-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2007, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 300 str., oprawa twarda
Autorem książki „Zamiast edukacji” jest John Holt, jeden z najbardziej reprezentatywnych dla ruchu domowej edukacji i radykalnej krytyki szkoły powszechnej przedstawicieli amerykańskiej humanistyki. Książkę tę wydał po raz pierwszy w połowie lat siedemdziesiątych minionego stulecia i wpisała się ona w znaczący sposób w dziedzictwo praktyki i myśli pedagogicznej.
Jest to niezwykle ujmujący przewodnik po krainie dziecięcego świata, w której uczenie się jest procesem naturalnym, sprawiającym wielką radość, pozwalającym na czerpanie z niego przyjemności. Holt nie pisał tej książki po to, by nauczyciele szkolnictwa powszechnego znaleźli w niej inspiracje do innowacji, czy reform, gdyż w nie absolutnie nie wierzył. Nie chodziło mu o usprawnienie systemu edukacji, ale o całkowite pozbycie się go.
Dzięki lekturze tej książki łatwiej będzie zrozumieć Czytelnikowi, czym różni się edukacja domowa od tej, jaka ma miejsce w Summerhill – jednej z najbardziej autorytarnych szkół alternatywnych na świecie. Holt przestrzega nauczycieli kochających swój zawód przed traceniem energii na zmianę tego, czego się zmienić nie da, czyli szkoły publicznej. Sugeruje podjęcie wysiłku na rzecz stworzenia własnej, wolnej szkoły, która przyniosłaby radość uczenia się wszystkim uczniom i nauczycielom.
Niektóre elementy podejścia Holta zostały przejęte do współczesnej edukacji instytucjonalnej, formalnej, a nawet klasycznej, jako swoistego rodzaju innowacje wspierające jakość tego procesu, np. zawieranie kontraktu z uczniami czy udzielnie informacji zwrotnej. Jeśli sięgniemy po tę książkę z własnej, nieprzymuszonej ciekawości, to proces ten zaistnieje w sposób naturalny, mimowolny, uświadamiając nam prawdę o nas samych, o naszych zasobach i o edukacji, która jest cząstką naszego życia
Książka Holta jest dowodem na to, że uczenie się może być jak udział w koncercie ulubionego artysty. Po przeczytaniu jej zapewne niektórzy Czytelnicy poproszą o bis, sięgając po nią ponownie, a może i wykorzystując w swoim życiu osobistym, czy zawodowym, to co wydało im się najważniejsze lub najbardziej wartościowe.
Spis treści
Wprowadzenie do wydania polskiegoWprowadzenie do wydania amerykańskiego
Rozdział 1
Działanie, a nie „edukacja”
Rozdział 2
Mit „uczenia się”
Działanie jest uczeniem się
Dziecko nie „przygotowuje się”
Wiedza jest działaniem
Rozdział 3
Szkoły aktywnych ludzi przeciwko szkołom edukatorów
To nie ma związku z chomikami
To nie ma związku z zasadami
nauczyciele i Nauczyciele
Siła przeciw prawdzie
Rozdział 4
Zasoby przydatne aktywnym ludziom
Rozdział 5
Więcej zasobów dla ludzi aktywnych
Biblioteki – centra zasobów dla ludzi aktywnych
Inne zasoby
Rozdział 6
Pomysły związane ze sportem
Rozdział 7
Aktywni ludzie i ich nauczyciele
Natura informacji zwrotnej
Informacja zwrotna bez pomocy nauczyciela
Zagadnienia właściwej kolejności
Opracowywanie zagadnienia w głowie
nauczyciel jako źródło wsparcia
nauczyciel jako przewodnik
Rozdział 8
Jeszcze o nauczycielach przy pracy
Matematyczny praktyk i jego pomocnicy
Użyteczne wzorce dla pisarzy
Zastosowania jednomyślności
Rozdział 9
Prawdziwy autorytet nauczycieli
Rozdział 10
O naturze ludzkiej
Rozdział 11
Jedna z najlepszych Szkół
Opis
Dlaczego to działa
Rozdział 12
Klęska reformy oświaty
Szkoły są gorsze
Mit i oszustwo „podstaw”
Rozdział 13
Po co są Szkoły?
Wygrani i przegrani
Szkoły muszą ponosić porażkę
Nieuczciwy wyścig
Uczenie się życia jako przegrany
Rozdział 14
Czego muszą nauczyć wszystkie Szkoły
Człowiek ekonomiczny
Rozdział 15
Posłuszni oprawcy
Rozdział 16
Przekształcić Szkoły w szkoły
Rozdział 17
Po co w ogóle nauczać?
Reformatorzy systemu Edukacji
Rozdział 18
Czy mamy jakieś szanse?
Co mogą zrobić rodzice?
Drogi ucieczki
Dodatki
Dodatek A
Dodatek B
Dodatek C
Wybrana bibliografia
Edukacja i społeczeństwo
Pokrewne problemy społeczne
Rozwój i psychologia człowieka
Filmy
Inne źródła informacji
O autorze
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-906-8
-
Autor:
John Holt