-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2007, wydanie 2, format 165 x 235, objętość 240 str., oprawa miękka
Książka składa się z dwóch części, których kolejność jest podyktowana dążeniem do możliwie pełnego, a zarazem merytorycznie uzasadnionego przedstawienia problematyki zdrowia w kontekście wartości i oddziaływań edukacyjnych.
Część pierwsza skoncentrowana jest wokół tematów zdrowie – wartość. Podjęto tu rozważania na temat historycznie, cywilizacyjnie i dyscyplinarnie uwarunkowanych sposobów konceptualizacji zdrowia. Poruszono także problematykę kultury zdrowotnej.
Część druga jest uzupełnieniem wcześniejszych rozważań o koncept edukacyjny. Zawarto tu uzasadnienia dla uznania zdrowia za niezbywalny przedmiot współczesnej edukacji w rodzinie i szkole oraz nakreślono kierunki i metody edukacji w tym zakresie.
Książka powinna zainteresować specjalistów zajmujących się problematyką zdrowia , wartości i edukacji, studentów pedagogiki oraz naukowców zajmujących się tą dziedziną.
Spis treści
WstępCzęść I
Zdrowie i kultura zdrowotna – różne perspektywy poznawcze
Rozdział I
Teoretyczne podstawy refleksji o zdrowiu
Tradycyjne i współczesne modele zdrowia
Biomedyczny model zdrowia
Holistyczny model zdrowia. Systemowy obraz świata
Pojęcie zdrowia w medycynie i naukach społecznych
Socjologiczne modele zdrowia
Model socjomedyczny
Model socjoekologiczny
Zdrowie – wybrane aspekty perspektywy psychologicznej
Rozdział II
Aksjologiczne konteksty zdrowia
Znaczenie wartości w problematyce edukacyjnej
Zdrowie jako kategoria aksjologiczna
Wokół pojęć „wartość zdrowie” i „wartość zdrowia”
Płaszczyzny zdrowia w ujęciu aksjologicznym
Zdrowie jako wartość socjalizowana
Wartość zdrowia – przedmiot pragnień i cel dążenia człowieka?
Zdrowie jako wartość – perspektywa medialno-edukacyjna (opis medialny)
Rozdział III
Kultura zdrowotna jako obszar refleksji pedagogicznej
Od kultury ogólnej do ujęcia wartości w kulturze
Kulturowe ujęcie wartości
Miejsce i funkcjonowanie wartości zdrowie i wartości zdrowia w kulturze
Kształtowanie kultury zdrowotnej – zadanie i wyzwanie współczesnej edukacji. Kultura dla zdrowia – zdrowie dla kultury
Część II
Zdrowie w perspektywie pedagogicznej. Indywidualne wybory i społeczne interesy
Rozdział I
Zdrowie jako przedmiot edukacji
Pedagogiczne implikacje holistycznego modelu zdrowia
Styl życia – współczesną kategorią wychowawczą
Podmiotowe uwarunkowania aktywności zdrowotnej człowieka
Wiedza na temat zdrowia
Przekonania zdrowotne i ich korelaty osobowościowe
Umiejętności życiowe
Zachowania problemowe dzieci i młodzieży jako wyzwanie dla edukacji
Rozdział II
Edukacja zdrowotna w perspektywie nauk pedagogicznych i promocji zdrowia
Wokół pojęcia „edukacja zdrowotna”
Edukacja zdrowotna a promocja zdrowia
Pojęcie i zakres promocji zdrowia
Modele edukacji zdrowotnej. Wnioski dla praktyki pedagogicznej
Teleologiczne aspekty edukacji zdrowotnej
Rozdział III
Zdrowie i jego promocja w edukacji dzieci i młodzieży. Zdrowotny wymiar edukacji wyzwaniem XXI wieku
Szkoła jako środowisko edukacji zdrowotnej
Założenia i strategia szkolnej edukacji zdrowotnej
Środowisko psychospołeczne szkoły a zdrowie uczniów
Rodzina wobec wyzwań współczesnej edukacji zdrowotnej
Rodzinne konteksty zdrowia
Udział rodziny w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży
Zakończenie
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-799-6
-
Autor:
Mirosław Kowalski, Anna Gaweł