-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2007, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 316 str., oprawa miękka
W książce zestawiono dwudziestowieczne polskie i niemieckie koncepcje edukacji kulturalnej. Starano odpowiedzieć na pytania, jakie wizje edukacji kulturalnej można zidentyfikować w obu krajach, w jaki sposób są one konstruowane, na co kładzie się w nich akcent, jaką misję przypisuje się edukacji kulturalnej?
Publikacja prezentująca teoretyczne projekty edukacji może mieć także walor praktyczny, gdyż wciąż szuka się porozumienia, zbliżenia, kooperacji z sąsiadem, z którym nasze kontakty nie zawsze układały się najlepiej i po dziś dzień nie są idealne. Odmienność może być płaszczyzną wymiany, źródłem wzajemnych inspiracji, impulsem do refleksji nad własnym dorobkiem i do nowych pomysłów, a być może również do stworzenia wspólnego polsko-niemieckiego projektu edukacji kulturalnej.
Spis treści
WstępRozdział I
Niemieckie koncepcje edukacji kulturalnej dawnego nurtu
Koncepcja edukacji „muzycznej”
Pojęcie edukacji „muzycznej” i „muzyczności”
Źródła koncepcji edukacji „muzycznej”
Inspiracje filozoficzne edukacji „muzycznej”
Założenia pedagogiczne koncepcji
Kształtowanie człowieka „muzycznego” celem edukacji
Masowa praca kulturalna w NRD
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji
Historyczne i społeczno-polityczne uwarunkowania koncepcji
Filozofia marksistowska źródłem odniesień koncepcji i ideału człowieka socjalistycznego
Wychowawcze i społeczno-polityczne założenia masowej pracy kulturalnej
Rozdział II
Polska koncepcja wychowania estetycznego dawnego nurtu
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji Stefana Szumana
Kontekst filozoficzny i założenia pedagogiczne koncepcji
Wszechstronnie rozwinięta, pełna osobowość rezultatem wychowania
Slowinska-18
Rozdział III
Nowy nurt edukacji kulturalnej w Niemczech
Koncepcja socjokultury
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji
Społeczno-kulturalne i polityczne uwarunkowania koncepcji
Filozoficzne inspiracje socjokultury
Socjokultura – założenia edukacyjne, społeczno-kulturalne i polityczne
Człowiek aktywnym uczestnikiem życia społeczno-kulturalnego i politycznego
Koncepcja edukacji kulturalnej czasu wolnego
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji
Teoretyczne odniesienia koncepcji
Społeczno-kulturowe tło edukacji kulturalnej czasu wolnego
Pedagogiczne założenia koncepcji
Człowiek „egzystencjalnie zintegrowany”
Rozdział IV
Klasyczne polskie koncepcje edukacji kulturalnej nowego nurtu
Koncepcja wielostronnego wychowania przez sztukę i do sztuki
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji
Przemiany cywilizacyjne i społeczne źródłem koncepcji
Filozofi czne inspiracje koncepcji i ideał jednostki o harmonijnej osobowości
Pedagogiczne założenia koncepcji
Koncepcja wychowania filmowego egzemplifikacją wychowania przez sztukę i do sztuki
Koncepcja edukacji kulturalnej jako przygotowania do uczestnictwa w kulturze
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji
Społeczno-kulturowe uwarunkowania koncepcji przygotowania do uczestnictwa w kulturze
Odniesienia filozoficzne koncepcji
Założenia pedagogiczne przygotowania do uczestnictwa w kulturze
Człowiek twórczym uczestnikiem kultury
Personalistyczna koncepcja edukacji kulturalnej
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji
Społeczno-kulturowe tło koncepcji
Personalizm filozoficznym kontekstem koncepcji i źródłem wizji człowieka
Pedagogiczne założenia koncepcji
Rozdział V
Ponowoczesne koncepcje edukacji kulturalnej w Polsce
Ponowoczesność jako formacja kulturowa
Postmodernistyczna filozofia inspiracją koncepcji edukacji kulturalnej
Koncepcja wychowania estetycznego w ponowoczesności
Kulturowe konteksty koncepcji
Pedagogiczne założenia koncepcji
Człowiek jako refleksyjny uczestnik kultury
Koncepcja edukacji kulturalnej jako dialogu w obszarze popkultury
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji
Przeobrażenia społeczno-kulturowe tłem koncepcji
Filozoficzne odwołania edukacji kulturalnej jako dialogu
w obszarze podkultury Pedagogiczne założenia koncepcji
Rozdział VI
Edukacja kulturalna sąsiadujących krajów w perspektywie porównawczej
Zakończenie
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-818-4
-
Autor:
Sylwia Słowińska