Książka podkreśla znaczenie opinii uczniów w procesie nauczania oraz dostarcza praktycznych rad, jak sprawić, aby odgrywały one w nim kluczową rolę. Przekonuje, że aspiracje uczniów mogą pomóc w wyznaczeniu nowych, wartościowych celów w szkolnictwie i w efekcie nowego kierunku w edukacji. Pokazuje także, iż uczniowie, którzy mają świadomość, że są słuchani rozwijają poczucie własnej wartości, angażują się w istotny sposób i dostrzegają znaczenie swojej nauki w szkole.
Prezentując skuteczną strategię osiągnięcia prawdziwego partnerstwa między nauczycielami i uczniami, autorzy wskazują, w jaki sposób:
- zadawać właściwe pytania i wykorzystać informacje uzyskane na podstawie odpowiedzi,
- zaangażować uczniów w procesy decyzyjne prowadzące do poprawy sytuacji w szkole,
- wprowadzać w życie model rozwoju aspiracji, który wspiera uczniów w pełnym wykorzystaniu swoich możliwości.
Prezentując skuteczną strategię osiągnięcia prawdziwego partnerstwa między nauczycielami i uczniami, autorzy wskazują, w jaki sposób:
- zadawać właściwe pytania i wykorzystać informacje uzyskane na podstawie odpowiedzi,
- zaangażować uczniów w procesy decyzyjne prowadzące do poprawy sytuacji w szkole,
- wprowadzać w życie model rozwoju aspiracji, który wspiera uczniów w pełnym wykorzystaniu swoich możliwości.
Książka
-
ISBN:
978-83-264-8128-4
-
Autor:
Michael J. Corso
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2015
-
Liczba stron:
328
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Jak mówić żeby dzieci się uczyły
33,00
PLN
E-learning dla nauczycieli
15,00
PLN
Rada szkoły
35,07
PLN
Jak pomyślę, tak zrobię
28,77
PLN
Kompetencje społeczne dyrektorów szkół
25,50
PLN
Bezpieczna wycieczka
15,70
PLN
Wychowanie do wolności wyboru
36,75
PLN