Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Jadwiga Daszykowska,
Waga produktu: 0.290 kg
EAN: 9788373088429
Wysyłka od: 9.00 PLN
Wydawca: Impuls

Kraków 2007, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 182 str., oprawa mięka

Dążenie do podwyższania jakości wszystkich aspektów życia człowieka to podstawowe zadanie zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki naukowej. Dla pedagogiki jest to nowe wyzwanie. W tym kontekście analiza problemu ma duże znaczenie z punktu widzenia rozwoju jednostki w trakcie jej życia i uwarunkowań społecznych tego procesu.

Autorka opisuje jakość życia na przykładzie nauczycieli studiujących. Grupa ta bywa bardzo rzadko przedmiotem badań naukowych. W książce zwrócono uwagę na określenie czynników istotnych dla poczucia jakości życia nauczycieli, z punktu widzenia ich motywacji do działania, wybór i sposób realizacji celów życiowych oraz przyjęcie określonego systemu wartości. Nie pominięto także analizy sytuacji życiowej jednostki, która determinuje jej interakcje społeczne, pośrednio wpływa na motywację, przyjmowane cele i wartości. Wraz z indywidualnym doświadczeniem staje się podstawą do refleksji nad własną egzystencją.

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1
Jakość życia a terminy pokrewne

Jakość jako kategoria określająca życie
Terminy pokrewne pojęciu „jakość życia”
Szczęście, radość i zadowolenie – przegląd poglądów filozoficznych, psychologicznych i socjologicznych
Poczucie szczęścia i nieszczęścia a jakość życia

Rozdział 2
W poszukiwaniu pedagogicznej koncepcji jakości życia

Geneza terminu
Koncepcje jakości życia w literaturze i badaniach naukowych
Pedagogiczna koncepcja jakości życia

Rozdział 3
Wybrane wskaźniki oceny jakości życia

Kształtowanie oceny jakości życia
Wartości a ocena jakości życia
Cele życiowe a ocena jakości życia
Motywy a ocena jakości życia

Rozdział 4
Przegląd badań nad jakością życia nauczycieli studiujących

Rozdział 5
Metodologiczne podstawy badań własnych nad jakością życia

Analiza i uzasadnienie tematu badań
Cele pracy i problemy badawcze
Hipotezy, zmienne i wskaźniki
Metody badań
Osoby badane i tereń badań
Charakterystyka badanej grupy

Rozdział 6
Jakość życia w ocenie nauczycieli studiujących

Obiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących
Subiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących
Satysfakcje cząstkowe z życia nauczycieli studiujących

Rozdział 7
Wnioski z badań nad jakością życia nauczycieli studiujących
Zakończenie
Bibliografia

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7308-842-9

  • Autor: 

    Jadwiga Daszykowska

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss