Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Beata Dyrda,
Waga produktu: 0.150 kg
EAN: 9788373089631
Wysyłka od: 9.00 PLN
Wydawca: Impuls


Kraków 2007,  wyd. 1, format 165 x 235, objętość 98 str., oprawa miękka

Problematyka podjęta w książce dotyczy zagadnień edukacji uczniów zdolnych. Celem powstania publikacji jest uwrażliwienie wszystkich zainteresowanych osób (rodziców, nauczycieli, pedagogów i psychologów) na specjalne potrzeby edukacyjne uczniów zdolnych, wskazanie sposobów rozpoznawania zdolności i wrażliwości dzieci oraz zwrócenie ich uwagi na identyfikowanie i zapobieganie negatywnym zjawiskom niepowodzeń szkolnych.

W pracy opisany został proces diagnozowania Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych - zjawiska, które dotyczy uczniów zdolnych mających trudności w nauce. Zjawisko to obejmuje coraz szerszą populację uczniów zdolnych, a przygotowana publikacja ma pozwolić nauczycielom i pedagogom rozpoznawać przyczyny niepowodzeń szkolnych, właściwie je diagnozować oraz podejmować odpowiednie środki zaradcze.


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1
Uczeń zdolny i jego rozpoznawanie
1.1. Sylwetka ucznia zdolnego
1.2. Charakterystyka funkcjonowania uczniów zdolnych
1.3. Uwarunkowania rozwoju uczniów zdolnych

Rozdział 2
Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych
2.1. Przyczyny niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych
2.2. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych
2.3. Rozpoznawanie Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych

Rozdział 3
Przeciwdziałanie niepowodzeniom szkolnym uczniów zdolnych
3.1. Rola rodziny w rozwijaniu zdolności dziecka
3.2. Rola szkoły w stymulowaniu rozwoju uczniów zdolnych i zapobieganiu niepowodzeniom
3.3. Zapobieganie i terapia Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych

Zakończenie

Bibliografia

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7308-963-1

  • Autor: 

    Beata Dyrda

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss