Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się
Warszawa 2004, wyd. 5 (2007), format 165 x 235, objętość 248 str., oprawa miękka
O trzylatkach i ich rozwoju pisze się bardzo rzadko, a intensywne wspomaganie rozwoju jest potrzebne wszystkim dzieciom i im wcześniej zaczniemy je wprowadzać, tym lepiej.
W niniejszej książce autorki prezentują:
• sposoby wspomagania i rozwijania wrodzonych umiejętności umysłowych dzieci trzyletnich i starszych; sposoby te mają formy zabaw, radosnego działania i dają dzieciom wiele satysfakcji;
• różne aspekty życia dziecka i problemy, z którymi musisobie ono poradzić: trudna adaptacja w przedszkolu i przeżywanie rozłąki z rodzicami, nauka dobrych manier oraz pożytecznych nawyków, nabycie umiejętności samodzielnego jedzenia i ubierania się;
• zabawy kształtujące orientację przestrzenną, umiejętności manualne, sprawność rysowania i odwzorowywania świata;
• ćwiczenia wspomagające zmysł obserwacji, samodzielnego myślenia i wnioskowania oraz trudną sztukę opowiadania;
• wspólne zabawy wzmacniające uczuciową więź z dzieckiem.
Książka
-
ISBN:
978-83-02-07719-7
-
Autor:
Edyta Gruszczyk-Kolczyńska,Ewa Zielińska