, E.-M. Kranich, W. Schad
8.13. Zajęcia ruchowe, M. Baker, D. Harr ap, M. Rawson, R. Sim
8.14. Muzyka, B. Masters, P.M. Riehm, S. Ronner
8.15. Filozofi a, E. Dick, R. Zienko
8.16. Fizyka, G. Kniebe, K. Podirsky, D. Urieli
8.17. Praktyczne projekty i praktyki zawodowe, E. Dick, K. Podirsky, M. Rawson, T. Richter
8.18. Kompetencje społeczne, M. Rawson, C. Strawe
8.19. Nauka o sztuce i estetyka, M. Rawson, M. Schuchardt
8.20. Technologia, K. Hruza, R. Kneucker
Bibliografia, M. Rawson
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-282-8
-
Autor:
Martyn Rawson, Tobias Richter