-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2010, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 116 str., oprawa miękka
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie najważniejszych cech Herbartowskiej pedagogiki, która jest w zasadzie filozofią nauczania wychowującego.
[...] Herbart nigdy nie przestał być filozofem i dlatego jego pedagogika pozostała otwarta na kwestie filozoficzne.
[...] z jednej strony pedagogika Herbarta może być interpretowana tylko jako część jego filozofii, a z drugiej – jego filozofowanie nabiera sensu wówczas, gdy śledzimy drogi jego pedagogicznego myślenia.
Niniejsza praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym postaram się wprowadzić Czytelnika w bardzo złożony kontekst życia i twórczości Herbarta, odsyłając jednocześnie do mojej pierwszej książki, której znajomość wydaje mi się niezbędna do zrozumienia wielu istotnych kwestii.
Rozdział drugi poświęcony jest najważniejszym źródłom, z których Herbart czerpał wiedzę i które zainspirowały jego filozoficzno-pedagogiczne poglądy. Podstawy „pedagogiki naukowej” zostaną omówione w rozdziale trzecim. Rozdział czwarty obejmuje części składowe wychowania, które spaja Herbertowskie nauczanie wychowujące. Jego istota zostanie szczegółowo omówiona w rozdziale piątym.
Parafrazując wypowiedź Herbarta dotyczącą związku między jego poglądami filozoficznymi i pedagogicznymi, chciałbym na zakończenie tego krótkiego wstępu podkreślić, że niniejsza książka jest skierowana przede wszystkim do osób, które uprzednio zapoznają się z moją refleksją nad twórczością filozoficzną Herbarta wyrażoną w książce Johann Friedrich Herbart i jego miejsce w kontekście pokantowskiej myśli idealistycznej.
Spis treści
WstępFilozof wśród pedagogów i pedagog wśród filozofów
Filozoficzne źródła „nauki o cnocie” (Tugendlehre )
Kantowska nauka o moralności
Filozofia społeczna Wolff a
Fichte
Podstawy pedagogiki „naukowej”
Etyka
Psychologia, czyli nauka o duszy, drugim fi larem Herbartowskiej pedagogiki
Miejsce religii w wychowaniu
Części składowe wychowania
Kierowanie (Regierung )
Cel kierowania
Środki kierowania dzieckiem
Wydawanie poleceń
Nauczanie wychowujące
Nauczanie a kierowanie dzieckiem i dyscyplinowanie
Cel nauczania
Dyscyplinowanie (Zucht )
Dyscyplinowanie a kierowanie dzieckiem i nauczanie
Cel dyscyplinowania
Pojęcie i istota moralności
Istota dyscyplinowania
Dyscyplinowanie a kształtowanie charakteru
Środki dyscyplinowania
Postępowanie dyscyplinujące – podsumowanie
Istota nauczania wychowującego
Wielostronność zainteresowania
Zgłębianie, namysł, jasność, asocjacja, system, metoda
Warunki wielostronności
O zainteresowaniu
Rozpoznanie (Erkenntnis ) i współodczuwanie (Teilnahme )
Elementy rozpoznania i współodczuwania
Rodzaje zainteresowań
Nauczanie jako dopełnianie doświadczenia i obcowania
Stopnie nauczania
Tok lekcji
Zakończenie
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-256-9
-
Autor:
Andrzej Murzyn