-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2009, wydanie 2, format 165 x 235, objętość 110 str., oprawa miękka
Praca zawiera podstawowe informacje teoretyczne dotyczące zdolności oraz sposoby diagnozowania dwóch obszarów rozważań – cech inteligencji oraz myślenia twórczego, stanowiących podstawowe uwarunkowania sukcesów szkolnych i życiowych dzieci i młodzieży. W oparciu o powyższe przedstawiono główne sposoby stymulowania wymienionych właściwości psychicznych oraz drogę przygotowania nauczycieli do działań na rzecz rozwoju zdolności uczniów.
Prezentowana publikacja odpowiada na postulat rozwijania zdolności uczniów, w tym kreatywności – wynikający z założeń reformowanej szkoły.
Książka powinna zainteresować wszystkich, którzy są przekonani o istotnym znaczeniu umiejętności diagnozowania zdolności uczniów i ich rozwijania w edukacji szkolnej, a więc: nauczycieli wszystkich typów szkół i wszystkich przedmiotów nauczania, studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli akademickich pracujących w kolegiach nauczycielskich, w wyższych szkołach pedagogicznych i uniwersytetach, pracowników pedagogicznych ośrodków doskonalenia nauczycieli oraz biblioteki uniwersyteckie i pedagogiczne, jak również stowarzyszenia oświatowe.
Spis treści
WstępI. Cechy intelektualne i ich rozpoznawanie
1. Analiza pojęcia „zdolność”
2. Teorie inteligencji
3. Poznawanie poziomu cech intelektualnych jednostki
3.1. Łatwość wypowiedzi werbalnych
3.2. Bogaty zasób słownictwa
3.3. Znajomość pojęć wykraczających poza program nauczania
3.4. Szeroki zakres wiedzy z interesujących jednostkę dziedzin
3.5. Systematyczne czytelnictwo
3.6. Rozumienie trudniejszych treści
3.7. Sensowność wypowiedzi
3.8. Logiczne wyciąganie wniosków
3.9. Szybkie znajdowanie rozwiązań w nowych sytuacjach
3.10. Łatwość skupiania uwagi
3.11. Spostrzegawczość – zwracanie uwagi na istotne elementy
3.12. Łatwość tworzenia wyobrażeń przestrzennych
3.13. Stosowanie skutecznych sposobów uczenia się i zapamiętywania wiedzy
3.14. Brak trudności w procesie uczenia się
4. Dlaczego nauczyciele i rodzice powinni poznawać poziom inteligencji
dzieci i młodzieży?
II. Myślenie twórcze i jego rozpoznawanie
1. Teorie twórczości
2. Rozpoznawanie poziomu myślenia twórczego
2.1. Obserwacyjne przejawy poziomu myślenia dywergencyjnego
2.2. Testy myślenia dywergencyjnego
3. Znaczenie analizy poziomu myślenia twórczego
III. Stymulowanie cech indywidualnych w procesie wychowania i kształcenia
1. Podstawowe założenia
2. Wspomaganie rozwoju dziecka w domu
3. Zakres i sposoby stymulowania cech intelektualnych
4. Zakres i sposoby stymulowania myślenia twórczego
4.1. Twórczy nauczyciele
4.2. Działania rozwijające twórcze myślenie dzieci i młodzieży
IV. Uwagi końcowe
Bibliografia
Aneksy
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-147-0
-
Autor:
Krystyna Bieluga